Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Delta III Hatchback Seria 1

GUN-freedom, 5 lat temu
Silnik 2.0 Multijet 16V 165KM 121kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Lancia Delta III Hatchback Seria 1 2.0 Multijet 16V 165KM 121kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bagażnik- regulowana kanapa (przód tył i kąt oparcia) pozwala maksymalnie powiększyć bagażnik bez składania kanapy. Można też zmaksymalizować ilość miejsca z tyłu zamieniając pasażerom compacta w limuzynę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Nie tyle uciążliwa ale denerwująca usterka- lewe lusterko przestało się składać elektrycznie.
4,0
Całokształt
Silnik- jeden z 2 koncernów, który potrafi robić diesle. Niemcy już nie potrafią więc będzie zakaz diesli włoskich i francuskich... no wiecie "ekologia"- ;-). VW przegrał konkurencję w dziedzinie diesli więc nikt nie będzie diesli robił. Design- schowajcie się powoziciele pastuchów, octavii i woźnice golfów XXXX generacji. Design zewnętrzny i wew. Delty III nie jest osiągalny na deskach kreślarskich Helmutów z księgowości VAG. Nie chcę poniżać Waszego gustu porównując osiągnięcia "niemieckiej motoryzacji" z Alfą 159 czy Brerą i to pod względem designu jak i techniki/mechaniki. Jest jeszcze jakiś silnik VAG, który potrafi dożyć 150tys km?
Wrażenia
5,0
Silnik
Kto zna JTD, JTDm i klony ten wie, że to jest najmocniejsza strona koncenru FIAT i w ogóle bezkonkurencyjny silnik diesla z common rail.
4,0
Skrzynia biegów
2 Rzeczy mi nie pasują: Delta ma gałkę półplastikową- Bravo 2 całą ze skóry + dla Bravo. 6 bieg nie dość, że jest w miejscu lewo-góra a nie prawo dół to jeszcze nic nie daje w trasie... a przynajmniej nie tyle ile powinien. Ale to jest tendencja "eko-drivingu"- podzielili 5 biegów na 6 a nie dołożyli 6 bieg do 5. Niestety.
3,0
Układ jezdny
Może być. Zawieszenie lepiej działa niż w Bravo II- może masa? Ale do wielowahacza z Mazdy 323F BJ, czy Focusa, Mondeo brakuje nie tyle komfort co trzymanie na zakrętach. Ale jest niezawodne, tanie w razie wymiany/naprawy. Ja mam- na szczęście- zawieszenie tylne bez elektro-regulacji w amortyzatorach.
5,0
Karoseria
Nie mam zastrzeżeń. Lepiej zabezpieczone nadkola przednie niż w Bravo II. Nic więcej nie mogę powiedzieć.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód bdb. Na boki gorzej. Tył OK- lepiej niż w Bravo II - przez tylną szybę mało widać- w Delcie jest znacznie lepiej niż w Bravo II.
5,0
Ergonomia
Mam sterowanie z kierownicy i klimatronik. Więc nie ma zastrzeżeń- zamykanie obwodu wew. ma jeden minus- 1 naciśnięcie zamienia obieg na obieg z filtrem zanieczyszczeń a dopiero drugie naciśnięcie zamyka obieg wew. Dźwięk/tykanie kierunku słabo słychać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik dobrze reguluje nawiew- nie dmucha jak głupi a rozkłada temp. równomiernie. Kilka opcji: strefowo, auto i full auto. Diesle FIAT nagrzewają się dość szybko w porównaniu do "niemieckiej technologi" klekotów. Nawet mierzyłem czas przy -7C 3,6km. Przy -4C 3km. Około zera: poniżej 2km. Nadmuch już grzeje wnętrze. Zamarznięta szyba w środku?- klima w max-def i odmraża od razu- nie musi się nagrzewać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ten kompkat bije na głowę 90% samochodów ze swojego przedziału. Przede wszystkim tył- jak w limuzynie. Jak chcemy większy bagażnik przesuwamy kanapie tylną maksymalnie w przód i podnosimy oparcia. Mamy 460litrów i wciąż miejsce dla 5 pasażerów nie składając kanapy tylnej. Oczywiście regulacja jest niesymetryczna 2/3 i 1/4 więc daje duże pole manewru. Audi A3 i bagażnik... dajmy spokój, bez porównania.
4,0
Wyciszenie
Do 130km/h i gładkim asfalcie jest bardzo cicho. Do 2200obrotów jest ok- tylko szum powietrza. Powyżej 130km/h i 2500 obrotów już zaczyna być słychać: drogę, silnik szum powietrza. Dużo zależy od asfaltu: czy gładki czy mokry.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem. Znam tylko spalanie- nic nie wymieniałem jeszcze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zależy- nowy z salonu kosztował ponad 100tys. Używany- nie widzę dla tego auta alternatywy w dieslu: 1.6, 2.0 i 1.9bi-turbo- bezkonkurencyjne. Połączenie komfortu, designu i niezawodnego silnika za bardzo niską cenę w porównaniu do Alfy 159 czy znacznie mniejszego Audi A3.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lewe lusterko przestało się składać- podejrzewam, że na parkingu ktoś mi je złożył na siłę.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Multijet 16V 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Delta III Hatchback Seria 1