JESTEM Z AUTA BARDZO ZADOWOLONY. NIE MAM ŻADNYCH WIĘKSZYCH ZASTRZEŻEŃ DO TEGO POJAZDU. ROZUMIEM OBAWY PRZED ZAKUPEM TEGO AUTA, ALE NAPRAWDĘ SĄ ONE ZBYTECZNE. ZA DOBRE PIENIĄDZE MOŻNA KUPIĆ PORĘCZNY SAMOCHÓD Z BOGATYM WYPOSARZENIEM, DOBRZE WYKONANY (BLACHA JEST OCYNKOWANA OD POCZĄTKU PRODUKCJI, WIĘC JEŻELI AUTO NIE MIAŁO POWARZNEJ KOLIZJI TO KOROZJA JEST OBCA UŻYTKOWNIKOWI.)
JEDYNĄ WADĄ JEST ZUŻYCIE PALIWA, CHYBA ŻE U INNYCH JEST LEPIEJ, NIE MAM POJĘCIA JA PISZĘ O MOJEJ DELCIE.
PROBLEM MOŻE SIE OKAZAĆ W POSZUKANIU DOBREGO EGZEMPLARZA - WIEM TO Z DOŚWIADCZENIA. WIĘKSZOŚĆ JEST "ZMĘCZONA ŻYCIEM" ALE ZDARZAJĄ SIE PEREŁKI.
NIE WIEM CZY NASTĘPNA BĘDZIE LANCIA, LYBRA TO JUŻ CHYBA NIE TO SAMO, MOŻE DELTA 1.9 TD.
Wrażenia
5,0
Silnik
SILNIK TO PRAWDZIWA ZALETA TEGO AUTA. MÓJ EGZEMPLARZ POSIADA DWA WAŁKI ROZRZĄDU MIMO 8 ZAWORÓW, I DWA WAŁKI WYWARZAJĄCE, DZIĘKI CZEMU KULTURA PRACY JEST NA WYSOKIM POZIOMIE. TRZEBA JEDNAK DBAĆ, DOBRY OLEJ I REG. LUZÓW ZAWOROWYCH TO PODSTAWA.
CO DO PRZEBIEGU W MOIM AUCIE TO NIE MAM PEWNOŚCI, ALE NAPĘD ROZRZĄDU JUŻ WYMIENIŁEM.
4,0
Skrzynia biegów
OCENIAM JAKO 4-. W MOIM AUCIE PRZY DUŻYCH MROZACH NA ZIMNYM ZGRZYTA DWÓJKA. MOŻE WYMIANA OLEJU COŚ POMORZE? BĘDĘ MUSIAŁ SPRÓBOWAĆ.
4,0
Układ jezdny
PROWADZI SIĘ REWELACYJNIE. W MOIM AUCIE ZAWIESZENIE JEST BEZ ZARZUTU. WYMIENIAŁEM WAHACZE Z PRZODU + GEOMETRIA. NA RAZIE NIC NIE STUKA, W ZAKRĘTACH PROWADZI SIĘ SUPER.
ZIMĄ NAWET PO ŚNIEGU DZIĘKI DOBRZE ROZŁORZONEJ MASIE MIĘDZY PRZEDNIĄ I TYLNĄ OŚ, PROWADZI SIĘ PEWNIE I BEZPIECZNIE.
Komfort
3,0
Widoczność
PRZECIĘTNIE JEŚLI CHODZI O COFANIE. NATOMIAST PRZY JEŹDZIE DO PRZODU JEST OK.
5,0
Ergonomia
JEST NAPRAWDĘ NIEŹLE, MOŻE POZA RADIEM, ALE MOŻNA SIĘ PRZYZWYCZAIĆ. WIĘKSZOŚĆ PRZYCISKÓW JEST W ZASIĘGU RĘKI, STEROWANIE WYCIERACZKAMI I ŚWIATŁĄMI ZGRUPOWANO W GWÓCH DŹWIGIENKACH PRZEJRZYŚCIE I NAWET W NOCY NIE MA PROBLEMU Z POSZUKIWANIEM JAKIEGOŚ PRZYCISKU.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W MOIM AUCIE MOGŁO BY GRZAĆ NIECO SZYBCIEJ I WYDAJNIEJ. MOŻE NAGRZEWNICA JEST JUŻ ZANIECZYSZCZONA. TERMOSTAT MAM NOWY. NO NIE WIEM, NIE MAM PORÓWNANIA Z INNYMI DELTAMI.
ALE MIAŁEM POPRZEDNIO VW PASSATA B4 I GRZAŁ LEPIEJ.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
JAK NA TĘ KLASĘ I WIELKOŚĆ AUTA TO MIEJSCA JEST NAPRAWDĘ SPORO. WYSOKO OCENIAM POZYCJĘ ZA KIEROWNICĄ I BARDZO WYGODNE FOTELE. DALEKIE PODRÓŻE WCALE NIE MĘCZĄ.
4,0
Wyciszenie
POMRUK SILNIKA WCALE MI NIE PRZESZKADZA.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
TO JEST NAJWIĘKSZA WADA TEGO AUTA. WYSOKIE JEST ZUŻYCIE PALIWA, ALE NIE JESTEM ZWOLENNIKIEM INSTALACJI GAZOWEJ I NIGDY DO SWOJEGO AUTA TAKOWEJ NIE ZAMONTUJĘ. OBECNIE ROZGLĄDAM SIĘ ZA DELTĄ Z SILNIKIEM 1.9 TD. MOC JEST IDENTYCZNA 90 KM, A SPALANIE NIECO NIŻSZE. SZKODA MI TYLKO MOJEGO AUTA, DO NAPRAWDĘ JEST W DOBRYM STANIE TECHNICZNYM.
CO DO KOSZTÓW NAPRAW TO CENY ORYGINALNYCH CZĘŚCI SĄ BARDZO WYSOKIE, ALE CAŁE SZCZĘŚCIE PRZY ODROBINIE POSZUKIWAŃ I SZCZĘŚCIA MOŻNA WIELE ELEMENTÓW DOPASOWAĆ Z FIATÓW I ZAMIENNYCH CZĘŚCI. CO NIE ZMIENIA FAKTU ŻE JEST TO SAMOCHÓD DOŚĆ DROGI W UTRZYMANIU - MYŚLĘ TU O DBANIU O DOBRY STAN TECHNICZNY A NIE TYLKO WLEWANIE PALIWA.
5,0
Stosunek jakość/cena
OCENIAM NA DARDZO DOBRY.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
CO DO NIEZAWODNOŚCI TO NIE MAM WIĘKSZYCH ZASTRZEŻEŃ. AWARYJNY W MOIM AUCIE OKAZAŁ SIĘ ALTERNATOR, ALE JUŻ SIĘ Z TYM UPORAŁEM, POZA TYM ZIMĄ PRZY DUŻYCH MROZACH ZAMARZA MI ZAMEK OD STRONY KIEROWCY - TO TROCHE IRYTUJĄCE ALE MOŻNA Z TYM ŻYĆ.
CO DO RESZTY TO NIE MAM ZASTRZEŻEŃ. WIĘKSZOŚĆ USTEREK DAJE SIĘ PRZEWIDZIEĆ, JEŚLI TYLKO REGULARNIE BADA SIĘ STAN TECHNICZNY POJAZDU I WYKONUJE OKRESOWE PRZGLĄDY.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIE MAM ZASTRZEŻEŃ. DOTYCHCZAS NIC TAKIEGO NIE MIAŁO MIEJSCA, A EKSPLOATUJĘ TO AUTO JUŻ 15 MIESIĄC I PRZEJECHAŁEM PONAD 25.000 KM.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]