Szukaj

Ocena kierowcy - Kia XCeed Crossover

Andrzej, 2 lata temu
Silnik 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia XCeed Crossover 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2022 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie myślałem że przy tej mocy może palić tak mało
5,0
Całokształt
Samochód kupiony oczami na miejsce 3 letniego Focusa który juz wykazywał niedostatki trwałości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to krzyżówka mocy i lenistwa typowego dla Renówki. Tylko pali mniej niż francuz ale tez spontaniczność jego poniżej oczekiwań. Słabiej niż w Focusie 150 konnym.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo dziwna. Pierwszy bieg służy też do jeżdżenia, a z dwójki czy trójki ruszyc to ekwilibrystyka. O sprzęgle nie wspomnę, bo to bierze już bardzo płytko. Nigdy jeszcze takiego nie spotkałem. Najsłabszy punkt samochodu.
4,0
Układ jezdny
Wyścigówka to to nie jest. W długie trasy do niespecjalnie dynamicznej jazdy wręcz ideał. Nie męczy w trasie jak i w mieście. Opony 235 do tego auta to przesada - mogły by być węższe. Mniej rzucało by na koleinach.
4,0
Karoseria
Karoseria przestronna w środku i niewielka na zewnątrz. Wykonanie jak i materiały na bardzo przyzwoitym poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać. Kamera cofania trochę pomaga, ale bez niej też byłoby dobrze. Samochód mały to i wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Nie widzę niedociągnięć. Miejsce dla 4 osób dość wygodne, bagażnik pojemny. Deska rozdzielcza z dużą ilością fizycznych przycisków. Podświetlenie klimatyzacji mogło by być w kolorze podświetlenia reszty deski rozdzielczej. Lusterko wsteczne automatyczne jest kiepskie jak dla mnie, ale inni chwalą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby idealnie gdyby nie to że środkowe nawiewy nie mają regulacji intensywności nawiewu. - albo wieje albo nie .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno się czepnąć. W 4 osoby wszystko ok.
4,0
Wyciszenie
Słabo wyciszone nadkola. Da się temu zaradzić matami bitumicznymi, ale wchodzi tylko 3mm. No i jeszcze wymienić trzeba opony fabrycznie montowane Continental. Takiego dna jeszcze nie widziałem/słyszałem. Za darmo bym tego nie wziął. Hałasują dużo bardziej niż dokupione zimowe Brigestone. Są/były bardzo uciążliwe podczas jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód pali mało (jak na 160KM). Długa trasa to liczone pod dystrybutorem 5,8l/100km. Miasto idzie na poziomie 6,5l. Ale jak się depnie to schodzi tyle ile w baku się zmieści. Zasięg na autostradzie dochodzi do 800 km. Wskaźnik zużycia paliwa optymistyczny - zawsze trzeba dodać 0,4l żeby było realnie
5,0
Stosunek jakość/cena
Cenowo to 'no comment'. Za te pieniądze nie ma innych porównywalnych samochodów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia XCeed Crossover 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia XCeed Crossover