Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Defender III 110 Station Wagon

Wacław Skowron - venzel wp.pl, 12 lat temu
Silnik 2.4 TD4 122KM 90kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Land Rover Defender III 110 Station Wagon 2.4 TD4 122KM 90kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wjeżdza dosłownie wszędzie. Jego konkurencja miała bardzo duże problemy z niektórymi podjazdami, grząskim terenem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Chłodzenie wymaga dopracowania
Przeniesienie napędu : Od około 90 do 100 km/h układ kierowniczy wpada w denerwujące drgawki.
5,0
Całokształt
Niezawodny samochód w BARDZO ciężki teren - sprawdził się na wyprawach do Burkina faso, Mauretanii, Afganistanu, w Pamir. O jachtach mówi się, że zachowują się bardzo dzielnie. LR jest bardzo dzielny - jego wady, można spokojnie pominąć.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przy całej sympatii dla LR, silnik ma duże problemy z chłodzeniem. Wielu mechaników już się nad nim głowiło... po bardzo intensywnej jezdzie lub w wysokiej temperaturze skacze mu temperatura i spada moc... dopiero po osiągnięciu 1800 obr/min i spadku prędkości do 80 km, odzyskuje moc. Poza tym sprawuje się świetnie, choć przy wyprzedzaniu przydałoby się czasami więcej mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Dobrym pomysłem jest nabieg - robi się nieco ciszej w kabinie - można już przekrzyczeć silnik :-)))) Złów działa bezbłędnie!
5,0
Układ jezdny
Dużo lepiej niż dobrze! W naszej ekipie były land cruisery i nissany partole... bardzo często tylko ja przejeżdżałem przez grząski grunt bez dodatkowych problemów (na podobnych oponach)! Brawo! Przeniesienie 50-50 działa doskonale!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Tył i tak jest z reguły załadowany, więc cofa się na lusterkach bocznych... z przodu i na boki widoczność dobra - w mieście zmiana pasów to przyjemność, wszystko widać, toporny wygląd budzi respekt - ludzie ustępują w obawie przed zarysowaniem połyskującego lakieru na swoich bulwarówkach :-)
4,0
Ergonomia
Jest bardzo dobrze po odpowiednim dostosowaniu. Z reguły przebywam ok. 20 tys. km podczas jednego wyjazdu - LR naprawdę się sprawdza, choć po zamknięciu szyby i chowaniu łokcia jest mało miejsca - bardzo szeroki jest boczny pas. Z tyłu nie ma miejsca na nogi - pasażerowie cierpią.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Otwarte szyby + bardzo nieszczelna kabina zawsze ferują odpowiedni przewiew. AC działa w trybie: nie działa, zamraża :-) podgrzewane siedzenia ratują tyłek - bardzo dosłownie :-)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ciasno - z tyłu brak miejsca na nogi. Z przodu kierowca i pasażer są wciśnięci na drzwi z uwagi na szeroki pas środkowy. Wąskie drzwi tylne.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenia brak - od 90 km/h trzeba się przekrzykiwać. Sytuację ratuje nieco nadbieg. Cóż, przesiadka z Volvo V70\'03 do LR wymaga przyzwyczajenia :-) Pamiętajmy, że w przypadku LR nie chodzi o przyjemność :-P
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dociążone auto spala maks. ok. 12 l/100 km (z namiotem dachowym). Jak na ponad 2,5 tony nieźle.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie, kosztowny w utrzymaniu. Za przyjemności jednak się płaci :-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z chłodzeniem silnika. Wentylator na chłodnicy nie chce współpracować adekwatnie do przegrzania silnika. Poza tym bez zastrzeżeń. Urywające się chlapacze to wina raczej terenu :-) Od około 90 do 100 km/h układ kierowniczy wpada w denerwujące drgawki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wykryto, ale samochód jest młody.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD4 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Defender III 110 Station Wagon