Silnik
: Jak na 140 KM elastyczność silnika jest zaskakująco dobra.
4,0
Całokształt
Świetny samochód dla kogoś komu SUV nie pasuje, ale z drugiej strony ceni sobie powiększony prześwit. Bardzo dobre auto, jeśli kupuje się wersję podstawową z silnikiem 1,4. Wg mnie zakup wyższych wersji, choć kuszący nie jest już tak opłacalny. Po prostu za 100 i więcej tysięcy można już kupić lepsze auto. Z kolei najtańszy wariant czyli 1.0 poprzez słabą dynamikę odbiera całą przyjemność z poruszania się xccedem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaledwie 140 KM a osiągi naprawdę świetne. Największe zaskoczenie to elastyczność na 4 i 5 biegu. Ponadto silnik bardzo cichy, prawie bez wibracji.
5,0
Skrzynia biegów
przyjemny, krótki skok lewarka, niezłe zestopniowanie. Nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie świetnie zestrojone, dość komfortowe. Xceed pomimo, że jest dość wysoki nie ma tendencji do przechyłów ale przy hamowaniu lubi nurkować. Układ kierowniczy wg mnie zbyt mocno wspomagany, trochę nieprecyzyjny.
4,0
Karoseria
Ładny wygląd, Otwór drzwiowy o profilu, który sprzyja uderzeniu głową w profil dachu. Już mi się to kilka razy zdarzyło przy wsiadaniu. Poza tym poprzez głupia oszczędność nie zaprojektowano uszczelnienia pomiędzy progiem a krawędzią drzwi, Efektem tego jest ciągłe brudzenie nogawek. Drzwiami trzeba czasami mocno trzasnąć, by się skutecznie zamknęły, trochę to tanio wygląda.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w większości współczesnych aut. Do przodu i na boki widoczność świetna, do tyłu fatalna.
3,0
Ergonomia
Zamiast złotego standardu jakim są trzy pokrętła, zastosowano system dwóch pokręteł i dużej liczby przycisków. Same pokrętła są nieergonomiczne a ilość przycisków za duża. Jak prawie w każdym samochodzie ustawienie kierownicy w dolnym położeniu równe jest zasłonięciu części wskaźników na desce. To już któryś z kolei samochód jakim jeżdżę, który tak ma. Czy konstruktorzy naprawdę nie zdają sobie sprawy z tej wady. Trochę mało schowków, brak np. schowka po lewej stronie kierownicy a te będące w drzwiach prawie nic nie mieszczą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa świetnie, natomiast ogrzewanie wymaga czasu by zacząć w pełni działać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To niewielki crossover więc o dużej przestronności nie może być mowy. Ale jak na wymiary zewnętrzne jest bardzo dobrze, przy czym oceniam przód, bo z tyłu nie podróżuję. Jedyne zastrzeżenie mam do zbyt rozbudowanego tunelu środkowego, który ogranicza nieco przestrzeń na nogi, również sam fotel mógłby być nieco większy. Ale i tak jest bardzo dobrze.
3,0
Wyciszenie
O ile silnik jest bardzo cichy to dźwięki wydobywające się z nadkoli są stanowczo zbyt mocno słyszalne. Spory hałas generuje też szum generowany przez powietrze opływające podłogę bagażnika. Jeśli chodzi o wyciszenie karoserii to KIA słabo odrobiła zadanie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to mistrz jazdy o kropelce. Ale spalanie jest na akceptowalnym poziomie. Koszty przeglądów (ja wykonałem jeden) są przyzwoite.
5,0
Stosunek jakość/cena
Daję maksimum dla wersji M i silnika 1,4 z manualna skrzynią biegów. Za cenę nieco ponad 80 tys. zł otrzymuje się samochód dość przestronny o ciekawej sylwetce oraz bardzo dobrze wyposażony. Szkoda tylko, że klimatyzacja jest ręczna ale za to jest unikat w postaci koła zapasowego!. Ponadto dynamika silnika jest bardzo dobra. Wersja 1.0 chociaż tańsza razi dość słabym przyspieszeniem a wersja 1,6 występuje tylko w wyższych wersjach wyposażeniowych co winduję cenę na taki poziom przy którym można szukać znacznie ciekawszych samochodów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDI 140KM 103kW
[l/100km]