Inne
: Tu nie ma zaskoczenia, Phedra jest taka jaką chciałem :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: pokrywy zaworów i nieszczelne szyberdachy.
4,0
Całokształt
Phedra to samochód, który kupuje się z serca a nie z logiki. Wyglądem nie każdego zachwyci. Jednak to minivan i jego zadaniem jest wygodnie przewozić więcej niż cztery osoby, w sposób komfortowy. Z tego zadania lancia się wywiązuje. Nie mniej jednak nie ma auta idealnego i Phedra też ma swoje bolączki. Ja po niemal dwóch latach użytkowania mogę powiedzieć, że nie jest to auto dla dusigroszów, malkontentów, i wyznawców teorii że tylko niemieckie auta są dobre. Phedra wymaga czasu, pieniędzy i cieprliwosci ale w zamian daje coś czego nie da passatino w tedeiku...
Wrażenia
3,0
Silnik
V szóstka to stara konstrukcja z Francji. Zadbana służy długo i daje dużo radości z jazdy. Ale... ma swoje problemy w postaci przecieków pod pokrywami zaworów, które są drogie a zamienników brak. Drogi rozrząd i kłopotliwa wymiana. Duży silnik i ciasnota pod maską równa się załamaniem u wielu mechaników, więc trzeba szukać takich z głową i doświadczeniem. osiągi jak na dwutonowe auto znakomite choć czterobiegowy automat jest trochę za słaby i nie da wykorzystać potencjału silnika do końca, no ale to van a nie bolid.
3,0
Skrzynia biegów
Czterostopniowy automat ZF jest lekką pomyłką w tym akurat aucie. Skrzynia nie jest przystosowana do tak dużego momentu obrotowego w tak ciężkim aucie. Dlatego jej żywotność jest krótka. W dodatku jest to konstrukcja z wewnętrznym filtrem oleju. Wymiana wymaga wyjęcia skrzyni, koszt około tysiąca złotych . dlatego wielu użytkowników daje sobie spokój z filtrem i skraca życie skrzyni. Zadbany egzemplarz na pewno będzie służył długo przy spokojnej jeździe. Ale takie to są na wymarciu...
4,0
Układ jezdny
Miękko i przyjemnie jak to w vanie. Jednak na większości naszych pięknych dróg odczuwa się gabaryt auta, buja się jak łódka po tych polskich koleinach.
5,0
Karoseria
Mnie się podoba i nie ma dyskusji. Nie gnije, bo dobrze zabezpieczona i ocynkowana, czego chcieć więcej.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na stodołę jest ok.
5,0
Ergonomia
Na brak miejsca nie można narzekać. Każdy z siedmiu pasażerów ma pełnowymiarowy fotel.Kierowca ma pod ręką wszystko co potrzebne, a do sterowania pozostałymi funkcjami nie trzeba się odrywać od oparcia żeby sięgnąć ręką. Pojemne schowki, czytelne zegary i wyświetlacz. Na minus ciężkie fotele i dość kłopotliwe ich wyjmowanie. Super fajne elektrycznie otwieranie drzwi, również z kluczyka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydaja klima, dwustrefowa automatyczna.Dodatkowo sterowanie w drugim rzędzie foteli osobno dla każdego pasażera.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest mnóstwo. Kierowca ma wszystko pod ręką a mimo to czuje się jak na okręcie a nie w kabinie samochodu.
5,0
Wyciszenie
Silnika wręcz nie słychać. Jedynie przy wyższych obrotach ale to raczej zaliczam do bardzo przyjemnych odgłosów pięknie mruczącej fałki :) Szumy powietrza nie przeszkadzają w jeździe. jest tak jak ma być w komfortowym połykaczu autostrad.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupujesz vana z trzylitrowym silnikiem...nie oczekuj, że spali tyle co przekur.....acudowny tdi w golfie. nawet z gazem to nie jest wzór oszczędzania. A reszta jak poziomie innych aut. Części eksploatacyjne nie są przesadnie drogie nie licząc pewnych detali silnika. Wszystko to przecież citroen i peugeot, bo to eurovan.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że za ten komfort, wyposażenie dziś oferowane w klasie premium, osiągi, ilość miejsca i przyjemność z jazdy, dziś cena nie jest zbyt wygórowana.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu zaznaczam, że mój egzemplarz nie był w stanie wzorowym gdy był kupowany. Jednak do tej pory padł tylko rozrusznik co chodzi o mechanikę. Wkurzają pokrywy zaworów, które puszczają z wiekiem olej. I nieszczelne szyberdachy, pięta achillesowa eurovanów. Poza tym nie ma z Lancia problemu mimo opinii, że to wciąż psujące sie auta, w dodatku konstrukcyjnie pochodzące z francji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie poważnej awarii brak. oby tak dalej. Osobiście uważam, że ocena samochodu używanego w takiej kategorii jest bez sensu. Poważna awaria może nie być wywołana złą konstrukcją a zbytnim zużyciem czy głupotą użytkownika.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 204KM 150kW
[l/100km]