Auto toporne, nie bulwarówka, ale chodzi bez kłopotów najmniejszych, kupiłem pokolizyjny z przebiegiem minimalnym, i zainwestowałem odrazu w wyciszenie wnętrza bo w standardzie jest słabo. Klimatyzacja działa fajnie ma regulacje wydajności, auto dzielne w terenie, na asfalcie przeciętne, aczkolwiek prowadzi się pewnie. Jest to moja druga Niva, poprzednia 1.7i bez wspomagania, służyła niezawodnie kilka 9lat, psuła się normalnie ale naprawy były tanie, po nivie miałem Discovery, vitare i znów wróciłem do nivy ze względu na to że poprostu długoterminowe utrzymanie jest tanie, do tego robi w terenie, a komfort w Disko był jeszcze gorszy niż w nivie. Polecam jako auto do jazdy w teren, nie polecam do miasta czy jako auta sporadycznie w teren. Niva ma sens tylko gdy pracujesz w miejscu gdzie potrzebujesz terenówki i do tego dał bym 5gwiazdek bo konkurencji w tej cenie niema
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma swoje problemy, aczkolwiek gdy przypilnować rozrządu poprzednia Niva przekroczyła 400tys tylko z wymienianą uszczelka głowicy ( i rozrządem i to często bo to był stary typ)
2,0
Skrzynia biegów
Wyje jęczy, męczy :-) ale mnie nie zawodziła
4,0
Układ jezdny
W nivie ze wspomaganiem ZF auto jest bardzo przyjazne w prowadzeniu jak na swój prześwit
2,0
Karoseria
Konserwacja, konserwacja, i ogółem gnije bardziej niż inne auta, odrazu trzeba konserwować aby auto 5letnie nie było zgnilkiem
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko dookoła, duża szyba czołowa i stosunkowo blisko, duże lusterka i tu minusik za brak wypukłości lusterek
3,0
Ergonomia
3 gwiazdki to też na wyrost
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje jak zła, chłodzi jak zła ( klima), ma możliwości regulacji klimy, minus za głośny wentylator i brak KABINÓWKI
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy tak małym nadwoziu jest luźno, Jimmy niema szans w przestronności, wnętrze szerokie, obszerne jak na maluszka
2,0
Wyciszenie
Mogło by być dużo lepiej, teraz mam całe wnętrze wygłuszone na nowo, niemam porównania do oryginału, ale pamiętam że jest głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To atut tego auta, po kilkuset tysiącach Nivą, zdecydowanie niema konkurencji, psuje się normalnie jak inne, ale części są znacznie tańsze, spalanie też nie rujnuje
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę jest ok
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niva słynie z drobnych usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzednia Niva przez 250tys km u mnie nie miała usterek które stanowiły by 1/2 wartości auta, która też jest niska
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 81KM 60kW
[l/100km]