Samochód niedoceniony na rynku. Lancia budując ten pojazd już wtedy była w dołku i zrobiła włoską robotę w klonie amerykańca. Jednak jest to całkiem inny samochód od brata z USA co widać w materiałach użytych do produkcji Themy. Według mnie jest to konkurent BMW 5 i Mercedesa E klasa jednak oferujący więcej miejsca, lepsze materiały użyte do produkcji oraz ogólny komfort podróżowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Seryjnie 239 KM. Ten sam silnik montowany w Maserati Quatroporte, Ghibli, Levante ale tam 275KM. Silnik generalnie bezawaryjny. Kiedyś niefortunnie firma VM Motori zasłynęła silnikiem 2,5 D z czterema głowicami i taka łatka pozostała. Stosowany też w Jeep'ach jednak z modyfikacjami koncernu Jeep Fiat.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to 5GTronic Mercedesa. W wersji Diesel ma 5 biegów i to jest największy mankament tej skrzyni. Generalnie skrzynia pancerna. W tym samym okresie występowała już skrzynia 7GTronic jednak Mercedes nie zgodził się na montaż tej skrzyni z Lanci
5,0
Układ jezdny
Na 20 kołach układ kierowniczy bezpośredni wiesz co się dzieje z twoim autem. Jest zestrojony na wygodę.
5,0
Karoseria
Obszerna wygodna. Prawdziwa włoska skóra i na siedzeniach i na pulpicie. Tunel środkowy wykończony drewnem. Tylko panel od klimy oraz klapka schowka pod panelem pod naciskiem potrafi zaskrzypieć. Jednak w trakcie jazdy cisza.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i kanapa z tyłu
5,0
Wyciszenie
Przy 160 km/h bardzo przyzwoicie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje splania średnie z 50 tyś to 7,3. Przy 160/170 w czterech chłopa Szczytno - Gdańsk 7,8. Codzienna jazda do pracy praktycznie bez korków 30 km w okolicy 7 przy normalnej jeździe. Olej 8 l, filtry paliwa trochę drogi bo dwie sztuki. Przy 200 regeneracja alternatora 400zł bo jakiś duży i 6 czy 9 diód. Przy 230 do roboty całe przednie zawieszenie, tylne tarcze i klocki, hamulec ręczny/nożny, wymiana oleju, filtra paliwa z 4800 z gratami i robotą.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niektóre części oryginalne drogie lecz wystarczy poszukać w chrysler, jeep lub nawet mercedes
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 50 tyś oprócz alternatora to tylko materiały eksploatacyjne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na tą chwilę alternator ale wcześniej dawał mi znać tylko zbagatelizowałem problem
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 239KM 176kW
[l/100km]