Szukaj

Ocena kierowcy - Kia XCeed Crossover Facelifting

Mirek, 10 miesięcy temu
Silnik 1.5 T-GDi 160KM 118kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia XCeed Crossover Facelifting 1.5 T-GDi 160KM 118kW 2022-2024 - Oceń swoje auto
3,71
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pracuje cicho, szybko się grzeje i jest dynamiczny.
Karoseria : Podoba mi się po prostu, tylko odśnieżanie przedniej i tylnej szyby to wyzwanie.
4,0
Całokształt
Do tej pory jeździłem mniejszym autem z dieslem, na tą chwilę przy niewielkim przebiegu, mogę już dwa słowa powiedzieć o aucie. Ogólnie bardzo fajny samochód, ale, w wersji M do fotela kierowcy nie mogę się przyzwyczaić, nie są super wygodne. Podobnie sprzęgło, jakoś nie umiem ustawić siedzenia, aby było bardziej ergonomiczne, przy dłuższej jeździe mroni noga, ale to może też już SKS, ale może muszę się przyzwyczaić. Samochód mocy ma całkowicie wystarczająco na miasto i trasę, jeździ się nim fajnie, niestety bez kamery widoczność do tyłu jest zerowa :(, ale z kamerką cofania jest ok. Silnik jest blokowany elektronicznie lub się dociera do ok. 1200km, w tym okresie, to muł. Swoją moc pokazuje po tym przebiegu. Z takich przyziemnych niedogodności, to projektant powinien zimą odśnieżyć przednią i tylną szybę, wtedy by może przemyślał swój projekt, ładny, ale niepraktyczny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez zastrzeżeń, ale dopiero 2000km przejechane.
3,0
Skrzynia biegów
Krótka, pracuje lekko z klikiem, ale czasami pierwszy bieg trzeba wrzucać na dwa razy (rzadko, ale się zdarza). Tak bym powiedział, przeciętna skrzynia.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń.
3,0
Karoseria
Uczszelki nie są za szczelne, przy myciu myjką ciśnieniową przepuszczają wodę, nie, że do środka leci, ale za uszczelkami jest mokro po takim myciu.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu tylko kamera, przez szybę bardzo słaba widoczność, lusterka ok. Z przodu szerokie słupki, trzeba uważać, ale to chyba teraz wszystkie auta tak mają.
4,0
Ergonomia
4 osoby jadą wygodnie, 5 osób też nie powinno narzekać, problem tylko z fotelem kierowcy w wersji M, nie mogę się przyzwyczaić, ale może to kwestia czasu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba tylko wiedzieć, że samochód grzać zaczyna, dopiero po zagrzaniu silnika, ale grzeje się szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście (1,76m), miejsca jest aż natto za kierownicą i jako pasażer.
4,0
Wyciszenie
Nie mam uwag, to nie mercedes, moim zdaniem wewmątrz nie jest nadmiernie głośno. A Ci, co uważają, że jest głośno, niech się starszym Citroenem C2 przejadą, to docenią Xceeda :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No, tutaj muszę przyznać, iż w mieście pali więcej, niż wskazuje producent ale też jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach, na trassie jest ok. Koszty przegłądów serwisowych z tego co się oriętowałem, to są tak poniżej średniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jaka cena taka jakość, no może ta jakość nawet jest trochę wyższa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt mały przebieg, na tą cwilę wszystko działa, jedyna uwaga, to radio ma słabą antenę.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg, aby oceniać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDi 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia XCeed Crossover Facelifting