Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Delta III Hatchback

Daniel, 3 lata temu
Silnik 1.4 Turbo-Jet 120KM 88kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lancia Delta III Hatchback 1.4 Turbo-Jet 120KM 88kW od 2008 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niepowtarzalny wygląd i funkcjonalność.
Silnik : Bardzo dynamiczny daje rade nawet najsłabszy model 88kw. Bardzo łatwo go można podkręcić dla większej mocy.
Karoseria : Zero rdzy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia biegów dość awaryjna mowa o m32.
5,0
Całokształt
Autko godne polecenia, wyróżnia się na drodze przez niepowtarzalny wygląd. Ma wady jak każde auto gdzie najczęściej sprawdza się powiedzenie jak dbasz tak masz. Części eksploatacyjne nie są drogie większość pasuje od fiata bravo na bazie którego zostało zbudowane. Problem jest z niektórymi nowymi oryginalnymi częściami blacharskimi przez to że auto nie jest produkowane od maja 2014 roku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny cichy bez większych problemów jeśli o niego dbasz.
2,0
Skrzynia biegów
dosyć awaryjna zwłaszcza m32 trzeba o nią bardzo dbać wymieniać częściej olej i nie nadaje się do katowania. Biegi wchodzą pewnie ale do sportowej jazdy się nie nadaje. Na plus 6 stopni przełożenia przy 120km/h około 2800rpm
2,0
Układ jezdny
dość komfortowy lecz za miękki na zakrętach nie zbyt pewnie auto się trzyma. Niskie zawieszenie nie lubi krawężników.
5,0
Karoseria
Mimo tego że blachy są jak ruska konserwa to nie rdzewieje nigdzie duży plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód jest ok z tyłu nie wiele widać przy parkowaniu ale problem rozwiązuje duże lusterka zewnętrzne.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być obsługa radia z kierownicy oraz podstawowymi funkcjami komputera pokładowego, pozycja za kierownicą wygodna, kierownica wygodnie leży w dłoniach i duży plus za dual drive podczas parkowania zero oporów kobiety za to te auta lubią. Dla silniejszych można te funkcje wyłączyć. W standardzie lampy led do jazdy dziennej. Jakość wykończenia w środku dość dobra nawet w podstawowej wersji. Regulacja wysokości przednich foteli oraz lędźwi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybko się nagrzewa silnik, nawiew na tylny rząd siedzeń na plus. Klimatyzacja też skutecznie chłodzi. i jest prosta w obsłudze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu jest wygodna jedyny minus to zbyt blisko pedały jak ktoś ma duże stopy to może mieć problem. Tylna kanapa jest wyżej niż przednie fotele przez co jest wygodniej podróżować na dłuższe trasy. Dodatkowo tylna kanapa ma regulacje pochylenia oparcia oraz można ją przesuwać do przodu na korzyść większego bagażnika. Dla dzieci w standardzie mocowanie fotelika isofix.
5,0
Wyciszenie
Jeśli jesteś spokojnym kierowcą to jest komfort. Silnik zaczyna przeszkadzać powyżej 130km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość ekonomiczne auto jak na taką klasę
5,0
Stosunek jakość/cena
Dość dobre wyposażenie w standardzie za które w innych markach trzeba słono płacić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie elektronika lubi się psuć ale niema tragedii. Pozatym zamek klapki wlewu paliwa często się zacinał.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło się kończy oraz wysprzęglik z łożyskiem przy 140tyś. przebiegu. Być może poprzedni właściciel je nie oszczędzał.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo-Jet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Delta III Hatchback