Karoseria
: Ilość miejsca i komfort jest atutem tego auta
5,0
Całokształt
Samochód bardzo wygodny z dużą ilością miejsca. Idealny na długie trasy. Bobrze wyciszony. Dobrze się w nim czuję. Ogólnie auto oceniam pozytywnie ale nie kupiłbym go ponownie bo w przyszłości pewnie rozważałbym zakup nowszego auta, zwłaszcza, że Kappa pochodzi z końca produkcji a ma już swoje latka więc za parę lat przy moim podejściu do auta lepszego egzemplarza niż mam bym nie znalazł. Po prostu planuje Kappą jeszcze długo pojeździć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik JTD z dobrym momentem obrotowym pozwala na w miarę sprawną jazdę. Szału nie ma z uwagi na masę auta ok 1600 kg. Jest to najsłabszy silnik oferowany w tym samochodzie. Kultura pracy wysoka, nawet na zimnym silniku klekot za bardzo nie dokucza. Na wysokich obrotach dość przyjemnie mruczy. Wyczuwalna turbodziura ale od 1800 obr czujemy, że silnik ciągnie. Po przekroczeniu 2000 obr już równomiernie przyspiesza.
4,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów w moim egzemplarzu przebiega bardzo sprawnie. Nie czuć luzu na lewarku. Nieco przeszkadza dość długa droga jaką musi przebyć lewarek, przy dieslu trochę się trzeba na \"wachlować\" zwłaszcza w mieście.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość miękkie ale w miarę pewne. Oczywiście masa powoduje że na ostrych czy zacieśniających się zakrętach trzeba być ostrożnym zwłaszcza, że w aucie odczucie prędkości sugeruje że jedziemy wolniej niż się wydaje. W moim egzemplarzu zawieszenie pracuje bardzo cicho, nie posiada luzów, amortyzatory sprawne. Niestety utrzymanie zawieszenia w tamkim stanie trochę kosztuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność oceniam bardzo dobrze zwłaszcza w kombi. Maska jest dość krótka, więc przy parkowaniu nie ma problemu. Do tyłu wiadomo gdzie kończy się auto. Lusterka wg mnie dają pełen obraz co się dzieje za nami.
4,0
Ergonomia
Mój egzemplarz jest z końca produkcji i posiada więcej schowków niż początkowo produkowane egzemplarze. Ale i tak jest ich trochę mało. Dużo schowków posiada bagażnik i wszystkie rzeczy, które zwyczajowo wozimy można pochować. Czytelność deski rozdzielczej poprawna, natomiast trzeba troszkę się przyzwyczaić do centralnego panelu. Przyciski do wszystkiego są identyczne co nie ułatwia obsługi. Natomiast fotele są rewelacyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimka pięknie chłodzi. Po chwili już szyby odparowują. Zimą dość długo trzeba odczekać zanim kabina się nagrzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć. Miejsca dla wszystkich wystarcza.
5,0
Wyciszenie
Pomimo silnik diesla wewnątrz jest cichutko. Jechałem kappą z silnikiem benzynowym ia tam jest jeszcze lepiej. Zawieszenie pracuje cichutko. Pęd wiatru zaczyna być słyszalny przy prędkościach powyżej140 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w cyklu 80% trasa z klimką ok 7l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka jakość i świetne walory samochodu za niską cenę. Ceny części rozmaite; od zaskakująco niskich jak na element który się kupuje do zaskakująco wysokich. Mało zamienników.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek na razie niewiele. Problem z jednym z zamków.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód kupiłem od pierwszego właściciela, który nie naprawiał nic oprócz wymiany rozrządu przed przekroczeniem 100 tyś km. Po zakupie auta musiałem wymienić stabilizator z łącznikami (niestety element występuje w całości i trochę kosztuje) oraz przepływomierz (podobno siada co około 100 tyś km., oraz zregenerować kompresor klimy (uszczelki). Tarcze i klocki przednie oraz klocki tylne. Niestety na polskich drogach uszkodziłem tylny amortyzator. Element jest drogi ponieważ w kombi jest to amortyzator samopoziomujący i występuje tylko w oryginale. Sam jestem ciekawy jak będzie wyglądała dalsza eksploatacja. Mimo wszystko daję 4 gdyż przy tym przebiegu pewne rzeczy trzeba zrobić.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 136KM 100kW
[l/100km]