Szukaj

Ocena kierowcy - Kia XCeed PHEV

Arckos, 2 lata temu
Silnik 1.6 GDi Plug-in Hybrid 141KM 104kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia XCeed PHEV 1.6 GDi Plug-in Hybrid 141KM 104kW 2020-2022 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Jest naprawdę dynamiczny. Nie spodziewałem się takich osiągów i podchodziłem zachowawczo. Zaskoczył.
5,0
Całokształt
Samochód idealny na przełom ery spalinowo-elektrycznej. Odpowiedni dla osób, które mają wahania co do wschodzącej epoki samochodów elektrycznych. Jest kompromisem w strachu przed brakiem stacji ładowania dzięki temu, że ma właśnie silnik spalinowy i wówczas funkcjonuje jak zwykła hybryda. Cichy w środku, wykończenie wnętrza przekroczyło oczekiwania i komfort naprawdę jest na dobrym poziomie. Sądzę, że Kia będzie przodować wśród niedrogich Plug-in'ów. Nic z autem się nie dzieje (pomimo, że kupiony w salonie), a niejeden VW czy inne pospolite, w pierwszym półroczu użytkowania potrafi już mieć pierwszą wizytę w ASO za sobą i to nie z powodu przeglądu ... Tryb elektryczny jest bez zastrzeżeń i idealny na niedalekie dystanse po mieście, by bezszelestnie i ekologicznie udać się np. na zakupy. To bardzo dobre rozwiązanie dla obecnych i niepewnych czasów w sytuacji drożejącego paliwa, a i za niedługo zapewne jego ograniczenia w ilości. Superlatywy, bo nie mam złych wrażeń, jak dotąd. Polecam, pomimo że ja już w początku 2022 roku miałem problem z dostępnością tego pojazdu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy jak na tę jednostkę i przede wszystkim nie przerośnięty w mocy, co obecnie jest tendencyjne wśród producentów. Daje to pewność dłuższej żywotności silnika a w mocy zdecydowanie robi robotę napęd elektryczny, że niejeden cwaniak na światłach zostaje w tyle, jeśli jest irytujący swoim podjeżdżaniem na czerwonym.
5,0
Skrzynia biegów
Automat dwusprzęgłowy, NIE CVT!
5,0
Układ jezdny
Dodatki, czujniki itd. - bardzo bogato i bardzo pomocne. Przesiadanie się na coś bardziej prymitywnego (np. auto służbowe) , tym bardziej z manualem , to poczucie żalu i tęsknoty za własnym autem. Gdy do całkiem niedawna tendencja była odwrotna, że to służbowe bywały lepsze od prywatnych.
5,0
Karoseria
Mogę powiedzieć o kształcie, bo na zjawiska rdzy itd. to chyba za wcześnie. Ładnie wygląda z zewnątrz, jest opływowy i nie ma irytujących elementów, które mogą obić przy wsiadaniu lub jego myciu.
Komfort
4,0
Widoczność
Grube wydają się być troszkę słupy A, tylna szyba dość mała, ale poza tym wszystko w porządku i nie będzie to przecież szklana klatka pozbawiona progów i szkieletu...
5,0
Ergonomia
Tu bez zarzutu. Bardzo wygodny, fotele otulają plecy i trzymają na zakrętach, miękkie i jakościowo porządne. Kierownica zgrabna i nieduża. Odległość od drzwi i podłokietnika odpowiednia, co na długich trasach nie daje się odczuć i można jeździć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To, na czym najbardziej mi zależało, to podgrzewane fotele, kierownica i lusterka boczne oraz dwustrefowa klima w upały - tyle do szczęścia mi trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco. Grunt to nie obijać się łokciami na podłokietniku. Przy ustawieniu fotela na wzrost 176 cm i po prawej stronie podobnie, z tyłu miejsca jest dużo i komfortowo przejadą nawet wyższe osoby.
4,0
Wyciszenie
Naprawdę jest cicho. Szum jedynie z tyłu jest słyszalny, natomiast wyciszenie z przodu i izolacja od silnika jest w porządku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pytając o ewentualne koszty, gdy coś wzbudzało wątpliwości, są ceny dość różne i jak na ASO to chyba normalne. Generalnie do udźwignięcia, jeśli ktoś już decyduje się posiadać taki pojazd.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez zastrzeżeń i jak wspomniałem wcześniej - nawet przewyższył oczekiwania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic. Kompletnie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tym bardziej nic i oby jak najdłużej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDi Plug-in Hybrid 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia XCeed PHEV 1.6 GDi Plug-in Hybrid 141KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
12,00 zł
1,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia XCeed PHEV