Ocena kierowcy - Land Rover Defender III 110 Station Wagon
Wacław Skowron - venzel wp.pl,
12 lat temu
Silnik 2.4 TD4 122KM 90kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
108 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Wjeżdza dosłownie wszędzie. Jego konkurencja miała bardzo duże problemy z niektórymi podjazdami, grząskim terenem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Chłodzenie wymaga dopracowania
Przeniesienie napędu
: Od około 90 do 100 km/h układ kierowniczy wpada w denerwujące drgawki.
5,0
Całokształt
Niezawodny samochód w BARDZO ciężki teren - sprawdził się na wyprawach do Burkina faso, Mauretanii, Afganistanu, w Pamir. O jachtach mówi się, że zachowują się bardzo dzielnie. LR jest bardzo dzielny - jego wady, można spokojnie pominąć.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przy całej sympatii dla LR, silnik ma duże problemy z chłodzeniem. Wielu mechaników już się nad nim głowiło... po bardzo intensywnej jezdzie lub w wysokiej temperaturze skacze mu temperatura i spada moc... dopiero po osiągnięciu 1800 obr/min i spadku prędkości do 80 km, odzyskuje moc. Poza tym sprawuje się świetnie, choć przy wyprzedzaniu przydałoby się czasami więcej mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Dobrym pomysłem jest nabieg - robi się nieco ciszej w kabinie - można już przekrzyczeć silnik :-)))) Złów działa bezbłędnie!
5,0
Układ jezdny
Dużo lepiej niż dobrze! W naszej ekipie były land cruisery i nissany partole... bardzo często tylko ja przejeżdżałem przez grząski grunt bez dodatkowych problemów (na podobnych oponach)! Brawo! Przeniesienie 50-50 działa doskonale!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Tył i tak jest z reguły załadowany, więc cofa się na lusterkach bocznych... z przodu i na boki widoczność dobra - w mieście zmiana pasów to przyjemność, wszystko widać, toporny wygląd budzi respekt - ludzie ustępują w obawie przed zarysowaniem połyskującego lakieru na swoich bulwarówkach :-)
4,0
Ergonomia
Jest bardzo dobrze po odpowiednim dostosowaniu. Z reguły przebywam ok. 20 tys. km podczas jednego wyjazdu - LR naprawdę się sprawdza, choć po zamknięciu szyby i chowaniu łokcia jest mało miejsca - bardzo szeroki jest boczny pas. Z tyłu nie ma miejsca na nogi - pasażerowie cierpią.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Otwarte szyby + bardzo nieszczelna kabina zawsze ferują odpowiedni przewiew. AC działa w trybie: nie działa, zamraża :-) podgrzewane siedzenia ratują tyłek - bardzo dosłownie :-)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ciasno - z tyłu brak miejsca na nogi. Z przodu kierowca i pasażer są wciśnięci na drzwi z uwagi na szeroki pas środkowy. Wąskie drzwi tylne.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenia brak - od 90 km/h trzeba się przekrzykiwać. Sytuację ratuje nieco nadbieg. Cóż, przesiadka z Volvo V70\'03 do LR wymaga przyzwyczajenia :-) Pamiętajmy, że w przypadku LR nie chodzi o przyjemność :-P
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dociążone auto spala maks. ok. 12 l/100 km (z namiotem dachowym). Jak na ponad 2,5 tony nieźle.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie, kosztowny w utrzymaniu. Za przyjemności jednak się płaci :-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z chłodzeniem silnika. Wentylator na chłodnicy nie chce współpracować adekwatnie do przegrzania silnika. Poza tym bez zastrzeżeń. Urywające się chlapacze to wina raczej terenu :-) Od około 90 do 100 km/h układ kierowniczy wpada w denerwujące drgawki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wykryto, ale samochód jest młody.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD4 122KM 90kW
[l/100km]