Inne
: Pozytywnie zaskoczyło mnie całe auto. Nie jest niemieckie, a jest BARDZO DOBRE.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: CHECK niewiadomego pochodzenia
5,0
Całokształt
Parlamentarny luksus rodem z niemieckiej limuzyny poniżej ceny niemieckiego kompaktu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest mocną stroną tego auta. Jest to konstrukcja starej daty (komora wstępna, podobnie jak Mercedes W123 i W124) dzięki czemu w moim odczuciu pracuje bardzo \"miękko\". Efektem ubocznym tej miękkości jest przeciętna ekonomika spalania związana z tzw. stratami przepłukania pomiędzy spalaniem w komorze wstępnej (w głowicy) i zasadniczej (w denku tłoka). Taki system wtrysku ma jednak wymierny wpływ na trwałość jednostki - łagodny przebieg ciśnienia to wspomniana miękka praca silnika, oraz niewielkie siły dynamiczne oddziałujące na wa l korbowy. Wynik - bardzo duża trwałość.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest stosunkowo trwała (pod warunkiem regularnej kontroli poziomu oleju i musi być wyłącznie Tutela ZC75 Synth), niemniej jednak różnica przełożeń pomiędzy poszczególnymi biegami jest w moim odczuciu za duża.
5,0
Układ jezdny
Tutaj nie może być innej oceny. Bardzo stabilne zawieszenie i jednocześnie komfort wodnego łóżka. Notabene w moim egzemplarzu mimo sporego przebiegu wszystkie elementy (nawet łączniki stabilizatora) są fabryczne! Faktem jest, że samochód w Ojczyźnie jeździ niedługo...
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam najmniejszych zastrzeżeń co do widoczności, decydując na sedana wiedziałem, czego się spodziewać.
5,0
Ergonomia
Czytelność wskaźników, wszechobecne oświetlenie wnętrza, wygodna obsługa nie pozostawiają nic do życzenia. Zagadkowe jest tylko umieszczenie przycisku otwierania bagażnika w schowku vis a vis pasażera:-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poza upałami jest bardzo dobrze, z racji wyposażenia auta w klimatronik zarówno odmrażanie, jak i odparowanie szyb jest świetne. Podczas dużych upałów w moim subiektywnym odczuciu układ klimatyzacji jest niewystarczająco wydajny. Duży plus za odrębną możliwość regulacji ogrzewania/klimatyzacji pomiędzy przodem a tyłem auta. Nie wszystkie nowe auta posiadają takie udogodnienia...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj inaczej być nie może. Ogrom przestrzeni jest naprawdę zaskakujący. Konkurenci (E-klasa, BMW 5, Audi A6) w tej kwestii nie mają nic więcej do zaoferowania.
5,0
Wyciszenie
Świetne wyciszenie auta. Mimo, że silnik z natury jest dość hałaśliwy, w środku auta jest do mniej więcej 140 km/h ledwo słyszalny. Świetny patent to uszczelki drzwiowe od ich spodu - izolują od hałasów wynikających z toczenia auta. BRAWO.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód spala przeciętnie 7-9 l ON/100 km. Jak na wielkość silnika i ciężar auta jak dla mnie ten samochód jest ekonomiczny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj komentarz jest zbędny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny problem to CHECK na zimnym silniku. Po nagrzaniu gaśnie. Komputer wskazuje na uszkodzenie sterownika, ponieważ nie wpływa to w najmniejszym stopniu na użytkowanie auta nic z tym nie robię.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzedni właściciel trochę przegiął z jazdą autostradową, czego efektem było pęknięcie głowicy. Wiem o tym, ponieważ przede mną właścicielem auta i sprawcą uszkodzenia był mój Wujek, na stałe mieszkający w Niemczech. Silnik w tym samochodzie jest bezawaryjny pod warunkiem unikania długotrwałej jazdy z butem w podłodze. Długa głowica rzędowej \"piątki\" nie jest do tego przystosowania.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 124KM 91kW
[l/100km]