Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Delta III Hatchback

umit, 9 lat temu
Silnik 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 66 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lancia Delta III Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW od 2008 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Dosyć prosta konstrukcja, uzupełniona silnikiem niezbyt skomplikowanym, ale dającym wystarczająco dobre osiągi, a wszystko w ładnym opakowaniu z odczuwalnym włoskim stylem
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka Tjet to prosta, bezawaryjna konstrukcja, w porównaniu do TSI ma gorszy "dół" jednak zdecydowanie chętniej wkręca się na obroty, koszty obsługi na bardzo przyzwoitym poziomie
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia M32 od Opla wymaga dobrego oleju, zdarzają się usterki, jednak póki co u mnie bez oznak zużycia elementów, precyzja przyzwoita, nie przenosi obciążeń na gałkę zmiany biegów
4,0
Układ jezdny
Trwałość i prosta konstrukcja to atuty, jednak charakterystyka zbyt pośrednia, daje umiarkowany komfort i umiarkowaną zwinność auta
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu ograniczają masywne przednie słupki, aby mieć komfort parkowania tyłem czujniki parkowania wskazane, duże boczne lusterka dają pewność manewrów
4,0
Ergonomia
Obsługa wymaga przyzwyczajenia, to nie Skoda, że wsiadamy i wszystko wiemy, jednak aspekt wizualny rekompensuje pewne niedociągnięcia na polu ergonomii
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, układ dwustrefowy z oddzielnym nawiewem na tył, działa efektywnie, świetna do miasta funkcja AQS, zamykająca automatycznie obieg przy zanieczyszczonym powietrzu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jak na kompakt jest mnóstwo, dodatkowo chcąc zwiększyć pojemność bagażnika możemy regulować tylną kanapę w dwóch płaszczyznach
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie na bardzo dobrym poziomie, nie dociera do wnętrza zbyt wiele odgłosów z zewnątrz, czuć, że jedziemy autem z wyższej półki, do tego po 4 latach eksploatacji plastiki wewnątrz odzywają się tylko na większych nierównościach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest akceptowalne jak na 150KM w sporym aucie, koszty części są niskie, wiele części pochodzi wprost od Bravo II i Stilo, komplet filtrów to koszt ok. 80 zł, awarii póki co brak
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie spodziewałem się, że koszty eksploatacji tak luksusowego jak na kompakta samochodu mogą być porównywalne z kosztami utrzymania Skody Fabii, oczywiście nie biorę pod uwagę serwisowania w ASO, bo tu różnice będą spore
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak, więc oceniam najlepiej jak się da
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak, więc oceniam najlepiej jak się da

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Delta III Hatchback