Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Delta III Hatchback

z, 13 lat temu
Silnik 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lancia Delta III Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW od 2008 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Lubię jeździć dość dynamicznie, jak na razie przegrałem tylko z BMW 530d, Większość aut klasy średniej i kompakt (Passat 2.0 TDI, Golf, BMW X5 pewnie jakieś słabsze było poniżej 200KM) zostaje w tyle. Skutek większej masy (Delta tylko 1300kg) lub gorszych przełożeń jak trzeba to auto ciągnie do ponad 6000 obrotów. A liczy się moment na kołach, a nie na silniku.
5,0
Całokształt
Wygodnie, dynamicznie i pewnie ...i w miarę ekonomicznie, do tego zwraca uwagę stylem i urodą. Jak na razie większości znajomych design się podoba do tego, marka Lancia jest całkiem nieźle postrzegana. Dla mnie najważniejsze to dynamika silnika i to w pełnym zakresie obrotów, b. dobre hamulce i sprawne zawieszenie, mogłoby być nieco ciszej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny, w zatłoczonym mieście (KRK) pozwala na spokojne toczenie na obrotach 1700-1800/min. Na trzecim biegu swobodnie można jeździć 30km/h, na IV - 50 km/h w razie potrzeby gaz do dechy i ciągniemy 3-ójkę do ponad 120km/h. Dla miłośników spritntu dodam, że z pod świateł większość cywilnych wozów nie ma szans 8,7 s choć relanie zmierzyłem gdzieś koło 9s. Do tego przyzwoite spalanie, do jazdy miejskiej diesel się nie opłaca. Jedyna wada nieco głośniejszy od Passata benzynowego (od diesla Leona i Passata b6 znacznie cichszy zwłaszcza gdy zimny).
3,0
Skrzynia biegów
Mam zastrzeżenia tylko co do precyzji. Zestopniniowanie raczej sensowne i pozwala jeździć w stylu eco V bieg bez problemu - 70 km/h i około 1800 obrotów i silnik się nie męczy ten sam V bieg na austostradzie w czasie przy ostrym kręceniu i mamy 190km/h a jest jeszcze VI.
4,0
Układ jezdny
Auto jest nowe i trzyma się drogi lepiej niż poprzedni Passat B5, zawieszenie jest bardziej twarde niż miękkie i pozwala na szybka jazdę, całość psuje trochę system ESP/ASR, który przy dużej mocy auto reaguje nieco za często i szybko (a może to kwestia agresywnej jazdy)ale dzięki temu możemu czuć się bezpiecznie, a w razie potrzeby wyłączyć ASR.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu świetnie, do tyły używam lusterek i czujników cofania (działają rewelacyjnie) widoczność na boki trochę gorzej szeroki środkowy słupek.
4,0
Ergonomia
Wszystko jak trzeba, sterowanie z kierownicy, przyciski pod ręką, blue & me, jedyna wada uchwyty na napoje i schowki zbyt mało, za to klimatyzowany schowek na butelkę 0.5L super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie chłodzi w zimie grzeje i to już po około 2- 3km, (miałem okazję jeździć Leonem TDI w zimie nie grzeje nigdy :))
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto wielkości 4.5m naprawdę duże zaskoczenie na plus z tyłu wiele miejsca. Bagażnik niewielki ale pakowny. 4 osoby + walizki podróżują komfortowo.
3,0
Wyciszenie
Przy depnięciu na gaz do podłogi słuchać trochę pomruk sprężarki, plus jest taki, że auto ma dobrą dynamikę i o ile nie chcesz się ścigać rzadko trzeba to ten gaz mocno wciskać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od stylu jazdy ta sama trasa KRK - Kielce od jazda spokojnie płynnie 90km/h -6,3 agresywnie 8,5 l/100km ale tutaj wyprzedzasz wszytko (silnik naprawdę na to pozwala). Przy moim stylu jazdy na trasie na ogół koło 8l/100km. W mieście w korku KRK w zasadzie bez względu na stylk jazdy - lato 8.5-9.0 zima 8,9 - 9,6. Dla porównania powiem, że jeżdżąc VW Passatem znajomego 2.0 TDI 140KM spalanie na tej samej zakorkowanej trasie wyszło mi 8.8 styl jazdy normalny. Jak na taką moc i dynamikę dla mnie bardzo dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto z dużą zniżką 68000 w opcji ze skórą i 150KM silnikiem, Blue& Me i masa innych bajerów za taką cenę mogłem mieć Renualt Megane 1.4 TCE 130KM bez szaleństw (nie mój styl) lub VW Golf 122KM w zasadzie bez niczego sensownego(brak możliwości negocjacji ceny i auto jak dla mnie trochę dla dresów) , rozważałem wypasionego Fiata Bravo ale komfort siedzeń i wykończenie wnętrza to nie to samo, Alfa Romeo Giulietta - genialne zawieszenie ale jakość materiałów gorsza no i cena wyższa prawie 10 tys. Najbliżej był Opel Astra 1.4 140KM ale różnica w dynamice jest porażająca, chociaż Astra lepiej wyciszona.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 15500 km, jak na razi nic się nie dzieje nic nie stuka minus za piszczący hamulec przy cofaniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lancia Delta III Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Lancia Delta III Hatchback