Przeniesienie napędu
: Ciężko wchodziły biegi na zimnym silniku
Inne
: Zużycie pompy wspomagania układu kierowniczego
Silnik
: Turbina zaczęła puszczać olej.
4,0
Całokształt
Krótko mówiąc świetne auto, doskonała aleternatywa dla konkurencji niemieckiej i francuskiej. Tym bardziej że takie wyposażenie jakie oferuje prawie każda Lybra to rzadkość w autach innych marek. Awaryjnośc tego samochodu nie odbiega od innych, koszty utrzymania również.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika jak na diesla super, na zimnym silniku trochę klekocze. Po rozgrzeniu chodzi fajniej niż niektóre benzyny w gorszym stanie, na pewno pod tym względem JTD miażdży słynne TDI. Na elastyczość również nie mogłem narzekać, bardzo duży zakres prędkości/obrotów na poszczególnych biegach, komfortowa jazda bez machania lewarkiem.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo \"krótka\" jedynka, poza tym ok. Generalnie w Lybrze skrzynie chodzą bardzo dobrze, niestety u mnie biegi wchodziły ciężko na zimnym silniku. Na mrozach była tragedia, nie pomogła wymiana oleju w skrzyni, problem nie leżał też po stronie sprzęgła. Ty niemniej nie słyszałem żeby ktoś poza mną miał problem z tą skrzynią, chyba miałem po prostu pecha.
5,0
Układ jezdny
Lybra prowadzi się doskonale, zawieszenie jest dość miękkie i komfortowe. Amatorzy sportu nie będą zachwyceni, mi natomiast jeździło się bardzo dobrze. Lybra nie posiada wielowahaczowego zawieszenia więc utrzymanie układu jezdnego w dobrym stanie nie jest bardzo drogie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu dość słaba, polecam czujniki parkowania. Do przodu bardzo dobra, opadająca maska pomaga w parkowaniu. Dość szerokie słupki boczne, trzeba uważać na skrzyżowaniach, ale to urok wielu nowszych aut.
5,0
Ergonomia
Bardzo intuicyjna obsługa urządzeń i włączników, duży czytelny kolorowy wyświetlacz jest bardzo praktyczny, za jego pomocą obsługujemy radio i komputer pokładowy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo nagrzewa się zimą, często psują się silniki sterujące nawiewami szyba/nogi/kratki- to wady. Natomiast sam system w postaci dwustrefowego climatronica z funkcją szybkiego odparowania/odrmożenia szyb jest genialny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz Lybra wygląda na ogromne auto, ale w środku miejsca jest tyle ile w większości kompaktów, wersja kombi nie rozpieszcza też dużą przestrzenią bagażową. Te niedomagania rekompensuje jednak samo wykonanie wnętrza, funkcjonalność i bogate wyposażenie.
5,0
Wyciszenie
Doskonale wyciszone auto nawet przy większych prędkościach sychać tylko szum powietrza. Wyciszenie pozwala w pełni cieszyć się świetnym fabrycznym car audio Bose.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak każdy diesel pali niewiele nawet przy dynamicznej jeździe. Spalanie mocno rośnie w mieście, ale to nie jest samochód do jazdy miejskiej, mam na myśli wersję kombi diesel.
5,0
Stosunek jakość/cena
Lancia jest wyjątkowo tania w zakupie, koszty utrzymania na normalnym poziomie. To czym zdecydowanie się wyróżnia to wyposażenie i wygląd auta przykuwający uwagę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych rzeczy nie popsuło mi się nic, ale wiem, że padają elementy elektrycznych szyb, silniki sterowania nawiewami, psuje się napęd tylnej wycieraczki, dziwnie często przepalają się żarówki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Fiatowskie JTD jest niezawodne, ale oczywiście jak każdy diesel wymaga rozsądnej eksploatacji i regularnego serwisu. Mi z poważnych rzeczy szwankowała skrzynia biegów, miałem problem ze wspomaganiem (pompa na wykończeniu), turbina zaczęła puszczać olej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]