Ocena kierowcy - Land Rover Defender IV (L663) 110
Gergi,
2 miesiące temu
Silnik 3.0 R6 249KM 183kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
26 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
1,79
58% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Niestety nie było. Głównie to rozczarowanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Hak raz działa raz nie.
Układ hamulcowy
: Bardzo uciążliwa jazda - auto nie hamuje jednostajnie tylko buja.
1,0
Całokształt
Wystawiam zaraz na sprzedaż. Mam dość serwisu LR po doświadczeniach znajomego z samozapłonem.
Wrażenia
2,0
Silnik
Niby mocny ale brakuje turbo.
3,0
Skrzynia biegów
Czasami skrzynia się gubi.
1,0
Układ jezdny
Autem buja. Jest wysokie. Najbardziej wkurza wielkość kierownicy - jedziesz jak starym żukiem. Bardzo słabe hamulce. Nie hamują jednostajnie tylko dziwnie szarpią.
1,0
Karoseria
Bardzo delikatny lakier. Plastiki (klapki na masce) słabo spasowane - bywa że odstają.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i po bokach ok. Z tyłu też chociaż w mojej ocenie kamerka lusterka nie obejmuje auta, które stoi za Tobą bezpośrednio.
2,0
Ergonomia
Nie wiem dlaczego podgłaśnianie radia jest po prawej stronie konsoli a nie przy kierowcy. Klikanie w guziki na kierownicy czasem trzeba powtarzać po trzy razy aby coś zadziałało. Poza tym odbywa się to topornie. Fotele nie są wygodne i jest mało możliwości dostosowania położenia. Pomimo że jest pneumatyka - auto raz się podnosi, raz nie (przy wsiadaniu), w zależności od nastroju. Nie wiadomo do końca jak czyścić to plastikopodobne coś. W niektórych miejscach plastik jest tak marnej jakości że się ściera (przy dźwigni zmiany biegów - gumopodobne coś).
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie tylne szyby zawsze są z wewnątrz zaparowane. Brakuje nawiewów bezpośrednio na szybę. Z przodu ok. Czasami wentylacja wyje. Kolega, który też miał Defendera przydażył się samozapłon więc chcę się pozbyć tej landary.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest faktycznie sporo i na to narzekać nie można.
1,0
Wyciszenie
Do 60 km /h cichutko chociaż czasami podwiewa. Zwykłe gumy przy drzwiach - słabo spasowane. Tylko czekać, aż odpadną. Jadąc powyżej 120km głośność wzrasta powyżej 75 decybeli i rośnie.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z serwisem cały czas są problemy. Koledze auto trzymają już trzeci miesiąc.
1,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest warte maks. 200 - 250 tys. Cała reszta to tzw Land Rover tax.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cały czas coś wychodzi. Ze śmieszniejszych sytuacji można przytoczyć tutaj temat wycieraczek. Jadąc powyżej 130 km/h zaczynają radośnie trzepotać, drgać na wietrze.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samozapłon w aucie u kolegi wyleczył mnie z Land Rovera. U mnie też cały czas coś "działa inaczej". Głośniki przez jakiś czas grały odwrotnie. To co miało iść na przód - szło na tył.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 R6 249KM 183kW
[l/100km]