Moja Lola to auto bardzo solidne, ładne, charakterystyczne i bardzo wdzięczne. Za okazany sentyment odwdzięcza się zadowalającą trwałością i daje sporo radości z jazdy. Co prawda ma już znaczny przebieg (choć wiem, że długo jeszcze pociągnie) i chciłbym kupić sobie nowe auto, ale wiem, że trudno będzie mi się rozstać z takim autem jak moja Lola.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli chodzi o kulturę pracy, jest bardzo dobrze. Zwłaszcza na LPG nie ma tendencji do falowania obrotów, czy czegoś takiego. Problemem natomiast jest zapalanie (typowe włoskie problemy). Jeśli chodzi o sam silnik, to jest trwały, nie ma widoczych wycieków, ale ma odrobinę za małą moc. Gdyby przy tej pojemności miała 100 koni, byłoby lepiej (moja ma silnik 8v, nowsze 16v mają owe 100 HP)
3,0
Skrzynia biegów
Niestety w mojej dziecinie poddał się synchronizator trzeciego biegu. Jeśli chodzi o precyzję wybierania przełożeń, jest miernie. Mechanizmy chodzą głośno i niepewnie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest dość precyzyjny, a przy tym tani w naprawach (pasuje większość elementów z Tipo/Tempra albo Bravo/Brava/Marea) i dość trwały. Twarda charakterystyka zapewnia mierny komfort, ale na zakrętach pozwala czuć się bezpiecznie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest bez zarzutu. Problemem jest widoczność do tyłu z uwagi na charakterystyczną wysoko umieszczoną tylną szybę i jej stosunkowo niską powierzchnię.
5,0
Ergonomia
Tutaj nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Bardzo mi się podoba, że do wszystkiego jest łatwy dostęp. Szczególnie cieszą mnie, że wszystkie najpotrzebniejsze przełączniki znajdują się na dzwigienkach przy kierownicy. Jednym natomiast przeszkadzać może, że włącznik przednich halogenów i sterowanie lusterkami jest na tunelu. Dla mnie osobiście nie ma to bynajmniej większego znaczenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa jak należy. Z nagrzewaniem zimą jest różnie. Czasami trzeba rozgrzać silnik do 90 stopni, żeby poczuć ciepło w nawiewach, a czasami bez włączonego nawiewu jest ciepło. Ogólnie jest nieźle.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Paradoksalnie akurat dla mnie problemem jest zbyt duża ilość miejsca z przodu (nie mogę tam zająć wygodnej pozycji - to auto dla wysokich!). Z tyłu miejsca tyle, ile w typowych kompaktach - trochę brakuje na kolana i nad głowami (nisko opadająca linia dachu). Stosunkowo mały ale za to regularny bagażnik.
3,0
Wyciszenie
I tu jest pies pogrzebany. Auto nie jest ciche. Słychać jak szumi wiatr, słychać jak ryczy silnik... Ale ja albo jeżdżę z pootwieranymi oknami, albo z radiem i mi to nie przeszkadza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba to przyznać otwarcie - auto sporo pali. Kiedy jeździł nim mój brat nie schodziło średnio z 11 litrów LPG. Kiedy jeżdżę ja, zadowala się 8-9 litrami gaziwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niskie pieniądze otrzymujemy luksusowe trwałe i tanie w eksploatacji auto. Jest pełna elektryka, skóra, klimatronik (ja nie mam), szyberdach, ABS, airbag. Jakość montażu na stosunkowo wysokim poziomie (czasami trzeszczy tylko "zasówka" szyberdachu). Gorąco wszystkim polecam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Byłem sceptyczny, kiedy ją przejmowałem. Ale kilometrów przybywa a w niej nic się nie psuje. Nic poważnego oczywiście. To porządne auto. Chcę sobie kupić inny, ale wiem, że trudno mi się będzie z tym rozstać.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj jest nieco gorzej, ale mimo tych usterek auto nadal jeździ! Uszkodzony mam synchronizator i termowentylator. Niska trwałość tych dwu elementów to normalność we włoskich autach.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i.e. 75KM 55kW
[l/100km]