Szukaj

Ocena kierowcy - Łada Niva 2131

zenon75@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.6 76KM 56kW
Rok produkcji 1982
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Łada Niva 2131 1.6 76KM 56kW 1980-1994 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Zakopałem się 2 razy PF 125p raz Mesiem 123 raz Omegą i raz Transitem.Jak pierwszy raz wjechałem do rowu melioracyjnego Nivką , to pomyślałem że tylko wysiąść i szukać traktora a wyjechała moja córka bez prawa jazdy jedynie za pomocą średniej wajchy \"od siebie\" , małej \"do siebie\" i odrobiny \"gazu\" Kumple z japońskimi \"wynalazkami\" już nawet przestali się zakładać!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Chociaż mam większy krzyżak niż w nowszych Nivkach to i tak go popsułem.
5,0
Całokształt
Może dlatego ,że moja Nivka jest \"z tych starszych\" może dlatego że naprawiam Ją osobiście ale jest niezawodna! Oprócz tego co napisałem powyżej o kołach jest też orurowana co doskonale wpływa na ego kierowcy kiedy w korku na skrzyżowyniu wieją przed tobą drogie polakierowane osobówy a ty ruszasz bez \"picha\" jak panisko. A co!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik-kapitalny remont-2008.Ostatnie przejażdżki to zaorane dużym 5-cio skibowym pługiem pole(wyjazd-trawiasta skarpa ok.1m wys.) i poręba w terenie morenowym poprzecinana rowami ok.70x70. Moc silnika zupełnie wystarczająca ; przełożenia radzą sobie doskonale.Nie nachodzą Cię myśli że przyjdzie zakluczyć furkę i dymać do chaty na piechotę.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie 4-biegowa.Do zmiany biegów trzeba się pochylać do przodu,ale to niewielki mankament(można sobie wygiąć wajchę).Reduktor i blokada działają u mnie niezawodnie.Duża tarcza sprzęgłowa to też zaleta.U mnie brak problemów z przełączaniem biegów.
5,0
Układ jezdny
Opony 205x16 4x4 Mud Terrain na alu (wys.74 cm ) dzięki czemu lepiej wygląda , trochę szybciej jeździ a nie traci w terenie.Zawieszenia i mosty sprawują się bez zarzutu.Sprężyny i teleskopy radzą sobie tak samo dobrze z krawężnikiem +15cm(studzienką -10cm)co 40 cm murkiem.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki wymagają uważniejszego rozglądania się przy włączaniu do ruchu , ale z kolei siedzi się wysoko.Widoczność przez szybę przednią i tylnią dobra , boki-lusterka od Fioriny i odkręcona szyba w drzwiach kierowcy załatwiają resztę. Przez szklany szyber można nawigować w/g gwiazd.
4,0
Ergonomia
No cóż , jeżeli coś jest nie tak , to najlepiej to polubić.U mnie kierownica i kubełkowe fotele z Hondy CRX załatwiają resztę ( tylna część ciała drętwieje dopiero po przejechaniu ok.600 km)Klawisze od nawiewu i halogenów da się wymacać po ciemku.Minusem jest halas.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na zimę \"krótki rękaw\" na lato lewy nałokietnik i czapka (szyberdach)Niestety tego co wieje na dolną część nóg nie da się opanować.Z tego powodu dwie poważne(!) awarie mojej Nivki to wyczepiona (nerwowe szarpanie) linka nawiewu tego wrzątku ,który w innych pojazdach nazywa się ciepłym powietrzem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla dwoch osób z przodu lub czterech 2/2 pełen komfort pod warunkiem ,że osoby na tylnej kanapie nie urosły powyżej 175 cm.Jest jeszcze doskonałe i przewiewne siedzisko na przedniej masce oraz wspaniały podest na dachu o wysokości 180 cm pomocny np. do montażu anten satelitarnych ( u mnie wykorzystywany do tego celu)
4,0
Wyciszenie
Jak się chce jeździć tak wspaniałym i wielozadaniowym autkiem należy zapomnieć o wyciszeniu , być głuchym lub polubić jego odgłosy. Można jeszcze urwać tłumik końcowy a wtedy szmer silnika zagłuszy głośne napędy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana dyszy w I komorze ze 125 na 107 nie powoduje zmulenia Nivki a zaoszczędzi ok.1,5l.Obłędnie tanie części + możliwość samodzielnych napraw z nawiązką rekompensują paliwożerność.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zakup tani możliwości duże ; czego tu jeszcze żądać?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lepiej od świec Boscha sprawują się Iskry. Zatarte panewki silniczka nawiewu (nie życzę nikomu rozbierania konsoli) wyczepione linki ssania i nawiewu,uszk.silnik wycieraczek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I krzyżak za skrzynią biegów. Brak \"masy\" na klaksonie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Łada Niva 2131 1.6 76KM 56kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
20,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Łada Niva 2131