Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Kappa Sedan

dawid_skalniak@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 3.0 24V 205KM 151kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 161 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lancia Kappa Sedan 3.0 24V 205KM 151kW 1994-2001 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomia i osiągi to to co cenię w tym silniku najbardziej. Wszystkich jego cech jeszcze nie poznałem ale jest samochód jaki warto mieć!
5,0
Całokształt
Samochód zadbany będzie służył do emerytury... Dbać o ten samochód trzeba, wszystkie wymiany na czas, najlepsze filtry oleje, płyny to jak dla mnie coś nieodłącznego przy takim motorze. Przyjemność i frajda z jazdy jest olbrzymia. Wracając samochodem po zakupie nie mogłem się nim nacieszyć. Prędkości nie czuć... 4 bieg 180km/h to szaleństwo... Wszystko spasowane jak się należy, dźwięk, niepowtarzalność i osobliwy urok samochodu sprawia, że kupi go tylko indywidualista!A i kufer tylny. Jest po prostu wielki.Aby sięgnąć jego końca prawie trzeba do niego wejść. Na ulicy ludzie się za mną(czyt. Lancią) oglądają. Przyczyna jest prosta. Każdy mówi Fiat/Alfa/Lancia-złom, a miny zazdrosnych przechodniów i kierowców pancerwagenów-BEZCENNE! Samochód dla ludzi z klasą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik chodzi jak marzenie, gdy go odpale i wysiąde z samochodu to tylko po to aby go posłuchać...jest niesamowity, wydech (oryginalny) wydaje rasowy, bassowy dźwięk który powala wszystkich.
5,0
Skrzynia biegów
Brak jakichkolwiek minusów. Wydaje się dobrze zestopniowana w stosunku do mocy. Może przydałby się ten jeden bieg więcej ale nie narzekajmy. Ekonomicznie da się jeździć. Na piątce spokojnie od 80 bardzo dynamicznie do 180(dalej nie próbowałem). Czwórka kończy swój bieg prawie na 180km/h.
5,0
Układ jezdny
Twarda, precyzyjna. Tak bym scharakteryzował ten samochód. Jeżdżąc Audi A6 C4 Avant (sportowe kombii) nie czuje się tak bezpiecznie i pewnie na krętych i wyboistych drogach. Po prostu klasa godna marki \"Lancia\". Zapomniałem dodać,iż w modelach 2.0T oraz 3.0 V6 zastosowano twardsze zawieszenie które na zakrętach nie wychyla się na boki. Dodatkiem tylko do wersji 3.0 jest również Servotronic - po prostu luksus i komfort to podstawa.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki przednie ograniczają widoczność ale nie na tyle aby było to coś zagrażającego bezpieczeństwu. Samochód jest bardzo duży więc cudów nie wymagajmy.
5,0
Ergonomia
Wiele przydatnych schowków. Wiele funkcji od np. podgrzewania foteli z pamięcią ustawień, po oświetlanie podłoża pod samochodem gdy wysiadamy(po co ktokolwiek ma wejść w kałużę?! ) Samościemniające się lusterko wsteczne, elektryczne lusterka z podgrzewaniem, wszystkowiedzący komputer pokładowy wykryje każdą usterkę lub niedobór cieczy. Wszystko świetnie rozmieszczone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Póki co nie narzekam. Wydajny system klimatyzacji z ciekawymi funkcjami. Moc dmuchawy mogłaby być nieco większa dla pasażerów siedzących z tyłu jednak bardzo możliwe, że mam już zużyty filtr kabinowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj Kappa nie ma sobie równych. Czasami żałuję, że nie mogę być pasażerem ale z drugiej strony bele komu takiego pojazdu się nie daje! Z tyłu jest po prostu salon i brakuje tylko szafy trzydrzwiowej z lustrem ! Wygodniej niż w Oplu Omega B i to bez porównania. Klimat rządowej limuzyny jest po prostu wyczuwalny z każdym kilometrem...
5,0
Wyciszenie
Do moich uszu dochodzi tylko cichutki i zadziorny dźwięk V6, a gdy wkręcę go na 3-4 tys. obrotów i wyżej zaczyna się filharmonia. Z radiem przestałem jeździć od czasu kiedy przesiadłem się do Kappy. Ten dźwięk jest niezapomniany. Jeżdżąc głośnym dieslem muzyka grała ile tylko można ustawić. Tutaj ta potrzeba znika!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duży silnik jestem po prostu bardzo mile zaskoczony. Dostęp do części mam (import Italy) więc i naprawy kosztują mnie tylko troche pracy :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównajmy: rocznik 94-01\' Opel Omega B 3.0 V6 - cena ok. 13 tyś(1998\')gratis otrzymujemy auto bez polotu,bez fantazji i ginące w tłumie. Audi A6 C5 2.8 V6 - cena ok. 18-25tyś (1998) Lancia Kappa 3.0 V6 - cena 15tyś (2000) w zestawie otrzymujemy coś niepowtarzalnego, coś co sprawia, że na motoryzacje możemy spojrzeć z innej strony.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wieje trochę w środku przy wyższych prędkościach- wiekowość uszczelek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak awarii.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.0 24V 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Kappa Sedan