Szukaj

Ocena kierowcy - Kia XCeed Crossover Facelifting

Adam, 16 dni temu
Silnik 1.5 T-GDi 160KM 118kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia XCeed Crossover Facelifting 1.5 T-GDi 160KM 118kW 2022-2024 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik potrafi być oszczędny.
Inne : Bagażnik pomimo tylko 426 litrów jest ustawny.
5,0
Całokształt
Bardzo fajny samochód, szczególnie w odmianie GT-Line z panoramicznym dachem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w miarę żwawy, choć dwustopniowy pedał gazu blokuje jego potencjał. Na hamowni moc i moment wychodzą wyższe niż oficjalnie w papierach. Zalecam zrobić reset pedału gazu (przepustnicy). Umiarkowane zużycie paliwa przy jeździe drogami krajowymi.
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam manualną skrzynię biegów. Dziwnie zestawione przełożenie 2 biegu. Nie da się jechać na niskich obrotach (małych prędkościach). Nieco pomaga reset przepustnicy.
5,0
Układ jezdny
Samochód bardzo fajnie (stabilnie) pokonuje zakręty i pomimo 18 calowych kół dobrze wybiera nierówności
4,0
Karoseria
Wygląd nadal atrakcyjny
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu słaba, ale to wynika z bryły nadwozia. W poprzednim samochodzie (Megane 4 kombi nie było lepiej)
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze, że ustawienia klimatyzacji mają fizyczne przyciski i pokrętła, nie trzeba klikać w ekran multimediów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko się nagrzewa zimą, o wiele szybciej niż moich innych samochodach. To zasługa modułu sterującego termostatem w tym silniku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę wielkość nadwozia jest OK dla 4 osób. Posiadam wersję GT-Line i fotele przednie są naprawdę wygodne. Szczególnie fotel kierowcy da się dobrze dopasować dzięki elektrycznej regulacji w 6 płaszczyznach.
3,0
Wyciszenie
Fabryczne wyciszenie - kiepskie z okolic nadkoli i bagażnika. Zmiana fabrycznych opon na bardziej ciche znacznie poprawia sytuację. Ja przy okazji konserwacji podwozia wygłuszyłem nadkola masą natryskową STP i jest znacznie lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO nie należą do tanich, a trzeba z nich korzystać, aby nie utracić gwarancji. To mój pierwszy samochód koncernu KIA/Hyundai i dziwi mnie, że brak jest zamienników na takie części jak świece czy cewki zapłonowe - trzeba kupować w ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że za tę cenę jest OK
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie, żadnych usterek, ale z informacji na grupach wynika, że będę miał pewnie problemy z cewkami i nagarem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDi 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia XCeed Crossover Facelifting