Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Delta III Hatchback

Waldi, 12 lat temu
Silnik 1.4 MultiAir 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lancia Delta III Hatchback 1.4 MultiAir 16V 140KM 103kW od 2011 - Oceń swoje auto
2,85
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsca i Desing-jedyny w swoim rodzaju i nie powtarzalny.Reszta na bardzo przeciętnym poziomie(niestety miałem zbyt wiele nowych samochodów rożnych marek,które dość cześto zmieniam)Oczywiście jest poprawa(jak sobie przypomne moje Tipo,Stilo,czy 156-to jest znaczne poprawa,ale niestety reszta procucentów poszła i to znacznie do przodu).Szkoda,iż pomimo najwyższego pozycjonowania Lanci,w całej Grupie Fiata obecnie to Alfa jest najlepiej wykonana i najlepiej jeżdzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : szkrzynia biegów-do wymiany i poprawki od razu
Układ elektryczny : Start&Stop, u mnie więcej szkodzi nic pomaga
Karoseria : jakoś i wykonanie(w tym montaż i plastiki)
3,0
Całokształt
Gdyby nie to co spotkało mnie z moim egz.i autorywanym serwisem,pewnie byłbym innego zdania.Ale niestety-nie warta tych pieniędzy.Jej faktyczne zalety to:niesamowity Desing,silnik i ilość miejsca.Reszta bardzo przeciętna(zaś jakoś wykonania i montażu jest już nawet za autami z Korei)Wbrew nazwie i image-zbyt mało komfortowa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 140KM w/g mnie absolutne minimum w tym samochodzie jeżeli chodzi o benzynowe(jeździłe Guliettą 1,4 170KM i to jest to).Nie jest źle,ale rewelacji nie ma.Zaletą jest jego dobre wygłusznie.Wadą dość duże spalanie i przeciętna dynamika(aby dobrze przyspieszać,obroty zdecydowanie od ok.2tys./min-poniżej mimo dośc wysokiego momentu obrotowego,niestety bardzo kiepsko)
1,0
Skrzynia biegów
Pewnie nie uwierzycie ale-10tys.km i 2krotnie wymieniana(wady fabryczne).Dla mnie oprócz abyt twardych foteli i zawieszenia,zdecydowanie najsłabszy element samochodu.Zbyt długie drogi prowadzenia,zbyt miekka i często haczy-do poprawki natychamist.Do tego same cięgna nie najlepszej jakości.Może po prostu miałem pecha-ale jedna wielka tragedia
4,0
Układ jezdny
Dobry,ale według mnie za twardy.Może inaczejbym to ocenil,gdyby nie fotele(alcantara).Pięknie wyglądają,ale zdecydowanie zbyt twarde.Ponieważ przez 6 miesięcy,mój egz.3 spedził w Servisie,jeżdziłem wówczas i Bravo i Guliettą.Nawet Gulietta,która jeździ jak po szynach i która w DNA utwardza układ jedny itd.na nierównościach była bardziej komfortowa.Dla mnie za twardzo.Za to dobrze trzyma się jezdni i ma bezpośredni układ kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra,choć po skosie do tyłu mogłaby być lepsza (tylne okienko jest trochę za male-ach ten Desing).Oczywiście bez Parktronika(min.tylnego) b.łatwo w coś wjechać
4,0
Ergonomia
Dobra ale-zbyt płytkie uchwyty na napoje z przodu(juz przy ruszaniu,wszystko wypada).Zbyt płytki schowek w podłokietniku(nawet nie wszystkie butelki 0,5l się nie mieszczą).Beznadziejne schowki w drzwiach(tylko b.drobne i wąskie przedmioty się tam mieszczą).Za mało schowków(np.Gulietta bez nawigacji,ma fajny zamykany schowek nad radiem w desce rodzielczej).Brak otworu na narty(Bravo też go nie ma,a Gulietta ma)Brak uchwytu do otw.tylnej klapy.Brak teleskopu do maski silnika(nie wiem dlaczego,zwykła Gulietta ma w tylnej klapie dodatkowy siłownik ja unoszący i teleskop w masce).Kieszeń na fotelu tylko pasażera(ORO)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Uważam,że dobre,ale bez rewelacji(dmuchawa wg.mnie mogłaby pracować mocniej)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największa przewaga Delty.Gulietta i Bravo mają jedną wielka wadę-brak miejsca z tylu.Tu Delta nie daje im szams,tak samo jak i znacznie wiekszym tepretycznie pojazdom(np.Passat-sam przed zakupem porównywałem).Odsuwana i pochylana kanapa-rewelacja i tyle (choć same fotele i kanapa,zbyt twarde)
3,0
Wyciszenie
Dobre.Jedna z większym wg.mnie zalet.Naprawdę cicho i przyjemnie.Oczywiście przy wiekszych prędkościa (od ok.160km/h),nie jest już tak dobrze bo silik kręci się na wysokich obrotach,ale generalnie jest OK.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu nie jest najlepiej.Zejść przeciętnie poniżej 9.0l/100km raczej trudno(czasami się udaje,ale trzeba dużo cierpliwości i dyscypliny-przy bardzo spokojnej jeździe nawet udało mi sie 7,6l/100km).Ciut szybsza jazda i min.10l/100km
2,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie za droga.Przy takim poziomie cen, zawsze będzie sprzedawać się śladowo.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Powiem tak-chyba mam pecha.Przez 6 miesięcy posiadania,3 w Servisie (choć część tych wizyt to zasługa samego Servisu,który pomimo autoryzacji nie potrafi sobie poradzić z wadami).Zacznę od drobnostek-trzaski spod deski rodzielczej,cieżko pracujące klamki,wadliwa uszczelka drzwi kierowcy,problemy z zestawem audio i nawigacją,wielokrotnie wyłaczajacy się samoczynnie podczas jazdy ABS,ESP,ASR itd (i dyskoteka wskaźnikowa)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od samego poczatku problemy ze skrzynią biegów i Start&Stop-efekt:2xwymiana skrzyni biegów,wymiana sprzegła i koła zamachowego,wymiana cięgien skrzyni biegów, wymiana generatora i akumulatora,wymiana centralki ABS,wymiana czujników,wielokrotne wykasowyania błedów i aktualizacja oprogramowania-efekt-zdecydowana poprawa działania skrzyni biegów(po pół roku)i \"0\" poprawy Start&stop(samoczynnie uruchamia pojazd po zaledwie ok.5s od wyłaczenia silnika-przy okazji spalanie na poziomie 9,5l/100km)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MultiAir 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lancia Delta III Hatchback 1.4 MultiAir 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Lancia Delta III Hatchback