Szukaj

Ocena kierowcy - Kia XCeed Crossover Facelifting

Krzysztof, 1 miesiąc temu
Silnik 1.5 T-GDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia XCeed Crossover Facelifting 1.5 T-GDi 140KM 103kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Zgrabny ,poręczny samochód , z wad mogę wymienić - niestety spory apetyt na paliwo w mieście ( 9,5-10 l/100km) poza tym przy jeździe powyżej 60-70 km/h zaczyna być słyszalny szum opon. Dziwna jest konstrukcja wycieraczek, przednie można podnieść dopiero w trybie serwisowym, więc np. żeby przeczyścić pióra w lecie z paprochów , w zimie ze śniegu , lodu , trzeba się nieco nagimnastykować, bo w tym trybie serwisowym wycieraczki ustawiają się pionowo na szybie, przy okazji szurając paprochami bądź lodem po szybie. Z tylną podobnie , zupełnie nie można podnieść , najwyżej około 15 stopni nad szybą, a nie ma trybu serwisowego. No i jeszcze jedno , odbija się kokpit w przedniej szybie w pewnych warunkach oświetleniowych. Generalnie jest to jednak samochód, który można polubić, gdyby nie nadmierny szum opon , który pojawia się już przy 60km/h , byłoby bardzo dobrze. Samochód mam 2 miesiące i przejechane 1100km
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny , elastyczny , cichy , niestety za dużo pali w mieście. Mimo okrojonej mocy ze 160 do 140 KM , radzi sobie sprawnie w górzystym terenie , w polskich górach nie brakuje mu mocy, każde wzniesienie auto bez większego trudu. Oczywiście , znajdą się mistrzowie kierownicy , którym i 300 KM będzie mało, ale wg mnie silnik radzi sobie z autem bardzo sprawnie.
5,0
Skrzynia biegów
Automat 7dct , super , zobaczymy jak trwałością tych suchych sprzęgieł. No i auto-hold , bardzo fajny wynalazek.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem jeździ bardzo dobrze , po krętych górskich drogach to czysta przyjemność. Warto wspomnieć ,że prześwit 18,5 cm , to bardzo fajna sprawa , a samochód generalnie jest niski 1,48 m, nie wychyla się ponad miarę na zakrętach
5,0
Karoseria
Podoba mi się , dlatego kupiłem , choć chyba za bardzo udziwniony ten facelifting.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przyjęcia , trzeba przywyknąć
5,0
Ergonomia
Normalny , nieudziwniony samochód .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zarzutu , z tyłu do wzrostu 1,8m ok . Wsiadanie jest nie najbardziej komfortowe , zwłaszcza z tyłu, jednak gdy już się zajmie miejsce , to ok. Należy pamiętać ,ze to jest niski samochód, wysokość zaledwie 1,45m, choć ze sporym prześwitem 0,185m
3,0
Wyciszenie
Silnik cichy , powyżej 120 km/h zaczynają się pojawiać szumy wiatru. Niestety , szum od opon pojawia się już koło 60 km/h, wybuja się ponad inne hałasy. Szkoda ,że nie wyciszono lepiej nadkoli i podłogi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie koszty to paliwo, a tu bywa różnie , w mieście 9-10 l/100 km , a jak się wykorzystuje jego ochotę do jazdy i radość z prowadzenia, to i więcej. Poza miastem około 7 l/100 km , ale można zjeść i do 6, jak również , gdy się jeździ bardzo dynamicznie , to i pod 8
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie 130,5 tys. po rabacie plus 2 tys. za czujniki z przodu ( wersja L ich nie posiada ) oraz 4,25 tys. za pakiet serwisowy , oraz naprawdę dobrą jakość wykonania , myślę ,że jest dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie oceniam, za krótko jeżdżę .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie oceniam, za krótko jeżdżę .

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia XCeed Crossover Facelifting