A wszystko rekompensuje niewidzialność tego auta dla różnych służb mundurowych na terenie Polski. Żadne inne auto tak nie ma!
To wartość dodana Kappy, dla osób które dużo jeżdzą - warta każde pieniądze :)))
Wrażenia
4,0
Silnik
Ten silnik lubi obroty, więc do 3,5 tys. zapewnia dostojne przemieszczanie się akuratne dla limuzyny. Powyżej 4,5 tys. pokazuje włoski charakter: "warczy" jak szatan i nieźle ciągnie auto do przodu. Osiągi są wtedy zdecydowanie satysfakconujące nawet dla osób ze sportową żyłką. Niestety ostro jeżdżąc trzeba mieć w rodzinie szejka lub właściciela stacji paliw :). Przy spokojnej jeździe - do owych 3,5 tys. wyczuwalny jest brak zapasu momentu obrotowego.
4,0
Skrzynia biegów
Trzeba się przyzwyczaić do jej pracy. Jest OK ale ma zupełnie inną charakterystykę niż Mercedes.
4,0
Układ jezdny
Komfortowa limuzyna, miękka. Bardziej "amerykańska" niż "niemiecka". OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu, przy parkowaniu - krzyż pański, jak się nie ma czujników parkowania. Albo się człowiek oprze o inne auto, albo mu metr przerwy zostaje. Nie do wyczucia, nawet dla doświadczonego kierowcy.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu, przełączniki umieszczone intuicyjnie. Kłopotliwe bywa sterowanie klimatyzacją, trzeba oderwać wzrok od drogi na niemałą chwilę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Włoskie auto :( Zakres regulacji temperatury grzania zaczyna się od 18 stopni. Makabra, bo układ jest wydajny i w okresie gdy używa się nagrzewnicy w aucie robi się zawsze na początku jazdy sauna. System działa tak, że póty grzeje, póki czujnik temperatury we wnętrzu nie odnotuje 18 stopni. Potem utrzymuje autonmatycznie tą temperaturą. Owo początkowe szybkie nagrzewanie doprowadza do szału. W autach niemieckich dolna temperatura to 16 stopni i jest to o niebo lebsze rozwiązanie. Poza tym OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znakomicie pojemne i komfortowe przestrzennie auto. SUPER.
4,0
Wyciszenie
Początkowo dobijał mnie ów "warkot" silnika, typowy raczej dla Alfa Romeo. Zwłaszcza po cichości Mercedesa 3.2. Teraz się przyzwyczaiłem. I chyba jeżdżę wolniej, bo mnie ten hałas wysokich obrotów denerwuje.
To moje indywidualne odczucie. Znajomi niczego nie słyszą. Facet w ASO też nie. Znaczy, że ludziom to nie oprzeszkadza. Widocznie kwestia z czego na co się człowiek przesiada :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najekonomiczniejszy silnik benzynowy, jaki można znaleźć w Kappie. Znakomita relacja osiągów do zużycia paliwa. Przy normalnej jeździe w trasie (120-130 km/h) koło 9 litrów benzyny lub 10 litrów gazu. Po mieście o litr więcej dla obydwu paliw. Ostra jazda w trasie (z klimatyzacją): 13/14 litrów obu paliw, ostra jazda po mieście - nie wiem, nie umiem szaleć po mieście.
Wszystkie pozostałe Kappy, mają już tylko gorsze wyniki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomita relacja jakości i prestiżu do ceny. Auto kosztuje pół tego co analogiczna rocznikowo E-klasa, a oferuje generalnie porównywalne lub lepsze parametry. No i prawie eliminuje mandaty, a tego żaden Mercedes nie potrafi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To jednak włoskie auto. Przeciętnie jest. Coś zaskrzypi, coś się przepali. Nie za cząsto ale Mercedes to to na pewno nie jest.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest OK. Nigdy mnie nie zawiodła. Ale auto trzeba regularnie serwisować i przestrzegać przeglądów (jak w każdym aucie zresztą).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 20V 155KM 114kW
[l/100km]