Przeciętny samochód, tyle że bardzo trudno go sprzedać, bo to wynalazek
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak go sprowadziłem z Holandii (po dzwonie) miał 90kkm. Elastyczność była dobra, chociaż na 5-ce nie taka rewelacja. Przy 150kkm założony gaz (prymitywna II-ga generacja: krokowiec + śruba) elastyczność dość znacznie w dół (na 5-ce porównywalna z nowymi silnikami 1,2 - punto, corsa). Trochę głośny na wyższych obrotach. V max na gazie to ok. 185, ale strach nim tak jeździć
3,0
Skrzynia biegów
Od początku problemy z wrzucaniem 1-go biegu. Gość w serwisie stwierdził, żeby najpierw wrzucić dwójkę. Trzeba dokładnie prowdzić drążek
4,0
Układ jezdny
Dość sztywno zawieszony, ale dzięki temu dobrze trzymał się w zakrętach. Teraz jeździ nim mój ojciec i jak czasem wsiąde to muszę od nowa uczyć się jeździć - prowadza mnie po całej szerokości jezdni. Pewnie zawieszenie przednie do wymiany - dość skomplikowana konstrukcja
Komfort
3,0
Widoczność
Nic dodać - nic ująć. Trzeba wyczuć tył - wysoki kufer
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą to nawet bardziej źle niż przeciętnie. Nagrzewa się powoli i żeby było ciepło trzeba temperaturę ustawić na maxa i nawiew też.
Latem ujdzie - chociaż nie ma klimy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo zarówno z przodu jak i tyłu. Przednie fotele świetnie ukształtowana. Bardzo sprawdza się regulacją lędźwiowa. Ustawianie fotela na wysokość to patent sprzed wielu lat (jak podnosi się do góry to jednocześnie przesuwa do przodu). Z tyłu również sporo miejsca na nogi, ale to dzięi wysoko umiejscowionej kanapie
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na Pb palił co oczywiste mniej niż LPG, minimlanie na trasie (spokojna jazda - 100 - 110 km/h) 6,8l./100km maksymalnie zimą w mieście dochodziło do 12. Przeciętnie 8,6.
Na gazie podałem poniżej.
Ceny części oryginalnych koszmar, na szczęście jest dużo zamienników lub używanych - łatwo dostęne i tanie
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ciągle coś skrzypi, stuka. Kontrolki na desce rozdzielczej świecą się cały czas, elektryka do d... ale to pewnie wina niedokładnej naprawy na początku po sprowadzenie (no cóż ograniczanie kosztów wychodzi bokiem zwłaszcza jak naprawiają papraki). Centralny działa w sposób wiadomy tylko sobie (jak nie otworzy się centrala z prawej strony to nie działa obrotomierz)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jakoś jeździ chociaż co pewien czas coś poleci. Pompa paliwa, pompa wodna (dwa razy), raz urwało się koło (dobrze, że przy małej prędkości)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 90KM 66kW
[l/100km]