Auto z rocznika 95 po remoncie kupione na all za 7,5 tysiąca. Dwa nowe wały i quaifa razem z założeniem - 3,5 tysiąca (zrobione rok po zakupie). Nowe opony AT - 1700 zł (z założeniem). Wymiana płynów && rozrządu (obowiązkowe po zakupie) -1000 zł.
W sumie za niecałe 14 tysięcy - auto które mimo wieku jest mocne i niezawodne. Komfort nie jest najwyższy, i nie ma nawet co porównywać ze współczesnymi autami. Ale..
- zimowe problemy przestały dla mnie istnieć. Brak problemów z odpaleniem. Zaspy i nieodśnieżone drogi nie istnieją.
- drogę praca-dom mogę skrócić przejeżdżając przez pokopalniane hałdy. Omijam korki i jestem w domu szybciej niż jadąc przez miasto. Mina kierowców w korku - bezcenna.
- bez strachu mogę holować inne auta, tudzież
wyciągać je z zasp.
- kałuże w Szopieniach pod mostem i w obok elektrociepłowni w Sosnowcu przestały być ryzykiem
(mają ponad 20cm głębokości i niejeden osobowy tam umarł)
- dzieci uwielbiają to auto.
- żona nie
- pies tak
- sąsiad nie zazdrości (jeździ samurajem)
- dojazdy na nurkowanie w przygodnych stawach
też nie problem
- auto wygląda zbyt biednie żeby je ktoś ukradł.
- części są tanie - za urwane lusterko dałem niecałe 30zł, za wydech 170.
- opony są \'drogie\' trzeba się liczyć z wydatkiem
300-400zł/szt albo zrezygnować z opcji terenowej.
Będę nią jeździł póki nie zajadę ;-) A potem mam nadzieje że pojawią się w sprzedaży Chevy Niva.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
Piąty bieg praktycznie nie używany.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny po modyfikacji. Wymienione wały pędne na takie z przegubami homo i w tylnym dyfrze Quaife z firmy Nirfi ze wstępnym naciągiem 6kGm
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rodzina 2+2 oraz bagaże na 2 tygodniowy urlop - mieści się.
4,0
Wyciszenie
Po wymianie wałów -ogromna poprawa. Wcześniej skrzynia rozdzielacza wibrowała niemożebnie od 80km/h w górę. Teraz NIE MA wibracji aż do Vmax (czyli 125km/h).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Długa trasa z Czeladzi do Lubecka (Niemcy) i z powrotem wyszło 8,5 lpg/100 kmh przy 80km/h i jakieś 9,5-10 przy 100 km/h
Miasto z reguły zamykam w 10 litrach lpg
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli ktoś potrzebuje SUV do realnego skorzystania w terenie - ocena 5/5.
Suv do lansu - 0/5
Jako zwykła osobówka - 2/5
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto kupiłem po dużym remoncie, więc kłopotów nie ma żadnych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wydech skorodował i odpadł. Kontrola luzów w kołach - obowiązkowa raz do roku, tak samo na układzie kierownicznym.
Czasem falują obroty, dwa razy do roku trzeba obejrzeć czy nie ma korozji. Zabezpieczenie podwozia obowiązkowy bitex przed każdą zimą.
Oleje w skrzyniach i silniku wymieniać co 10kkm.
i lepiej tego nie opóźniać.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 81KM 60kW
[l/100km]