Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Lybra Kombi

sura, 12 lat temu
Silnik 1.9 JTD 105KM 77kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lancia Lybra Kombi 1.9 JTD 105KM 77kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Celowo wstrzymywałem się z komentarzem aż minie pewien \"przebiego-okres\" czasu posiadania Lybry. Mam ją 7 miesięcy. Przejechałem 11000km. Zachwycony byłem nią od początku i zachwycony jestem nadal. Jakość wykonania rewelacja. Jakość wnętrza - rewelacja! Materiały, plastiki - jak na tą klasę pojazdu rewelka. Design.. kwestia gustu, mi się podoba bardzo. Widać włoską rękę:) Jedynie mogę współczuć \"fanom\" bezstylowych VW, BMW i innych takich:) Lybra łączy w sobie nietuzikowy design oparty na bezawaryjncyh podzespołach. Niewiele osób jest w stanie to dostrzec i docenić (właśnie ci jeżdżą masówką VW i innymi takimi). Ta właściwość Lybry cieszy - nie ma ich zbyt wiele, nie trzeba jej pilnować na parkingu z pałą w ręce (jak np. Audi), właściciele bezstylowych niemieckich wozideł patrzą na nią ze skrytą zazdrością:) Obawiałem się zakupu Lancii, jednak bezpodstawnie. Komfort rewelacyjny, koszt utrzymania - rewelacyjny, design niepowtarzalny. Auto bezawaryjne! Bagażnik mógłby być większy - gdyby Thesis był w wersji combi, kupiłbym Thesisa:) Póki co poluję na Phedrę. Generalnie odradzam Lybrę fanom \"ropniaków\" z \"niemczech\" :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Włoski 1.9 JTD, podobno najlepszy i najtrwalszy diesel czasów obecnych. Montowany m.in. w Oplach jako CDTi, Sabbach, Fiatach, Alfach, Lanciach i pewnie wielu innych. Niemieckie TDI zostaje daleko w tyle. Części powszechnie dostępne, mnogość zamienników, ceny od śmiesznych po odpowiadające jakości części:) Generalnie bingo. Elastyczność, przyjemność z jazdy rewelacyjna. Osiągi zadowalające. Lepszy może być tylko 2.4 JTD - po prostu mocniejszy.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie ok. Brakuje szóstego biegu - to jedyne co można jej zarzucić.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja! Przy prędkości 180 km/h zachowuje się tak samo jak przy 80 km/h. Mega stabilna, przewidywalna, bezpieczna. Komfort jazdy porównywalny z np. Volvo 850:) Gdzie Lybra jest o wiele mniejsza i reprezentuje zupełnie inną klasę samochodów.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie bardzo wiem co jej zarzucić. Biorąc pod uwagę klasę i wielkość pojazdu, jest super. Nie przeszkadzają jakieś zbyt szerokie słupki, za małe lusterka i tego typu historie. Nie bardzo wiem, co w tym zakresie wymagałoby poprawy.
5,0
Ergonomia
Doskonale. Wszystko \"pod ręką\". Rozwiązania intuicyjne. Brak jakichkolwiek idiotycznych rozwiązań.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa rewelacyjnie. Dwustrefowy automat w tej klasie pojazdów to raczej rzadkość:) Komfort jazdy niesamowity. Zwłaszcza, kiedy mam \"ciepłolubną\" Żonę, a sam jestem \"zimnolubny\". Ogrzewanie zimą... Jeżdżąc na krótkich odcinkach po mieście należy o nim zapomnieć. Zasłanianie chłodnicy kartonem trochę pomaga. Trochę. Generalnie to są uroki silników o dużej sprawności, czyli silników Diesla.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystkie swoje samochody porównuję do posiadanego wcześniej Volvo 850:) Z tego punktu widzenia Lybra wypada tak sobie ale nijak jej do 850:) Biorąc pod uwagę jej klasę i wymiary, wnętrze jest OK. Bagażnik mógłby być większy. Wózek dziecięcy, bez oddzielania gondoli od stelarza, mieści się dość problematycznie. Do tego dochodzi duży pies. Pies dzieli bagażnik ze stelażem, a gondola jeździ na przednim siedzeniu. Plan jest taki, że Lybra zostaje, a dodatkowo kupimy Phedrę. Lancia jest Lancia:)
5,0
Wyciszenie
Zapraszam do środka:) Niemieckie klekoty mogą brać Lybrę jako wzór!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: od 3,7 l/100km do ponad 9 l/100km. Te ponad 9 l/100km jazdy w warunkach zimowych na krótkich odcinkach miejskich. Jadąc w trasie z prędkością ok 90 km/h bez problemu można zejść poniżej 4 l/100km. Jak ktoś nie wierzy to zapraszam na mój dziennik kosztów na AC:) Najniższe średnie(!) spalanie jakie zanotowałem to 4,5 l/100km. Jazda w trasie z prędkością ok 100-120km/h! Ceny części, jak już wcześniej wspomniałem, różne. Od najtańszych zamienników po rozsądne ceną, dobrej jakości. Części ogólnie i szybko dostępne. Silnik, zawieszenie - rodzina Fiata (i nie tylko). Blacharka i szyby - każdy element od ręki dostępny na allegro. Ceny porównywalne z cenami części do \"wieśwagenów\".
5,0
Stosunek jakość/cena
Relacja cena względem roku produkcji i wyposażenia wnętrza - bezkonkurencyjna! Mega komfortowe auto, z maksymalnym wyposażeniem, z super oszczędnym silnikiem, relatywnie młode i w rozsądnej cenie. Za tą kasę można kupić Golfa, starszego o 5 lat, totalnie gołego w środku i z cofniętą szafą o 200000km:) Od dziadka z \"niemczech\" :D
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękł wodzik przedniej prawej szyby. Koszt zakupu nowego ok 25PLN. Wymiana we własnym zakresie, przy pomocy informacji z forum Lancia Klub Polska, trwała ok godziny. Serwis życzył sobie za to... 600 PLN :D Z drobiazgów to wszystko. Reszta działa bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem termostat i łożysko alternatora... to wszystko na 10000km. Nie wymieniam rzeczy oczywistych typu wymiana rozrządu po zakupie, oleju, filtrów, płynów itp.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lancia Lybra Kombi 1.9 JTD 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Lancia Lybra Kombi