Układ elektryczny
: instalacja do przeglądu po 150K km - może to nic poważnego
4,0
Całokształt
Auto dobre, ma swoje wady i zalety, ale to najlepszy samochód jaki miałem (wcześniej VW Golf, Seat Toledo, Renault Laguna, Nissan Primera).
Zawieszenie na polskie drogi - słabo, ale koszty napraw nie są przerażające.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest dla mnie zaskoczeniem - wcześniej miałem auto o podobnych parametrach, a jednak dynamiką nie dorasta do pięt obecnej JTD 8V.
4,0
Skrzynia biegów
Zapina bardzo dobrze, czasami trochę zgrzytnie - sprzęgło musi być dobre i nie będzie problemu.
4,0
Układ jezdny
układ jezdny - ocena dobra, trochę miękko, ale to jest rodzinne auto. Słabe zawieszenie, trzeba dbać o przeguby, unikać dziur.
Komfort
5,0
Widoczność
mam kombi - nie ma kłopotu z widocznością. Lewy słupek troszkę zasłania, ale nie pamietam auta, które wypadało lepiej...
4,0
Ergonomia
Jest ok, wszystko pod ręką, ale wykonanie detali nieco tandetne (pokrętła, przyciski itp.). Wyżsi kierowcy moga narzekać na mało miejsca na nogi - ja jestem rczej niski, a i tak dotykam prawym kolanem do obudowy kokpitu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ocena 5 z minusem - czasami trudno odparować wilgoć, ale to w warunkach ekstremalnych, ogólnie w porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco - auto w sumie nieduże, a pomieści rodzinę 5-osobową. Trzeba pamiętać, że jest to małe kombi, mebli się tym nie przewiezie :)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie do 120km/h jest bardzo dobre, potem trochę hałasu, ale bez tragedii.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie dobrze - przy oszczednej jeździe zejdzie nawet do 4,5l/100km , ale w mieście ok. 7 litrów ON - trochę więcej niz poprzednik z rodziny VW.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobra jakość za niską cenę - warto kupić używane, ale pewne auto. POWTARZAM - PEWNE, nie brać \"cuda\" z Włoch bez dokumentów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- może tylko podstawowe elementy zawiechy, ale jeżdzę po polskich drogach - to jest krzywda dla mojej Lucynki...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem parę usterek, ale wszystko do wytrzymania:
- czujnik wału korbowego - 90PLN
- wymiana przegubów wewnętrznych po 140K km - 300PLN
- uszkodzenie cięgna zmiany biegów (naprawiłem sam, ale dużo grzebania, kiepski dostęp)
- coś z instalacją, nie wiem co, jeżdżę, ale czuję, że trzeba się wybrać do elektryka, bo jak dmuchawa pracuje, to auto słabnie i wskaźnik temp. wody szaleje.
Dałem ocene dobrą, bo zawsze mnie dowiózł i nigdy nie zawiódł na trasie...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]