Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Delta III Hatchback

Azzie, 15 lat temu
Silnik 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lancia Delta III Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW od 2008 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Kocham to auto. Zakochałem się w nim od pierwszego wsiądnięcia. Na pierwszej wizycie w salonie wpłaciliśmy zaliczki i 4 dni później wyjeżdżaliśmy dwoma nowiutkimi Deltami. Oglądałem wiele innych samochodów w tej cenie: część była żenująca, część poprawna, kilka sensownych, ale tylko w Delcie poczułem się jak na pierwszej randce z pierwszą kobietą której imię nie kończy się na .jpg ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Przyznam się szczerze, że to pierwsze moje auto w tej klasie jeśli chodzi o wielkość i \"klasę\". Jak widać wcześniej jeździłem typowymi \"dupowozami\" i uważałem, że samochód jest po to aby przemieszczać się z punktu A do punktu B. Jakże się myliłem! Silnik 1.4 150 KM daje wiele frajdy z jazdy. Aż chce się na każdym wolnym fragmencie docisnąć do dechy. Ustawiłem sobie beep prędkości, bo 130 km/h w ogóle się nie czuje a wchodzi szybciej niż się mógłbym spodziewać.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo fajna, może trochę za daleko trzeba machać wajchą, szczególnie aby wrzucić 5tkę. Mam długie nogi a więc i daleko od skrzyni siedzę. Z drugiej strony rzadko wrzucam piątkę w mieście bo do 100 km/h (oczywiście tam gdzie są warunki) to się jedzie na 4ce bez żadnych ubytków w komforcie jazdy.
5,0
Układ jezdny
Jedzie się bardzo przyjemnie. Zawieszenie w miarę twarde, w środku cicho nawet na polskich łaciatych drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam większych zastrzeżeń co do przedniej półsfery, z tyły trochę gorzej: tylne i tylne-boczne szyby są już dużo mniejsze i jak czasami trzeba się rozejrzeć 360 stopni dookoła to może być ciężej. Ale jestem w stanie to wybaczyć za wygląd jaki dzięki temu osiągnięto.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Wszystko jest w miarę intuicyjne, jedynie wkurza brak dostępu do ustawień komputera i Blue&Me w czasie gdy samochód jedzie, ale mam wrażenie że chyba wiem czemu ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa chłodzi grzeje, tak jak być powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super, z tyłu istny kopulodrom. Długa kanapa, pochylane oparcie, przyciemniane szyby, tylko gdzie miejsce na butelkę szampana?
5,0
Wyciszenie
Silnik przy 5000 obrotów to już słychać, gdyby to był diesel to uznałbym za wadę, bo co to za przyjemność słuchać ropniaka, natomiast dźwięk benzyniaka na wysokich obrotach to jest to co lubię słyszeć gdy wciska mnie w fotel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo opłaca mi firma, serwis i naprawy wliczony w leasing - ale czy jest tu w tym jakaś zasługa Lancii? ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdy usłyszałem cenę - wiedziałem że to jest właśnie samochód, którego szukałem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono (jeszcze). Z uwag które już ktoś tutaj przytoczył: przydałoby się aby kierunkowskazy głośniej pykały - tu muszę się zgodzić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono (jeszcze). Oby nigdy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Delta III Hatchback