Na tamte mata auto bylo dobre bo lepiej wykonane niz nasze Polonezy , Fiaty.Auta eksportowane do Polski czesto trafialy takze na rynki zachodnie i tam znajdowaly odbiorcow. Czyli na tamte czasy nie byly zle.W dzisiejszych czasach nie spelniaja swojej roli bo sa zbyt przestarzale kostrukcyjnie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik to stara konstrukcja niewsparta elektronika , ktora jednak bardzo pomaga autkom jezdzic zwawiej, taniej i w ogole lepiej. Nie mozna go porownywac z obecnymi konstrukcjami no moze pod tym wzgledem ze np. w porownaniu do Poldka ma walek w glowicy. Jak na standardy lat 80tych byl jednak OK. Silnik do remontu zrobil 180tys km. Sam przejechalem nim z 50tys.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dzialala. Podobnie jak silnik byla troche toporna.Jak na owczesne czasy takze OK. Z Nie bylo z nia zadnych problemow
3,0
Układ jezdny
Uklad jezdny byl dostosowany do warunkow w jakich Lada miala jezdzic.Zawieszenie zdecydowqanie nie nadawalo sie do szybkiej jazdy podobnie jak i cale auto. No bo i gdzie w Polsce mozna bez obaw jechac ponad 100km/h???
Komfort
4,0
Widoczność
Tu chyba nie bylo problemow
3,0
Ergonomia
Bardzo prymitywne rozwiazania takie jak w calym aucie. W latach 80tych OK>
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Powietrza z otworow wentylacyjnych bylo na lekarstwo, ale mozna bylo otworzyc okno i problem z glowy. W zimie trzeba bylo sie mocowac z zaworem nagrzewnicy.Silnik wentylatora pracowal sobie wolno, ogrzewanie w porownaiu z naszymi Poldkami bylo lepsze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tego c o pamietam 4 osoby miescily sie bez problemu, 5 z problemem.Zajmowanie miejsca za kierownica utrudniala wlasnie kierownica, ktora byla wielka.
3,0
Wyciszenie
Na malych obrotach bylo calkiem cicho na wiekszych bylo slychac ,a to silnik a to most a to skrzynie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lada byla sredniogazerna co widac w liczbach.Przy duzych szybkosciach spalanie bardzo szbko roslo.W zimie z zamknietym termostatem podobnie roslo gwaltownie
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena tych aut kiedys byla wysoka jak na nasza kieszen. Niewysoka na Zachodzie. Auta nie rbily tam furory bo mimo wszystko byly konstrukcjami starszymi od tamtejszych. U nas Lady jako jeden z nielicznych towarow ze Wschodu byla bardziej ceniona niz nasze rodzime produkty.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie bylo to auto na miare aut dzisiejszych markowych producentow,drobne rzeczy jak przepalajace sie zarowki, niedomykacy sie zamek drzwi zdarzaly sie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto bylo raczej niezawodne. Jesli zdarzaly sie usterki uniemozliwiajace dalsza jazde to glownie zwiazane bylo to usterkami mech. ukl. zaplonowego lub gaznika. Z reszta nie bylo zadnych problemow
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 64KM 47kW
[l/100km]