Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Defender II 110

LR, 14 lat temu
Silnik 2.5 TD 122KM 90kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 30 tys. km
Land Rover Defender II 110 2.5 TD 122KM 90kW 1999-2007 - Oceń swoje auto
3,15
26% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nie do pobicia. Wjedzie wszędzie, a co najważniejsze wyjedzie z każdego miejsca. Prawdziwe zblokowane 4x4.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Jeżeli nie znasz definicji samochodu terenowego i wjeżdżasz w każdą dziurę nie odpowiedzialnie to potem nie dziw sie że samochód jest nie trwały!!!
Silnik : Lubi pić paliwo, żadko olej. Ale jazda na wysokich obrotach, albo przeciążanie go czy duża predkości prowadzą często do wymiany silnika
Przeniesienie napędu : Żadko. Ale często używane i żadko sprawdzane może w najmniej spodziewanym momęcie zrobić nie przyjemną niespodziankę
5,0
Całokształt
Samochód tak indywidualny niczym Ferrari 599 GTO. Trzeba go albo potrzebować do pracy, albo kochać. Jeżeli nie spełniasz tych kryteriów kup Mercedesa klasy G. Jeżeli lubisz szpanować po mieście to prędzej ludzie Cię wyśmieją niż podziwią za Defendera. To jest wół roboczy. Ale delikatny.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.5 pojemności, Diesel i Turbo. Ta jednostka czyni z niego samochód terenowy, jeden z najlepszych na świecie. Mocy i momentu obrotowego starcza mu bez problemu w ciężkim terenie, nie ma mowy o niedostatku mocy i momentu obrotowego.
5,0
Skrzynia biegów
Dzięki tej pięcio biegowej przekładni, załączeniu przedniego mostu i reduktorze samochód zyskał miano \"terenówki\". W początkowym ustawieniu skrzyni napęd przekazywany jest na tylną oś, którą można zblokować. Potem można załączyć 4x4 i oczywiście możną ją też zblokować. Osobno w firmie Land Rover można założyć blokadę mostów.
5,0
Układ jezdny
W zależności od ogumienia (czy jest ono drogowe, czy też terenowe) prędkość maksymalna w trasie nie powinna przekraczać 120 km/h (opony drogowe) i ok. 85 km/h (opony terenowe). Sam układ nie jest najtrwalszy, ale przy odpowiedniej eksploatacji i regularnych przeglądach w serwisach które mają pojęcie o tym samochodzie, nie powinno być z tym większych problemów.
Komfort
3,0
Widoczność
To jest samochód terenowy, a nie miejski więc widoczność stanowi tu rolę drugorzędną. Tak jak w terenie, tak i w mieście trzeba umieć jeździć tym monstrum o zwrotności tankowca transatlantyckiego.
1,0
Ergonomia
To nie jest klasa S, ani seria 7. To co mnie między innymi najbardziej przyciąga do tego auta to brak ergonomi. Np. klamki drzwi od wewnątrz z przed wersji liftingowej, otwierało się wciskając rękę między tylnią kanapę, a drzwi. Wszystko chodzi topornie, a plastiki porównywalne do UAZ-a. Właśnie za to kocham ten samochód. THIS IS SPARTA!
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Praktycznie nie potrzebne, zanim ogrzewanie zacznie grzać, obstawiam że właśnie już dojechałeś :) Twoje ogrzewanie w zimie stanowi twój ubiór. Oczywiście to tylko żarty, ale nie do końca nie uzasadnione. Wentylację stanowią okna, wywietrzniki pod szybą i dmuchawa. Ogrzewanie załącza sie bardzo długo, ale i tak nie skutecznie z powodu nie szczelnego nadwozia.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu na przestrzeń można narzekać tylko w Fiacie 126p (albo w jego braciach). Co innego z tyłu gdzie nawet Jaguar XJ oferuje mało przestrzeni. W Defenderze miejsca z tyłu jest tak dla osoby do ok. 189 wzrostu, może trochę mniej. W zależności od wersji w bagażniku mogą być 4 miejsca bokiem do jazdy (wersja 9-cio miejscowa). Na długie dystanse znajdą się tam najmniej lubiani pasażerowie.
1,0
Wyciszenie
Samochód nieszczelny i źle wyciszony. Jadąc 90 km/h po autostradzie A4 miałem wrażenie jakbym się znajdował na tarasie widokowy - Okęcie.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o tę kategorię to niestety to jest jedyny minus Land Rovera Defendera. Przeglądy żeby były poprawne raczej zalecałbym prywatnym wyspecjalizowanym serwisom niż ASO.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowy jest drogi, Używany to jak znaleźć Subaru WRX STi w dobrym stanie (nie bo wypadku, rajdach). Kto szuka ten znajdzie. Warto odkupować od służb i tak są zajechane ale znamy ich przeszłość, acha tylko nie od policji. One są najmocniej wykorzystywane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To też jest minus. Defender w nie zawodności jest stawiany u mnie miedzy klasą G, a UAZ-em. Raz jest lepiej, raz gorzej. Natomiast żadko poważnie mnie zawodzi. Da mu się to wybaczyć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak już pisałem. Odpowiedzialna jazda i poprawna eksploatacja i nie ma z nim większych problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Defender II 110