To druga moja Delta i juz to wskazuje, ze obiektywny nie jestem ;-)
Auto mi sie bardzo podoba, jego najwieksza zaleta jest wykonczenie wnetrza wysokiej klasy materialami, juz od progu witaja chromowane nakladki z logo Lancia. Egzemplarz to wersja LE a jest w nim ABS, elektryczne szyby, lusterka, szyberdach, alluminowe felgi itd.
W eksploatacji jest tani dzieki unifikacji mechaniki z drozszymi modelami Tipo/Tempra.
Podsumowujac :
spodoba sie indywidualistom ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest przede wszystkim bardzo elastyczny, to pewnie zasluga 2 zaworow na cylinder. Mam wersje niemiecka, ktora ma podobno 90 KM zamiast 107 KM. Ale moje amatorskie pomiary przyspieszen mowia, ze jest calkiem niezle ;-) (0-100 10,5 s; 60-100 9,2 s; 80-120 13,2)
4,0
Skrzynia biegów
Sterowanie skrzynia jest dokladne. Podoba mi sie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w moim egzemplarzu jest w bdb stanie. Zadnych stukow i chyba dlatego swietnie sie prowadzi w zakretach. Subiektywnie malo sie przechyla. Dziury jednak przenosi.
Komfort
3,0
Widoczność
Wszystko OK. Jedyny problem to bardzo szeroki tylny slupek. Tradycja po poprzednim modelu;-) Daje w kosc podczas cofania z parkingu bezposrednio na droge.
4,0
Ergonomia
Jedyne zastrzerzenie do umiejscowienia radia, ktore siedzi za drazkiem zmiany biegow. Poza tym uwazam rozlozysta deske za swietna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam climatronica ale ogrzewanie jest wydajne. W moim egzemplarzu jest ponadto szyberdach, ktory latem powinien pomoc. Ale tego jeszcze nie wiem ;-)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 178 cm wzrostu i jest tak:
Z przodu swietnie, fotel rewelacyjnie wygodny, jak w kazdej nowszej lancii przyjemnie "miesisty", regulowany we wszystkich kierunkach (gora, dol, przod tyl, reg. ledzwiowa). Tapicerka alcantara swiadczy, ze to nie taki normalny samochod.
Z tylu malo miejsca nad glowa ale za to profilowana kanapa i siedzi sie rownie wygodnie.
Bagaznik sredni w swojej klasie.
Olbrzymi plus za bardzo szeroko otwierajace sie drzwi (prawie pod katem prostym)
3,0
Wyciszenie
Do 2000 obr. bardzo cicho, pow. 3000 robi sie glosniej ale nie jest to dokuczliwe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
paliwo:
przy jezdzie odcinkow okolo 15-30 km nie przekraczajac 120km/h to 8-9 litrow.
przeglady:
w ASO raczej drogo (jedyna rzecz, ktora im musialem zlecic to sprawdzenie wtrysku)
Mechanika jest popularna z innych aut fiata wiec mozna naprawy zlecic w wielu dobrych i tanich warsztatach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uwazam za swietny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupilem egzemplarz, ktory mial kilka nie naprawionych elementow (termostat, opornik nagrzewnicy, uszkodzenie wtrysku).
W sumie okazaly sie to tylko drobnostki (uszkodzone polaczenie z lambda) a koszty razem wyniosly okolo 500 zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych tego typu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]