Karoseria
: Przyjemność prowadzenia i w ogóle obcowania z tym autem.
5,0
Całokształt
Piękne, elitarne auto za niewielkie pieniądze. Koszty serwisowania niewielkie, a przyjemność z jazdy ogromna. Auto bardzo reprezentacyjne, świetnie wyposażone, bezpieczne i bardzo przytulne. W standardzie jest wszystko, ale w wielu egzemplarzach obecne są dodatki których na próżno szukać w innych popularnych autach. To jest auto elitarne i bardzo bezpieczne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik tuż po uruchomieniu przywołuje na myśl diesel\'a, ale taka jego uroda (wariator się kłania). Na szczęście już po chwili pracuje niezwykle cicho. Odznacza się wysoką kulturą pracy; przy spokojnej jeździe cichy, \"aksamitny\" pracujący bardzo równo. Gdy trzeba pojechać ostrzej - silnik słychać bardzo sportowo.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo brakuje 6 biegu. Bardzo! Generalnie narzekać nie mogę - biegi wchodzą bezproblemowo, ze średnim skokiem. Czasami wsteczny nie wchodzi precyzyjnie i trzeba skorygować.
5,0
Układ jezdny
Wspaniały! Auto po prostu płynie po drodze, z pewnością jest nastawione na komfort a nie na sportową, agresywną jazdę, ale nigdy jeszcze nie zachowało się na drodze niepokojąco nawet podczas szybko pokonywanych zakrętów. Komfort nad wyraz wysoki. Bardzo ciche zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy. Hamulce jak brzytwa.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu świetna; \"wybałuszone\" przednie \"oczka\" tej włoszki pomagają zorientować się gdzie się kończy przednia maska. Boczne słupki jak w każdym nowoczesnym samochodzie nie poprawiają widoczności. Do tyłu widoczność taka sobie - typowe dla sedana. Tylny szeroki słupek poprawia proporcje auta, ale kompletnie utrudnia widoczność.
5,0
Ergonomia
Masa dodatków, czujników, przełączników - na szczęście ergonomicznie rozmieszczone nie przytłaczają. Jest bardzo dobrze! Schowek przed pasażerem - symboliczny z powodu poduszki powietrznej, ale oprócz tego schowek w podłokietniku, schowki w dzwiach, za przednimi fotelami i w konsoli - na drobiazgi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic dwustrefowy w praktycznie każdej Lybrze pozwala na utrzymanie optymalnej temperatury. Praktycznym dodatiem jest jeden włącznik odparowywania szyb, ogrzewania tylnej szyby i lusterek wstecznych - w zimie przydatne, ale najczesciej wcześniej odparowywanie włączy się samo, bo w wielu egzemplarzach (np w moim) jest czujnik zaparowanych szyb. Niby drobiazg, ale bardzo praktyczny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest naprawdę sporo, ale mnie cały czas się wydaje to auto bardzo wąskie. To na szczęście tylko subiektywne odczucie, bo przestrzeń jest typowa dla reprezentacyjnej limuzyny.
5,0
Wyciszenie
Nie słychać silnika, nie słychać dźwięków z zewnątrz - rewelacja! Do tego prawie w każdej Lybrze HiFi Bose sprawia, że jazda staje się prawdziwą przyjemnością.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mistrzem oszczędności Lybra 1.8 na pewno nie jest. W mieście to 12l średnio, poza miastem ok. 7 - 7.5l. Coś za coś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto kupić. Oczywiście wszyscy będą mówić że włoskie auta psują się na potęgę i nie warto w nie inwestować, ale ja już wiem jedno: auto jak jest zadbane to jeździ bez problemów. W przypadku Lybry oprócz bezproblemowości użytkowania dostaje się coś jeszcze: prestiż.
Przy dokonywaniu wyboru zasugerowałem się opiniami na tym portalu, więc czuję się zobowiązany również podać własną opinię. Nie żałuję wydanych pieniędzy na ten samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie padła tylko żarówka lampy mijania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic! Odpukać... :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 131KM 96kW
[l/100km]