Silnik
: Bardzo dobra kultura pracy, dobre osiągi przy tak dużej masie auta, spalanie więcej niż satysfakcjinujące przy ciężkiej nodze :)
5,0
Całokształt
Pomimo drobnego pecha, który mnie dotkną przy eksploatacji z czystym sumieniem mogę polecić to auto. Jest bezpieczne, wygodne, doskonale wyposażone, bardzo dobrze wyciszone, audio BOSE spisuje się bardzo dobrze, przestrzeń dla przeciętnej rodziny jest wystarczająca. Brakuje schowków - przydałoby się wiecej :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Ocena na 5. Jest elastyczny, można pojechać na 5 biegu od 60 do 190km/h. Kultura pracy: jak na diesla z 2000roku - rewelacja. Jak dojdzie do swojej nominalnej temperatury pracy, to jest na prawdę przyjemnie :)
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia zestopniowane bardzo dobrze. Co prawda, brakuje 6 biegu, ale... i tak jest OK!
4,0
Układ jezdny
Elementy gumowe zużywają się przeciętnie - wymiana raz w roku w rejonie, gdzie jest dużo dziur w jezdni, to raczej stadnart. Na szczęscie gumy stabilizatora do przody i tyłu to koszt ok 60zł za całość :)
Komfort jazdy - nie da się go przecenić :) LANCIA to marka luksusowa, zawieszenie zestrojone komfortowo, na zakrętach nie da się za bardzo poszaleć, ale to nie auto sportowe :)
Komfort
4,0
Widoczność
Tylko \"4\" bo to kombi :) Widoczność do przodu - BARDZO DOBRA. Kształt przetłoczeń nad reflektorami sprawia, że bardzo łatwo manewruje się na parkingu.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, tam, gdzie być powinno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą, po przejechaniu 4km na trasie robi się ciepło.
Latem jest chłodno po niecałym kilometrze jazdy.
Dwustrefowy klimatronik sprawdza się bez zasrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróż w 4 osoby to czysta przyjemność :) W 5 też się da, jednak nie polecam wybierać się w trasę większą niż 1000km. Co prawda, 4 osoby o wzroście ponad 2m mogą mieć ciasno, ale to nie autobus :)
5,0
Wyciszenie
REWELACJA. Trzeba się przejechać, żeby docenić. Ciszej było w Mercedesie klasy E i S produkcji po 2000roku, ale BMW serii 7 poprzedniej generacji jest porównywalne jeżeli chodzi o hałas. Podwojne uszczelki w drzwiach, specjalne wygłuszenia robią swoje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - REWELACJA, ceny przeglądów - DOBRZE, ceny napraw... tu jest gorzej. Jeżeli mówimy o elementach podlegających normalnemu zużyciu to jest BARDZO DOBRZE (wymiana rozrządu z robocizną i materiałem 500zł, wymiana tarcz wentylowanych i klocków w przodzie 600zł, elementy gumowe zawieszenia ok 15zł/szt, komplet wszystkich filtrów ok. 100zł), natomiast jeżeli przydaży się awaria układu przeniesienia napędu, pompy paliwa, koła dwumasowego, to już nie jest kolorowo. TO JEST DIESEL, psują się SPORADYCZNIE, stąd wysokie ceny, za to wytrzymałość tych elementów jest dużo większa niż w benzyniakach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 20tys zł można kupić auto jakością zbliżone do AUDI, BMW, VOLVO. Doskonale wyposażone, oszczędne, dynamiczne. Czego chcieć więcej?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz w roku wymiana elementów gumowych przy stabilizatorach, sporadycznie końcówki drążków kierowniczych. Drogi gminne i powiatowe ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzeniu eległy przeguby wewnętrzne (za długo jeździłem na niesprawnym przegubie zewnętrznym), wyciek z maglownicy (loteria), padnięty wentylator nawiewu powietrza (zablokowany przez ciało obce, które wpadło przy wymianie filtra kabinowego), uszkodzone łożysko sprężarki klimatyzacji.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 135KM 99kW
[l/100km]