Przeniesienie napędu
: Wszyscy mnie przestrzegali przed automatem: szarpie, buja, kosztowna obsługa, spadek mocy, więcej pali. No cóż, pomylili się.
5,0
Całokształt
Kupiłem to autko z myślą o żonie. Zauroczyło mnie od jazdy próbnej. Nie jest demonem prędkości lecz jazda z automatem daje czystą przyjemność. Płynna, bez szarpania a jednocześnie z możliwością pełnej kontroli.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uruchamianie i praca silnika bez zarzutu. Odgłos jaki wydaje: specyficzny ale akceptowalny. Dynamika zaskakująca, brak "turbodziury". Porównuję do AR 2,0 TS, wszystkiego ma dwa razy mniej: cylindrów, oleju, zużycia paliwa a "ciągnie" b. przyzwoicie. Brak drgań.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia MTA to majstersztyk. Ma wszystkie zalety mechanicznej i automatu razem wzięte. "Inteligencja" nie nachalna, pomaga wyłącznie w bezpieczeństwie i nie robieniu głupot. Sterowanie przemyślane i intuicyjne. Zamiast funkcji typu sport, eco itd. oddaje kierowcy decydujący i nadrzędny wybór na jakim przełożeniu chce jechać. Jednocześnie pomaga przy zwalnianiu i zatrzymywaniu dyskretnie redukując biegi. Sprzęgło działa jak hydrauliczne.
4,0
Układ jezdny
Autko nie jest duża a dosyć wysokie. Mistrzami komfortu są francuzi, ale Y nie ma się czego wstydzić. Dostatecznie miękkie ale zdecydowane na nierównościach. Lekko podsterowne co jest zaletą, nie zaskakuje kierowcy. Przekładnia chodzi wybitnie lekko, nie wiem po co opcja City. Przy większych prędkościach zdecydowanie sztywniejsze, duży plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przez przednią szybę tylko dobra. Wysoka konsola, duże lusterko wsteczne blisko głowy powoduje, że niby wszystko widać, ale chciałoby się więcej. Do tyłu to w ogóle mini mini. Na szczęście duże, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne bardzo pomagają. kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Zegary z boku to świetny pomysł. Ciemność za kierownicą pomaga w nocy. Przyciski w zasięgu rąk, czytelne, logicznie poukładane. Sterowanie na kierownicy i dźwigienki pozwalają obsługiwać bez odrywania rąk od kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam panel manualny ale daje radę. Brak mi tylko pozycji Auto na regulacji dmuchawy (Alfa tak ma). Nagrzewa się szybko, nadmuch nie powoduje "wiatru w twarz".
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w środku jest tylko wystarczająco, ale jak na segment B, kabina jest przestronna, łokciami się nie dźgamy. Dach zaskakująco wysoko, można jeździć w kapeluszu. Z tyłu miejsca więcej niż w porsche. Bardzo wygodne fotele, twardawe, takie lubię. Pewnie trzymają ciało. Trochę krótkie siedziska, ale to nie karoca.
5,0
Wyciszenie
Wielka zaleta. Silnik na niskich obrotach lekko terkoczący, na wysokich pracuje rasowo czyli cicho, bez niskiego buczenia. Powyżej setki słychać wyłącznie świst opon i lusterek. Nieprzeciętne nagłośnienie radia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało paliwa, mało oleju, małe opony to i małe koszty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem dwulatka, 9000 przebiegu, jeszcze na gwarancji za 35 000. Dostałem luksus za nieduże pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 8v Twin Air 85KM 63kW
[l/100km]