Kupiłem ten samochód za 14tyś zł. Nie ma lepszego w tej cenie z tego segmentu. Za BMW zapłacił bym co najmniej 10 tyś więcej. Szczerze polecam ten samochód dla ludzi którzy lubią się wyróżniać na ulicy, a nie jeździć szaraczkiem
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem bardzo zadowolony. Silnik pracuje cicho i równo, nie ma wibracji na biegu jałowym. Jest wyposażony w wałki balansujące, czemu zawdzięcza tak kulturalną pracę. Należy uważać na wariator, jego złą pracę można poznać po charakterystycznym klekocie który przypomina diesla. Jeżeli jest sprawny to silnik pracuje naprawdę bardzo cicho i równo. Jednostka ta była stosowana w Fiacie Barchetta oraz Fiacie Punto II HGT
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, choć przydało by się żeby obroty na najwyższym biegu przy prędkościach autostradowych były niższe. Poza tym przełożenia wchodzą gładko i bez zgrzytów.
5,0
Układ jezdny
Nieźle trzyma się drogi. Poza tym zawieszenie niezwykle komfortowe. zawieszenie bez wymian sworzni i tulei przejechało już ponad 90tyś km i nic nie stukało....więc uważam również że jest trwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu super. Przednie błotniki są tak wyprofilowane że dokładnie widać gdzie kończy się przód. Doskonale widać przedni obrys nadwozia. Szkła lusterek dzielone sferycznie, co zmniejsza martwe pole. Z parkowaniem tyłem troszkę gorzej, ponieważ tylna klapa opada w dół, więc nie widać gdzie faktycznie kończy się tył, jednak po pewnym czasie użytkowania można do tego się przyzwyczaić i nie przysparza to już większych kłopotów.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Intuicyjne sterowanie zarówno komputera pokładowego, jak i klimatyzacji. Krótko mówiąc wszystko jest tam gdzie byśmy się tego spodziewali. Spore kieszenie w drzwiach i uchwyt na kubki poprawia zagospodarowanie wnętrza i pozwala na utrzymania łady w środku. Fotele w oparciach również mają kieszenie na drobne przedmioty pasażerów tylnych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa świetnie chłodzi, powiedział bym nawet że lepiej chłodzi w lecie niż grzeje w zimie. Jeżeli chodzi o ogrzewanie mogło by być troszkę bardziej wydajne. Poza tym ok. Automatycznie nastawia gdzie w danym momencie będzie dmuchać. Bardzo przydatną funkcją jest funkcja szybkiego odparowania szyb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie można narzekać. Z przodu dużo miejsca, do tego siedzi się w naprawdę komfortowych fotelach, które nie męczą w dalekich trasach. Szczerze polecam
5,0
Wyciszenie
Cicho jak makiem zasiał. w mojej zamontowane jest nagłośnienie firmy Bose które przy dobrym wyciszeniu zewnętrznych hałasów wspaniale brzmi. Jak Lybre to tylko z nagłośnieniem Bose....:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż autko trochę waży więc swoje musi wypić. Ogólnie w jeździe miejskiej mieści się w 11l , w trasie przy spokojnej jeździe można zejść do 8l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli chodzi o stosunek ceny do jakości to nie wyobrażam sobie lepszego pojazdu. Ze względu na złą renomę grupy Fiat, moim zdaniem krzywdzącą samochody te mocno tracą na wartości. Dzięki temu można kupić super wyposażone auto i utrzymywać je za cenę utrzymania zwykłego kompakta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic dosłownie nic się nie dzieje złego. Ogólnie marka Lancia jest najwyżej pozycjonowana w gamie Fiata i naprawdę widać to w jakości wykonania i niezawodności tego samochodu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz wymiany rozrządu, klocków i końcówek drążków kierowniczych nic nie robiłem. Ale to części eksploatacyjne, więc nie wiem czy można to wogóle nazwać jako usterka
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 131KM 96kW
[l/100km]