Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Phedra

Seneszal, 8 lat temu
Silnik 2.0 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lancia Phedra 2.0 16V 136KM 100kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód jest duży. Po przesiadce z jakiejkolwiek osobówki zauważymy różnicę. Jako samochód dla większej rodziny z dodatkową opcją wożenia towarów znakomity. Zachwyca wygoda + pakowność. Wyposażenie komfortowe. Mile zaskakują drobiazgi w rodzaju przycisku blokującego sterowanie szybami przez dzieci, wejścia aux, automatycznie składane lusterka i domykane szyby, telefon, automatyczna blokada drzwi itp. Według subiektywnej oceny najładniejszy z kilkunastoletnich vanów dostępnych na rynku. Ładne wykończenie wnętrza, z dbałością o szczegóły.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeśli chodzi o niezawodność, to problemów nie mam. 136 KM w dość dużej budzie osiągów za bardzo nie ma. Wlecze się, ale wyprzedzić cośtam się da. za to spalanie przyzwoite.
4,0
Skrzynia biegów
Działa prawidłowo. Zależy od egzemplarza. W samochodzie szwagra, który kupił sobie taki sam po moich doświadczeniach działa zupełnie inaczej. Jak w każdym samochodzie trzeba się trochę przyzwyczaić
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi mimo, że samochód jest dość wysoki. Zimą przydaje się ESP. Samochód jest długi, rozstaw osi dość szeroki. Razem z szerokimi oponami powoduje, że ładnie wybiera nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzimy wysoko. Samochody z naprzeciwka nas dzięki temu nie oślepiają. Przy manewrach czasem nieco zasłania słupek przy przedniej szybie, ale sama szyba przednia jak i boczne są bardzo duże, więc z widocznością nie ma problemu. Przyciemnione tyle i boczne szyby powodują, że nocą widać tylko światła samochodów. W takich warunkach manewry parkingowe mocno ułatwia czujnik parkowania.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. W czasie jazdy można sięgnąć wszędzie. Sporo ułatwiają przyciski w okolicach kierownicy. Można dzięki nim korzystać z większości opcji, radia, tempomatu, komputera. Przycisków jest dużo, ale najważniejsze, np. w panelu od klimatyzacji zawsze same wskakują pod rękę. Samochód jest szeroki, więc nie polecam w czasie gimnastyki w celu dostania się do schowka przed pasażerem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja działa prawidłowo. Samochód bardzo szybko się grzeje i zimą już po kilkuset metrach dmucha ciepełkiem. świetna opcja szybkiego rozmrażania szyb włączająca maksymalny nadmuch, podgrzewanie tylnej szyby i lusterek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma bardzo dużo miejsca. Ergonomicznie umieszczone podłokietniki, z możliwością regulacji. Pasażer po odsunięciu fotela może się wyciągnąć. W drugim rzędzie. siedzenia są dziwnie nisko. Nie jest niewygodnie, ale osoby z dłuższymi nogami będą miały wrażenie, że podłoga jest dość wysoko. Fotele są osobne. Można je ostawiać dowolnie w dwóch rzędach z tyłu. Wygodną opcją jest przestawienie jednego fotela w 3 rząd. Pasażer może się wtedy wyciągać do woli.
4,0
Wyciszenie
Ja wiem? Ciszej niż w moich poprzednich samochodach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Konstrukcja jest dość prosta. Właściwie wszystkie części pasują od Peugeota 807 lub Citroena C8. Zamienników jest dużo. Spalanie zadowalające. Mam lekką nogę więc nie przekraczało u mnie 10 l/100km benzyny a po założeniu gazu 12 l/100 km. Przy tak dużym samochodzie jest chyba nieźle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem 13 letni samochód z wyposażeniem lepszym niż niektóre współczesne. Za 12 tys. zł możemy mieć duży, wygodny samochód o wielu zastosowaniach, nieźle nadający się do montażu lpg, co zmniejszy koszty do poziomu zwykłej osobówki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Większych problemów nie miałem Czasem głupieje jeśli chodzi o jakieś drobiazgi, jak np. automatyczne składania lusterek po zamknięciu kluczykiem (zdarza się, że nie chce zadziałać za pierwszym razem) czy elektryczne podnoszenie szyb (zdarzyło się, że wciskałem podnoszenie a samochód opuszczał). Sporo elektroniki, podświetleń przycisków itp. Czasem jakiś drobiazg może zaszwankować
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10000 km przejechanych i nic się nie wydarzyło.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Phedra