Dobrze, że tak mało ludzi wie jakie to świetne auto bo dzieki temu taki sam egzemplarz jak mój, mijam raz do roku i nie spotyka się wiejsko stuningowanych egzemplarzy. Design może się podobac lub nie ale za te pieniądze nie ma lepszego auta w tym segmencie. A4, Passaty, Laguny się chowają.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dużo lepszy od swoich niemieckich odpowiedników. Przede wszystkim cichuteńki. spalanie poniżej 6 w trasie i koło 8 w miescie. Nie klekocze, nie dymi. Kop zupełnie wystarcza do dynamicznej jazdy. Nie do zarżnięcia. Polecam jednak szukać wersji 115KM. Dla bardziej wymagających jest jeszcze 150konny 2.4
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi lekko i bez zgrzytów. Niskie przełożenia za krótkie do oszczędnej jazdy ale dobre do szybkich manewrów na szosie. Sprzęgło zwykle nie wytrzymuje 200 000km.
4,0
Układ jezdny
Auto miękkie i dosć wysoko zawieszone ale jedzie jak po sznurku. Nadzwyczaj łatwa w manewrowaniu jak na swoje rozmiary. 4 dostała za mało trwałe przednie zawieszenie, na szczęście częsci są tanie i łątwo dostepne a konstrukcja tak prosta że nawet samemu można wymienić wahacz czy koncówki stabilizatora.
Komfort
4,0
Widoczność
Boki super. Przód genialnie - bardzo pomagają uwypuklenia świateł - doskonale widać gdzie się auto konczy. W sedanie do tyłu gorzej. Po pierwsze linia bagażnika schodzi w dół i zupełnie nie wiadomi gdzie się konczy, po drugie tylna szyba jest wiecznie zaparowana albo mokra ( przydałaby sie wycieraczka ). Problem rozwiązuje instalacja czujnika parkowania za 100zł
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Dwustrefowa klima bajecznie łatwa w obsłudze i zawsze po ręką. Komputer pokładowy z wbudowanym systemem audio straszy ilością przycisków ale po 2 dniach bez instrukcji zna się go na pamięć. Schowek pasazera i kieszenie w drzwiach mogłyby być wieksze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 strefowa automatyczna klima! miód! szybko sie nagrzewa, jeszcze szybciej chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierownica ustawiana w 2 płaszczyznach, elektrycznie regulowany fotel. Mam 190cm i nie narzekam. Z tyłu nie jeździłem to nie wiem :)Bagażnik 420l o bardzo reglarnych kształtach. Uwaga na wersje bez składanych siedzen z tyłu.
5,0
Wyciszenie
TO JEST W TYM AUCIE NAJLEPSZE. Przy 160km na autostradzie mozna słuchac w aucie Chopina. Auto jest GENIALNIE wyciszone. Zmusiła do tego konstrukotrów instalacja nagłosnienia Bose ( 6 głosników+subwoofer ). Cisza absolutna!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie w trasie poniżej 6l. Miasto 8l. Przegląd 100 zł. Klocki + tarcze przód: 300-450zł, sprzęgło 500, wahacz TRW - 250. Taniej niż u niemców. Drogie i rzadkie są części blacharskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam na 7! Nówki były strasznie drogie ( od 95tys wzwyż ) i szybko traciły na wartości ale teraz za 21000 można kupić diesla z 2000/2001 w tym 4 poduszku, abs, 2strefowy climatronic, pełna elektryka, 7 głośńików+zmieniarka, komp pokładowy, tempomat i tak możnaby wymieniać i wymieniać. NAJLEPSZY ZAKUP ZA TE KASE!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobnostek to padają podnośniki szyb elektrycznych, notorycznie przepalają się żarówki, awarie termostatu to częsta przypadłość
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek! Tylko eksploatacja! Przednie zawieszenie jest delikatne ale czesci tanie i łątwo dostępne. Wymieni to każdy garażowy mechanik ( zwykły mcpherson ).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]