Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Lybra Sedan

Petrus, 17 lat temu
Silnik 1.8 16V 131KM 96kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 93 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lancia Lybra Sedan 1.8 16V 131KM 96kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
LYBRA: 131 KM i 164 nm. Po zakupie LYBRY wracaliśmy na dwa auta i nie miałem najmniejszych szans w LYBRZE z AUDI B4 (116 KM) na LPG (LANCIA na BP). Moje odczycia również były takie, że to jakiś "zamulony" silnik. Gdzie te kucyki? "Wkręcanie" na obroty niewiele pomaga, bo AUDI tez można "wkręcić". Zdziwiło mnie też, że w LYBRZE można jechać wolniej na danym biegu niż w AUDI i nie szarpie. Wydaje się pozornie, że silnik jest bardziej elestyczny, ale jest to chyba sprawka czegoś innego: przy danej prędkości w LANCI są większe obroty silnika. Niestety trzeba się nastawić na dość spore spalanie oraz wymianę "wariatora" (ok. 360 zł.) przy wymianie rozrządu. Zepsuty "wariator" można rozpoznać po klekocie silnika, jakby to był nowoczesny diesel.
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów odbywa sie płynnie, a jednocześnie wyraźnie czuje się, że wchodzi inny bieg. Wg mnie biegi zostały tak skonfigurowane z obrotami, że nie trzeba zbyt często w miescie "mieszać" lewarkiem. Nie jest to zasługa duzego momentu obrotowego, a zatem elastyczności silnika.
3,0
Układ jezdny
W LYBRZE można dostać choroby morskiej. Jest konfortowo, tylko nie można na krętych drogach odpoczywać. Trzeba kontrolować to autko. Nasze łuki, koleiny, łatki itd. powodują, że auto skacze, jakby było z mniejszego segmentu. Dałem ocenę "3", ale ze względu na współpracę tego zawieszenia z polskimi drogami.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód, boki OK, ale z tyłu nie najlepiej (wersja sedan). Gdy ktoś jedzie za tobą w kolumnie, to nie widać jego świateł.
5,0
Ergonomia
Wszystko dla mnie na swoim miejscu. Pomimo braku instrukcji można dośc szybko zapoznać się z funkcjami komputera i RO-CD.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima strefowa, to bardzo dobra rzecz. Niestety parują szyby podczas deszczu i to bardzo.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzisko dla kierowcy jak w większości FIATów, siedzi się jak na krześle, czyli dość wysoko. Z przodu znośnie, ale z tyłu ciasnawo, zwłaszcza dla wysokich mężczyzn.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h cisza. Przy 120 km/h kosiarka (w starym AUDI B4) taki hałas miałem przy 170 km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największy wydatek, to paliwo. W trasie trzeba liczyć 8 l/100 km. Niesty do rozrządu trzeba dodać i ten "wariator", co daje w sumie 700 zł + robocizna.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dałbym najwyższą ocenę mając na uwadze cenę aut 4 letnich i starszych. Gdy ktoś się decydował na nowe, to straci w pierwszych latach 60-70 % wartości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam już starsze auto (2000 r.). Alcantara zmechaciła się na części foteli przednich. Zacinają się wycieraczki (w innym FIACIE też to miałem). Łatwo rysuje się ta część plastików wnętrza, która pokryta jest jasną farbą w kolorze tapicerki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zmiennik faz rozrządu. Zawieszenia nie mam się co czepiać, bo to nie jest terenówka, aby jeżdzić po takich drogach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lancia Lybra Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
2,00 zł
11,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Lancia Lybra Sedan