Silnik
: Połączenie tego leniwego startu i olbrzymiego przyrostu mocy jest bardzo praktyczna - można jeździć kulturalnie a kiedy trzeba z łatwością możemy wyprzedzać bez redukcji biegu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Po prostu część elektryki świruje - raz dziala, dwa razy nie działa i tak w kółko
4,0
Całokształt
Auto z charakterem, pewnie się prowadzi, komfortowo i tanio.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dziki - to najtrafniejsze określenie jego pracy, bardzo leniwie się zbiera do 2500 obrotów, za to co się dzieje po ich przekroczeniu trudno opisać słowami. Zdecydowanie lubi trasy, w mieście wiecznie chłodzi się wentylatorem.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj ocena może wyglądać albo na jedną, albo na pięć gwiazdek- zależy czego oczekuje uzytkownik. U mnie skrzynia jest prawdopodobnie z diesla (występowały wersje comfort z dłuższymi przełożeniami ale nie sądzę że miały na piątym biegu 2 tys. obrotów przy około 110 km/h) . Skrzynia jest bardzo ale to bardzo nieprecyzyjna - zmiana biegu trwa latami natomiast biegi można zmieniać "łokciem" i zawsze wejdzie ten co powinien, gdyż można odnieść wrażenie że drążkiem można ruszać tylko góra-dół, a na bok to tylko jak wybieramy 5ty lub wsteczny. Brak oporu ruchu drążka do zmiany biegu w połączeniu z długim skokiem uniemożliwia odczucie prowadzenia sportowego auta. Natomiast płynność z jaką to wszystko chodzi - masełko
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo pewnie się prowadzi, kierowca sztywnieje że wzrostem prędkości, auto nie przechyla się w zakrętach mimo że zawieszenie jest dosyć miękkie
3,0
Karoseria
Progi podatne na korozję
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie jest bardzo dobrze, ale opadający dach i tylny słupek wraz z lusterkami tworzą martwe pole, trzeba uważać przy zmianie pasa ruchu.
4,0
Ergonomia
Wnętrze jest dostosowane dla kierowcy i jednego pasażera, natomiast nie ma gdzie odłożyć butelki z napojem czy kubka z kawą, a miejsca na kokpicie jest na tyle dużo że można było zrobić wysuwany cup-holder jak w sabie, jego brak najbardziej mi w tym aucie przeszkadza. Poza tym auto bardzo intuicyjne w użytkowaniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem kilka sekund po uruchomieniu silnika wieje zimne powietrze, zimą z ciepłym również jest bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 gwiazdek dla kierowcy + jeden pasażer, więcej już kosztem komfortu z przodu lub z tyłu.
4,0
Wyciszenie
W ponad 20 letnim aucie trzeszczy już co tylko może natomiast dźwięk silnika i wydechu słuchać przy wyższych obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z pewnością nie psuje się bardziej niż inne samochody w tym samym wieku, ceny napraw dosyć niskie jak na ten segment, ze skrzynią biegów która jest w moim aucie spalanie jest bardzo niskie. (Praca na obrotach 1,5-2,5 tys)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie to bardzo dobry samochód, w dodatku bardzo rzadko spotykany, dający przyjemność z jazdy.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z elektryką
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regularna wymiana oleju wystarczy by o poważne usterki się nie martwić (nie musi być drogi, ważne że świeży)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Turbo 205KM 151kW
[l/100km]