Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Phedra

Marcin, 5 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 204KM 150kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lancia Phedra 3.0 i V6 24V 204KM 150kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Tu nie ma zaskoczenia, Phedra jest taka jaką chciałem :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : pokrywy zaworów i nieszczelne szyberdachy.
4,0
Całokształt
Phedra to samochód, który kupuje się z serca a nie z logiki. Wyglądem nie każdego zachwyci. Jednak to minivan i jego zadaniem jest wygodnie przewozić więcej niż cztery osoby, w sposób komfortowy. Z tego zadania lancia się wywiązuje. Nie mniej jednak nie ma auta idealnego i Phedra też ma swoje bolączki. Ja po niemal dwóch latach użytkowania mogę powiedzieć, że nie jest to auto dla dusigroszów, malkontentów, i wyznawców teorii że tylko niemieckie auta są dobre. Phedra wymaga czasu, pieniędzy i cieprliwosci ale w zamian daje coś czego nie da passatino w tedeiku...
Wrażenia
3,0
Silnik
V szóstka to stara konstrukcja z Francji. Zadbana służy długo i daje dużo radości z jazdy. Ale... ma swoje problemy w postaci przecieków pod pokrywami zaworów, które są drogie a zamienników brak. Drogi rozrząd i kłopotliwa wymiana. Duży silnik i ciasnota pod maską równa się załamaniem u wielu mechaników, więc trzeba szukać takich z głową i doświadczeniem. osiągi jak na dwutonowe auto znakomite choć czterobiegowy automat jest trochę za słaby i nie da wykorzystać potencjału silnika do końca, no ale to van a nie bolid.
3,0
Skrzynia biegów
Czterostopniowy automat ZF jest lekką pomyłką w tym akurat aucie. Skrzynia nie jest przystosowana do tak dużego momentu obrotowego w tak ciężkim aucie. Dlatego jej żywotność jest krótka. W dodatku jest to konstrukcja z wewnętrznym filtrem oleju. Wymiana wymaga wyjęcia skrzyni, koszt około tysiąca złotych . dlatego wielu użytkowników daje sobie spokój z filtrem i skraca życie skrzyni. Zadbany egzemplarz na pewno będzie służył długo przy spokojnej jeździe. Ale takie to są na wymarciu...
4,0
Układ jezdny
Miękko i przyjemnie jak to w vanie. Jednak na większości naszych pięknych dróg odczuwa się gabaryt auta, buja się jak łódka po tych polskich koleinach.
5,0
Karoseria
Mnie się podoba i nie ma dyskusji. Nie gnije, bo dobrze zabezpieczona i ocynkowana, czego chcieć więcej.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na stodołę jest ok.
5,0
Ergonomia
Na brak miejsca nie można narzekać. Każdy z siedmiu pasażerów ma pełnowymiarowy fotel.Kierowca ma pod ręką wszystko co potrzebne, a do sterowania pozostałymi funkcjami nie trzeba się odrywać od oparcia żeby sięgnąć ręką. Pojemne schowki, czytelne zegary i wyświetlacz. Na minus ciężkie fotele i dość kłopotliwe ich wyjmowanie. Super fajne elektrycznie otwieranie drzwi, również z kluczyka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydaja klima, dwustrefowa automatyczna.Dodatkowo sterowanie w drugim rzędzie foteli osobno dla każdego pasażera.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest mnóstwo. Kierowca ma wszystko pod ręką a mimo to czuje się jak na okręcie a nie w kabinie samochodu.
5,0
Wyciszenie
Silnika wręcz nie słychać. Jedynie przy wyższych obrotach ale to raczej zaliczam do bardzo przyjemnych odgłosów pięknie mruczącej fałki :) Szumy powietrza nie przeszkadzają w jeździe. jest tak jak ma być w komfortowym połykaczu autostrad.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupujesz vana z trzylitrowym silnikiem...nie oczekuj, że spali tyle co przekur.....acudowny tdi w golfie. nawet z gazem to nie jest wzór oszczędzania. A reszta jak poziomie innych aut. Części eksploatacyjne nie są przesadnie drogie nie licząc pewnych detali silnika. Wszystko to przecież citroen i peugeot, bo to eurovan.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że za ten komfort, wyposażenie dziś oferowane w klasie premium, osiągi, ilość miejsca i przyjemność z jazdy, dziś cena nie jest zbyt wygórowana.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu zaznaczam, że mój egzemplarz nie był w stanie wzorowym gdy był kupowany. Jednak do tej pory padł tylko rozrusznik co chodzi o mechanikę. Wkurzają pokrywy zaworów, które puszczają z wiekiem olej. I nieszczelne szyberdachy, pięta achillesowa eurovanów. Poza tym nie ma z Lancia problemu mimo opinii, że to wciąż psujące sie auta, w dodatku konstrukcyjnie pochodzące z francji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie poważnej awarii brak. oby tak dalej. Osobiście uważam, że ocena samochodu używanego w takiej kategorii jest bez sensu. Poważna awaria może nie być wywołana złą konstrukcją a zbytnim zużyciem czy głupotą użytkownika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Phedra