Silnik
: Bezawaryjny i oszczędny, ciągnie już od niskich obrotów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Łączniki, końcówki dość częsty problem.
Układ elektryczny
: Centralny szaleje na mrozie, przeprogramowują się szyby
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Ogólnie bardzo wdzięczne auto. Silnik dynamiczny i oszczędny a przy tym bezawaryjny. Ogólnie do słabych stron pojazdu należy delikatne przednie zawieszenie (łączniki, końcówki drążka) i nieco za słaba jakość materiałów użytych we wnętrzu. Autko bezwypadkowe- nie rdzewieje ani nadwozie ani podwozie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezawaryjny dynamiczny silnik zadowalający się naprawdę rozsądnymi ilościami oleju napędowego (silnikowego praktycznie nie bierze między wymianami). Zaślepiłem egr przez to nie narzekam też na ten element :). Po zaślepieniu spalanie praktycznie bez zmian, ale nieco wzrosła dynamika.
W silniku prócz wymiany oleju i napędu rozrządu nic nie trzeba było robić, nigdy nie zawiódł. Wcześniej jeździłem benzyniakami i drażni mnie nieco tylko klekot diesla.
4,0
Skrzynia biegów
Nie sprawia żadnych kłopotów, biegi mogły by wchodzić nieco bardziej precyzyjnie, ale nie jest źle. Co do skrzyni to przez ponad 60000km które zrobiłem tym autem wymieniłem wysprzęglik.
3,0
Układ jezdny
Ogólnie dobrze, choć czasem dokuczają drobne niedogodności w postaci wybitego łącznika stabilizatora czy końcówki drążka (są tanie i dostępne nawet dobrych marek). Prócz tych elementów w czasie eksploatacji wymieniłem jeszcze lewy wahacz i tylne łączniki (niepotrzebnie bo hałas jednak niósł się od przedniej końcówki).
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność we wszystkich kierunkach, klima pozwala na szybkie odparowanie szyb w niesprzyjającą pogodę.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko pod ręką, jedynie panel kilmy umieszczony dość nisko i małe schowki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klima, ogrzewanie również ok ale trzeba dbać o termostat bo inaczej ciężko się zagrzać. Wymieniałem go u siebie - termostat drogi, wymiana skomplikowana, ale jak mus to mus w zimie się nie marznie a silnik dogrzany.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę przeciętnie, mam ponad 1,9m i przydało by się nieco więcej miejsca bo czasem dotknę głową o rączkę do podtrzymywania na podsufitce, przydał by się też nieco większy bagażnik jak na kombi.
4,0
Wyciszenie
Jest w miarę cicho. Silnik na postoju trochę słychać ale w czasie normalnej jazdy słychać już raczej tylko szum kół i powietrza.
W zawieszeniu jak coś nie gra to szybko dochodzą nas niepokojące odgłosy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części eksploatacyjne tanie i łatwo dostępne, spalanie niskie. Auto raczej mało skomplikowane w budowie choć np. wymiana termostatu jest bezsensownie skomplikowana.
Spalanie przy jezdzie do Anglii i powrót 5,35 auto obciążone, do Włoch 5,65 ale we Włoszech dużo jazdy górskiej. najmniej ok 4,7 przy spokojnej jezdzie po Polsce.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto dużo tańsze od swoich niemieckich konkurentów a w utrzymaniu myślę nie kosztuje nic więcej. Każde używane auto wymaga nieco wkładu i wymiany zużytych elementów niezależnie japońskie, niemieckie, francuskie czy włoskie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem mimo używania dobrej jakości części słychać drobne elementy zawieszenia (łączniki drążki), drobne kłopoty elektryki czasem na mrozie centralny zaszaleje otwierając i zamykając zanim złapiemy klamkę czy przeprogramują się szyby. W czasie 5 lat nie padł ani jeden czujnik, wymieniłem tylko termostat i zaślepiłem egr.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy nie zawiodło w trasie, nigdy na naprawę czegokolwiek niespodziewanego (jakieś turbo, wtryski czy pompa) nie wydałem ani złotówki. Auto ogólnie mam zadbane.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]