Duże bezpieczne auto dla całej rodzinki. Dzięki niskim cenom używanych aut możesz odżałować trochę kasy na paliwo, albo na założenie instalacji LPG. Niezłe i mocne silniki pozwalają na szybką, dynamiczną ale i bezpieczną jazdę (hamulce tarczowe i ABS są często nieocenione - możesz chmować na stop i spokojnie puścić w tym czasie kierownicę). Poza tym niesamowita wygoda i "full wypas" (skóra, drewno, klima itp. Na minus można zapisać dość częste w starszych modelach usterki elektroniki i brak 4-ch czy 8-u poduszek powietrznych. W tamtych czasach wystarczyła jedna, ale za to w obłożonej skórą kierownicy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chodzi jak żyleta, szczególnie na wysokich obrotach (ok. 5 tyś.). Dość elastyczny, ale na LPG mógłby być mocniejszy (to chyba wina układu zasilania gazem). Trzeba cholernie uważać na pasek rozrządu - niestety już dwa razy drogo mnie to kosztowało. Nieco zbyt hałasuje na wysokich obrotach przy rozpędzaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Nawet świerzo po wymianie oleju na "zimnym" silniku dość ciężko wchodzi jedynka. Poza tym mogłaby mieć krótsze przełożenia na biegach 1-3.
5,0
Układ jezdny
Należy pilnować wymiany amortyzatorów. Trzyma się drogi jak "przyklejona", a to dzięki niskiemu i bardzo dobrze zestrojonemu zawieszeniu (uwaga na wysokie krawężniki).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność wszędzie bardzo dobra - to chyba zaleta nieco już nobliwej kanciastej sylwetki. Dodatkowo elektronicznie przyciemniane lusterko wewnętrzne i elektrycznie sterowane lustra boczne.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - no chyba że komuś przeszkadza brak wskażnika ciśnienia oleju. Jesli ktoś ma problemy ze sterowaniem radia to może teraz kupić cacko ze sterowaniem głosowym lub założyć pilota na kierownicę. Moje autko mogłoby mieć elektrycznie regulowane fotele, ale jeżdżę nim tylko ja i raz ustawiony fotel nie wymaga przestawiania. Jeszcze jedno - do dziś nie wiem po co są lampy na końcach zderzaka obok halogenów i jak się je włącza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik sprawuje sie rewelacyjnie i jest bardzo wydajny nawet w upalne lato w czrnym samochodzie. Trzeba pamiętac o wymianie filtra przeciwpyłkowego, który nie jest tani (ok. 100 PLN).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszędzie duzo miejsca, nawet z tyłu (tylko raz próbowałem) można rozprostować nogi i nie przeszkadza w tym zbyt nisko ustawiony przedni fotel. Notabene te samochody na "zachodzie" są rejestrowane na cztery osby. Ponadto pasy z tyłu i z przodu są tak długie, że można spokojnie zapiąć przenośny fotelik dla niemowlaka - a to nie lada sztuka w innych autach.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być ciszej, szczególnie jeśli ktoś ma dobry sprzęt Hi-Fi. Ale co można wymagać jeśli nie wymieniało się uszczelek w drzwiach od 10 lat.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lubię jeździć szybko i dynamicznie więc ten smok pali dużo ale za to LPG. Przeciętnie ok. 13 l na 100 km. Przy stonowanej jeżdzie na trasie wychodzi na 9 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po prostu - rewelka! Za takie pieniądze nie dostaniesz nic w tej klasie co miałoby dobrego "kopa" i pełny luksus z poczuciem bezpieczeństwa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O dziwo pomimo 10 lat wszystko działa, jednak poprzedni właściciel zaniedbał moje auto i dzisiaj wychodzą problemy z elektroniką (najróżniejsze: np. śieci kotrolka od światła a ono i tak świeci), ale z tym da się jechać.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli będziecie uważać na wymianę paska rozrządu to nie ma się czego obawiać. Po dziesięciu latach mogą pojawić się ślady korozji nadwozia tam gdzie były odpryski farby w porę nie zabezpieczone. Uwaga nie wierćcie dziur na żadne dodatkowe anteny.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Thema I Sedan 2.0 i.e. 115KM 85kW 1992-1994