Inne
: Dzielność w terenie: przy odrobinie rozsądku wjedziesz wszędzie i wyjedziesz. Silnik - bardzo trwały.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Aluminiu koroduje i to jak!!! Drzwiami trzeba trzaskać. Cieknie na uszczelkach.
Przeniesienie napędu
: Jak awaria to do zaufanego fachowca
Inne
: brak
5,0
Całokształt
Defender 110 model 3-drzwiowy - silnikiem 200TDi rok 1992.
Auto specyficzne - nie dla każdego. Trzeba naprawdę wiedzieć, że chce się tym zjawiskiem jeździć a dopiero potem kupić, bo inaczej będzie duuuże rozczarowanie. To jest TRAKTOR ale przekonanym da dużo frajdy i w terenie, i na asfalcie. Jeździ się spokojnej niż osobówką i bez pośpiechu (z angielską flegmą:))
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczność- bardzo dobra. Ruszanie z trójki możliwe. Kultura? Słuchać głośno i wyraźnie, że pracuje. Bardzo żywotny przy tym przebiegu i 14-stu latach pracy w kopalni bierze 1l. oleju na 10kkm.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrana jednak biegi I i II bardzo uciążliwe na korki miejskie bo krótkie ale V zaczyna się od 60km/h. Przełożenia długie. Skrzynia żywotna - reduktor mniej.
5,0
Układ jezdny
Doskonały na teren i dobry na asfalt.
Czasem wpada w galopowanie naasfalcie ale odkąd jeżdże Defem nie wiem co to koleiny, przejazdy kolejowe itp.
Głoś na nierównościach poprzecznych, bardzo wytrzymały i prosty w budowie.
Spokojnie przejedzie się 600km ale nie dla kobiety w ciąży:)
Ostrożnie z zawracaniem - średniaca 12m może zaskoczyć ale wspomaganie niepotrzebne.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra - kończy się na rogach gdzie widać. Zimą mogą przeszkadzać zaparowane tylne szyby.
3,0
Ergonomia
Gdy projektowali Defa to nie było jeszcze słowa Ergonomia. Poprostu trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra, klapy okna otwarte i jest OK. Ogrzewanie wystarczające na przód z tyłu już jest źle ale tu pomoże zamontowanie dodatkowego pieca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182cm wzrostu, 75kg i za kierownicą w sam raz mieszcze się jednak przy 90kg będzie problem :) pasażer z przodu ma duuużo miejsca. To jest 3 drzwiowa 110tka więc pasażerowie w liczbie powyżej 3szt. (miejsca z przodu) muszą wsiadać tylnymi drzwiami za to mieści się tam ich na upartego 8 osób. Przy moim wzroście można wygodnie spac z tyłu w dwie osoby a i szafe też się przewiezie :)
2,0
Wyciszenie
Ten model powinien nazywać się Deaf Ender :)) Radio posłuchać można sobie na postoju ale co się dziwić jak prowadzi się pudło o aerodynamice szafy gdańskiej. Do 90km/h da się wytrzymać powyżej 110km/h sam nie będziesz chciał jechać szybciej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Da się wytrzymać choć w porównaniu do osobówki jest droższe. Niektóre części zadziwiająco tanie inne zaskakująco drogie, wszystkie dostępne jako oryginały lub zamienniki - wysokie koszty robocizny w warsztatach więc lepiej naprawiać samemu. Dużo można naprawić samemu za pomocą prostych narzędzi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trzyma cene ale by kupić dużo trzeba dać. Mówi się że Def w dobrym stanie kosztuje min. 50 kawałków - płatne przy zakupie lub dołata do zakupu przy remoncie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak masz psa to wychodzisz z nim na spacer a jak masz Defa to wychodzisz do garażu coś poprawić - zawsze coś się znajdzie ale jak nie chcesz to... przecież tylko drobiazgi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak to maszyna - jak dbasz to będzie niezawodna, choć zanim padnie da dużo wcześniej znać, że potrzebuje pomocy. Brak elektroniki ułatwia sprawę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 122KM 90kW
[l/100km]