Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Delta III Hatchback Seria 2

Gordon Bennett, 5 lat temu
Silnik 1.6 Multijet 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 102 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Lancia Delta III Hatchback Seria 2 1.6 Multijet 16V 120KM 88kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Obszerność wnętrza na medal, w swojej klasie jest w czołówce. Forma ciekawa, dobre spasowanie, nic nie trzeszczy i elementy są na prawdę mocne. Nie znajdziesz tu wrażenia, ze mocno ciągnąc klamkę drzwi możesz ja urwać - tak miałem w golfie VI i passacie B6/B7. Bardzo ładne i czytelne podświetlenie liczników. Zdecydowanie lepszy od średniej klasowej system audio, nie potrzeba zmieniać na wyższy model. Duży schowek po stronie pasażera. Wygodne schowki w podłokietniku. Bagażnik w wersji minimum całkowicie wystarcza. Po przesunięciu siedzeń jak w kombi ale z boku foteli powstają przerwy od nadkoli - średnio ładne. Przy tej wielkości przydałby się trochę większy otwór załadunku. Brakuje czasem haków do powieszenia torby z zakupami. Silnik to kwestia wyboru, może być lepszy, mocniejszy, droższy albo tańszy i ekonomiczniejszy. W wersji 1.6 jtd-m 120KM sprawuje się nadspodziewanie dobrze w stosunku do masy auta i pojemności silnika. Jego wada to dosyć głośna praca ale hałas wewnątrz jest już podobny jak w golfie V czy VI (TDI) czyli taka średnia klasowa. Spalanie rzeczywiste a komputer - wyliczona max różnica 0,2 l/100km. Najbardziej obiektywne spalanie w trasie: Sczecin - Gorzów, idealne bezwietrzne warunki, stała prędkość tempomat 125km/h - komputer 4,6; wyliczone 4,67. Bardzo dobre światła, mocne hamulce - klocki oryginalne wytrzymują ponad 100tyś. Zawieszenie dość twardawe - zaleta - nie buja jak w passacie, dobrze trzyma w zakrętach i radzi sobie całkiem komfortowo nawet na nierównościach. Układ kierowniczy z dobrym czuciem - opcji city nie używam. Felgi alu trochę za szerokie, można zawadzić o krawężnik przy parkowaniu wzdłuż.
Wrażenia
4,0
Silnik
trochę za głośny ale dynamiczny w wersji 1.6 jtd-m 120KM. Najbardziej obiektywne spalanie w trasie: Szczecin - Gorzów, idealne bezwietrzne warunki, stała prędkość tempomat 125km/h - komputer 4,6; wyliczone 4,67.
5,0
Skrzynia biegów
pewna, pracuje lekko i bez oporów, dobry wygodny lewarek
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twardawe - zaleta - nie buja jak w passacie, dobrze trzyma w zakrętach i radzi sobie całkiem komfortowo nawet na nierównościach.
5,0
Karoseria
Obszerność wnętrza na medal, w swojej klasie jest w czołówce. Forma ciekawa, dobre spasowanie, nic nie trzeszczy i elementy są na prawdę mocne. Nie znajdziesz tu wrażenia, ze mocno ciągnąc klamkę drzwi możesz ja urwać - tak miałem w golfie VI i passacie B6/B7. Bardzo ładne i czytelne podświetlenie liczników. Zdecydowanie lepszy od średniej klasowej system audio, nie potrzeba zmieniać na wyższy model. Duży schowek po stronie pasażera. Wygodne schowki w podłokietniku.
Komfort
4,0
Widoczność
słabawo przez tylną szybę, ratują duże boczne lusterka
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, wygodnie rozmieszczone i widoczne
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja zasługuje na pochwałę, nigdy mi nic nie paruje nawet przy 4 pasażerach zimą czy podczas deszczu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obszerność wnętrza na medal, w swojej klasie jest w czołówce. Forma ciekawa, dobre spasowanie, nic nie trzeszczy i elementy są na prawdę mocne. Nie znajdziesz tu wrażenia, ze mocno ciągnąc klamkę drzwi możesz ja urwać - tak miałem w golfie VI i passacie B6/B7.
3,0
Wyciszenie
wyciszenie wnętrza jak średnia w klasie, największa wada to dosyć głośna praca silnika ale hałas wewnątrz jest już podobny jak w golfie V czy VI (TDI)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na razie brak usterek, tylko eksploatacja: olej, paliwo i płyn do spryskiwaczy - jak wszędzie
5,0
Stosunek jakość/cena
zaskakujący stosunek, za przyzwoite pieniądze (taniej niż audi czy mercedes) auto trwałe i niezawodne
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak, nigdy nic nie zawiodło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, nigdy nic nie zawiodło

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Multijet 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Lancia Delta III Hatchback Seria 2 1.6 Multijet 16V 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Lancia Delta III Hatchback Seria 2