Układ hamulcowy
: tylne chamulce po dużym przebiegu nie możliwy demontaż bębnów
4,0
Całokształt
W poruwnaniu z fiatem czy polonezem bajka, naprawde mile wspominam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny można jeździc w zakresie od 1700-7000 obr/min bez zmiany biegu. Silnik pracował równo. Wytrzymał 500000 km (pojazd jeździl jako taxi ale to były inne czasy, a wał korbowy miał pięc panewek głównych). Dla ścisłości pojazd przyspieszał do 100 km w 12,5s.
5,0
Skrzynia biegów
cztero biegowa + wsteczny w późniejszym okresie dostała piąty bieg. Dośc precyzyjna biegi wchodziły bez oporów. wytrzymala 650000 tysięcy.
Tylny most przy 600000 tysiącach rozsypały się łożyska na półosiach, po zmianie do sprzedaży.
Krzyżaki na wale wytrzymywały po200000 tysięcy.
4,0
Układ jezdny
oceniam dobrze jak nie bardzo dobrze. Prosta i niezawodna konstrukcja dwa wachacz, sprężyna, amortyzator i dwa swożnie na każde koło a pomiędzy nimi stabilizator z przodu. Ztylu trochę gożej aczkolwiek znośnie most wleczony i sprężyny przy tak lekkim tyle pojazdu było to nie najlepsz rozwiązanie ale mogó byc gożej jak by dali resory.
Komfort
5,0
Widoczność
Fantastyczna żeby dziś tak było.
4,0
Ergonomia
WSZYSTKIE PRZEŁĄCZNIKI ŁATWO DOSTĘPNE nawet laik wszystko znalazl zegary dobrze widoczne pełen zestaw szybkościomierz obrotomierz ciśnienie oleju temperatura ciecz poziom paliwa i zegarek calośc można było przyciemnic. Fotele mialy prostą regulacje ale chyba każdy znalazl wygodną pozycję za kierownica.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na syberie to dobra, pisac więcej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przody wspaniale, trochę gożej tył.
4,0
Wyciszenie
Zadawalające jak na pojazd z tamtego okres, w miarę swobodnie można było rozmawiac.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto fabrycznie około 9L, po zmianie dyszy na mniejszą 7,5L
trasa 6L
Olej jak dobrz pamiętam od zmiany do zmiany tj.10000km okolo 1L
Części były są i chyba będą tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak za poloneza, a auto miało lepsz silnik i mniej palilo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jak się trochę dbało ( regularne przeglady) to jeździło bez awaryjnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz w drodze pękł przewód do chłodnicy w dodatku zimą.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 75KM 55kW
[l/100km]