Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Kappa Coupe

Wojtek, 5 lat temu
Silnik 2.0 16V Turbo 205KM 151kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo 205KM 151kW 1995-1998 - Oceń swoje auto
4,14
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Połączenie tego leniwego startu i olbrzymiego przyrostu mocy jest bardzo praktyczna - można jeździć kulturalnie a kiedy trzeba z łatwością możemy wyprzedzać bez redukcji biegu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Po prostu część elektryki świruje - raz dziala, dwa razy nie działa i tak w kółko
4,0
Całokształt
Auto z charakterem, pewnie się prowadzi, komfortowo i tanio.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dziki - to najtrafniejsze określenie jego pracy, bardzo leniwie się zbiera do 2500 obrotów, za to co się dzieje po ich przekroczeniu trudno opisać słowami. Zdecydowanie lubi trasy, w mieście wiecznie chłodzi się wentylatorem.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj ocena może wyglądać albo na jedną, albo na pięć gwiazdek- zależy czego oczekuje uzytkownik. U mnie skrzynia jest prawdopodobnie z diesla (występowały wersje comfort z dłuższymi przełożeniami ale nie sądzę że miały na piątym biegu 2 tys. obrotów przy około 110 km/h) . Skrzynia jest bardzo ale to bardzo nieprecyzyjna - zmiana biegu trwa latami natomiast biegi można zmieniać "łokciem" i zawsze wejdzie ten co powinien, gdyż można odnieść wrażenie że drążkiem można ruszać tylko góra-dół, a na bok to tylko jak wybieramy 5ty lub wsteczny. Brak oporu ruchu drążka do zmiany biegu w połączeniu z długim skokiem uniemożliwia odczucie prowadzenia sportowego auta. Natomiast płynność z jaką to wszystko chodzi - masełko
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo pewnie się prowadzi, kierowca sztywnieje że wzrostem prędkości, auto nie przechyla się w zakrętach mimo że zawieszenie jest dosyć miękkie
3,0
Karoseria
Progi podatne na korozję
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie jest bardzo dobrze, ale opadający dach i tylny słupek wraz z lusterkami tworzą martwe pole, trzeba uważać przy zmianie pasa ruchu.
4,0
Ergonomia
Wnętrze jest dostosowane dla kierowcy i jednego pasażera, natomiast nie ma gdzie odłożyć butelki z napojem czy kubka z kawą, a miejsca na kokpicie jest na tyle dużo że można było zrobić wysuwany cup-holder jak w sabie, jego brak najbardziej mi w tym aucie przeszkadza. Poza tym auto bardzo intuicyjne w użytkowaniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem kilka sekund po uruchomieniu silnika wieje zimne powietrze, zimą z ciepłym również jest bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 gwiazdek dla kierowcy + jeden pasażer, więcej już kosztem komfortu z przodu lub z tyłu.
4,0
Wyciszenie
W ponad 20 letnim aucie trzeszczy już co tylko może natomiast dźwięk silnika i wydechu słuchać przy wyższych obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z pewnością nie psuje się bardziej niż inne samochody w tym samym wieku, ceny napraw dosyć niskie jak na ten segment, ze skrzynią biegów która jest w moim aucie spalanie jest bardzo niskie. (Praca na obrotach 1,5-2,5 tys)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie to bardzo dobry samochód, w dodatku bardzo rzadko spotykany, dający przyjemność z jazdy.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z elektryką
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regularna wymiana oleju wystarczy by o poważne usterki się nie martwić (nie musi być drogi, ważne że świeży)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Turbo 205KM 151kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Kappa Coupe