Silnik
: Wariator - tu producent powinien przyznać sie do błędu i wymienić
Inne
: kontrolka poruszek - podobnie jak wyżej producent powinien usuwać usterki bezpłatnie
4,0
Całokształt
wberw pozorom to samochód przyzwoity. Gdy będzie dobrze obsługiwany (poza siecią ASO) można tym pojeździć. za wyborem przemiawia super wyposażenie i to że w zasadzie samochód nie rdzewieje.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 13o KM z przebiegiem ponad 100 tys km był jużzamulony. Traci moc z wiekiem. Odczucia z jazdy jak lżejszym samochodem z silnikiem około 90 KM. POwyżej 140 głośny. Również na postoju zgy stoisz obok samochodu głośno pracuje.
5,0
Skrzynia biegów
Dziwne taka sama skrzynia jak w fiatach, ale tu idealnie, Nic nie haczy. Tu obiektywnie trzeba przyznać że super - sprzegło przy tym przebiegu również nie okazuje zadnych oznak zużycia.
4,0
Układ jezdny
Przy przebiegu 60 tys wymiana wachacza prawego z przodu. Potem przy 120 tys wszystko z przodu oraz regenaracja przekładni (rozsypała się kompletnie pomiędzy przebiegiem 100 a 120 tys). Z tyłu wymieniono tylko tuleje wachaczy - dobrał mechanio z poloneza.
Komfort
4,0
Widoczność
Nic nie trzeba komentowac - wszystko OK
4,0
Ergonomia
samochód był konstruowany w latach 90, wobec czego na tę klasę już jest trochę za mały - raczej trzeba go porównywać z segmentem C niż klasą C wyższą (laguna, vectra, passat. wyposażenie robi swoje czujnik deszczu, klima, podłokietnik, wszystkie szyby elektryczne, lusterko ściemniane - robi swoje - jeździ sie dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niektórzy narzekają na parujące szyby - ale tych odsyłam do instrukcji obsługi - sam to doczytałem po roku użytkowania. Wyłącznik cyrkulacji ma tu trzy tryby i jak włączy się odpowiedni wtedy szyby nie będą parować. Klimatyzacja wydajna. trzeba o nią dbać - bo jak zacznie smierdzieć - trudno oczyścić.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak napisałem - dziś od tej klasy pojazdu wymaga się więcej. Tu przestrzeń można porównać z astrą, stilo, brava, golf.
3,0
Wyciszenie
powyżej 100 km/h już głośno. a > 140 km/h to już jest niprzyjemne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mój pali średnio - wskazania kompa potwierdzone obliczeniami własnymi 12-13. Przy 70% trasy i 30% miasto. To dużo.
5,0
Stosunek jakość/cena
za tę kasę nie kupi się samochodu z takim wyposażeniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wbrew opini o włoskich samochodach drobiazgi raczej ok. Popsuł się podnościk szyby, przyciski sterowania klimą i wentylacji popękały, podłokietnik odeszła \"farba\" pękają kratki nawiewu, amortyzator drzwi bagażnika, zaparowane kierunkowskazy - przód, zapalająca sie regularnie kontrolka poduszek, głośniki w drzwiach nie wiadomo dlaczego przestają grać. Myślę że tego nie trzeba się bać.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu mam wątpliwosci.Z cała pewnoscia wadą fabryczną są usterki wariatora - wytrzymuje 30 tys i do wymiany (nie ma przeproś).
Pękł mi również pasek rozrządu - naprawa 4 tys. ale przyczyną była jego wymiana w tzw ASo i hu.e (tak ich koniecznie trzena nazwać) nie wymienili rolek (kasę wzieli)- wytrzymał 40 tys.i przy przebiegu 100 tys pękł (Odradzam serwisy - mój samochód już ich wiecej nie zobaczy). Poza tym wszystko OK.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 131KM 96kW
[l/100km]