Zawieszenie
: Ciche i dostojnie wybierające nierówności .
5,0
Całokształt
Już Bravo II było dla mnie przefajnym autem . Teraz doszła masa komfortu , miejsca i klasy . Stylistyka auta odwraca głowy . Moją też . Nadal
Wrażenia
5,0
Silnik
Prawdopodobnie najlepszy silnik diesla w klasie 1.6 l . Bardzo cichy , z ogromnym momentem obrotowym ( 300 Nm ! ) , startuje zdecydowanie od 1.500 obr. / min. Nieco ospały przy starcie z 1 biegu ( łatwa do ogarnięcia turbo dziura ) , na trasie wystarczająco silny. Dobra kultura pracy , po rozgrzaniu wzorowa .
5,0
Skrzynia biegów
Czego tu się przyczepić ? Że ma ciut przydługie skoki lewarka ? To nie jest sportowe auto . Biegi wchodzą bardzo dobrze , wyczuwalnie . Skrzynia świetnie zestopniowana .
5,0
Układ jezdny
Tu naprawdę jest o czym pisać . Duży rozstaw osi powoduje , że auto płynie dostojnie po nierównościach . Jest stabilne zarówno przy jeździe na wprost jak i zaskakująco dobrze radzi sobie w zakrętach jak na taki komfort jazdy i belkę skrętną ( sprawdzałem na torze Poznań :) ) Zawieszenie jest bardzo ciche , czego nie mogę powiedzieć o wszystkich autach z grupy Fiata . Bardzo mocny punkt auta .
Komfort
4,0
Widoczność
W tych czasach dość często linia okien powoduje , że widoczność , głównie do tyłu kuleje . Nie ma dramatu , bo szyb sporo i duże lusterka z linią załamania likwidującą martwe pole kierowcy . Ciut za grube przednie słupki - ale cóż , za to 5 gwiazdek bezpieczeństwa w NCAP .
4,0
Ergonomia
Do ideału brakuje . Mała ilość schowków , nieergonomiczne uchwyty na napoje . Plus za schoweg chłodzony na napoje i genialną , długą tylną kanapę , asymetrycznie przesuwaną - z kłądzionymi oparciami . To prawie van .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale chłodzi , inteligentna klima nie robi tego zbyt agresywnie jak wiele aut które od startu dmuchają zimnym jak szalone . Pewnie w zimę będzie się nagrzewać powoli , ale to już cecha nowoczesnych diesli - bardzo wysoka sprawność .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dałbym 6 gdyby było można . Z przodu dużo miejsca , nawet dla 2 metrowca jak ja nie trzeba przesuwać fotela do końca . Z tyłu - przepych . Za kierowcą 2 metrowym siądzie taki sam bez problemów . Mały minusik - dryblasowi z tyłu będzie ciut ciasno nad głową .
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla - naprawdę bardzo cicho . Po rozgrzaniu ciężko rozpoznać , że to diesel . Bardzo cichy układ jezdny i stosunkowo niewielkie szumy wiatru . Opony Michelin Energy za to najcichsze nie są , ale bez dramatu .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
120 - konne auto o niezłej dynamice , sporej masie ( 1410 kg ) i średnie zużycie paliwa ( 50% miasto / 50 % trasa ) poniżej 6 l / 100 km .
Drogi lokalne do 100 km / h - 5,0 l
Trasa normalnie 5,5 l
Miasto - 7,0
Stale włączona klima - moim zdaniem bomba
Szaleństwo na torze Poznań - 9,8 l / 100 km . Genialny wynik
4,0
Stosunek jakość/cena
Dostajemy kawał auta z marki Premium za nie najmniejsze pieniądze ( cennikowo ) Ale w połączeniu ze sporymi rabatami dealerskimi i bez wodotrysków ( średnia wersja Oro ma już prawie wszystko co trzeba )otrzymujemy naprawdę dobre , szlachetne auto w rozsądnych pieniądzach .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]