Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Venga Mikrovan

Adam, 14 lat temu
Silnik 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Venga Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Szeroki z wystarczająco dużym wnętrzem.Szer.176cm jak oktavianka.Krótsza od niej o 50cm ale przedział pasażerski taki sam a i tez dużo wyższa.Kto nie porzebuje bagażnika do przewozu betoniarki ma dość miejsca na wózek dla dziecka.****Poniżej pytanie na które chciałbym odpowiedzieć tak samo 60000km pózniej.....
5,0
Całokształt
W karty starych historii można włożyć opowieści o zle odlanych plastikowych elementach jak z Daewoo Nexia czy Espero i ich spasowaniu.Nic nie trzeszczy,stuka,trze czy coś podobnego.Mam ochote włożyc łapy pod maske i sprawdzic jak wymienić żarówkę reflektora bo naprawde nieco tam ciasno ale jeszcze co zepsuje bo mam talent.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy diesel ale cichy na wyzszych biegach z 6-ką skrzynią daje pole do popisu jazdy ekonomicznej nie oczekuję ciszy w kabinie jak u Lexusa I220D.
4,0
Skrzynia biegów
Ma coś naprawdę z Hyundaia-nic na siłę.Popychać a nie wciskać! Skoda też nie była idealna.Lekko może haczyc.Sportowiec też nie jest z jedynki spokojnie na 2 bo przy pospiechu wyrywana jedynka aż czuc to w dłoni a wtedy ma większe opory do 2-ki.
5,0
Układ jezdny
Jak na KIA to naprawde nieżle.Twardo i sprężyscie a na kierownicy można wyczuc stan nawierzchni.Mysle że wystarczająco dobrze reaguje na ruchy kierownicą,w zakrętach całkiem przyzwoicie.Rozstaw osi pomaga by kijanka nie reagowała na podmuchy wiatru a jest wyższa od rywali.
Komfort
4,0
Widoczność
Boki i front bez zastrzeżeń. Małe ALE-tył.Ot nie wiem czemu cały czas wrażenie dość wysokiego i długiego kufra(Pewnie po Octavii)przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Całość do zaakceptowania czytelnie i pod ręką.Lecz wyświetlacze żeczywiście powinny być nieco większe.Do jazdy nie potrzebuje okularów ale musze się dodatkowo skupiać na odczytywaniu danych typu zasięg i chwilowe żużycie.Jest co prawda na dobrej wysokości ale skrajnie odsunięty w lewo i nad panelem radia a nie między zegarami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Za mało miałem czasu i odmiennych typów pogody by mieć pełny obraz do opisu.Generalnie nie mam się jeszcze czgo czepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No i tu poległa ale Skoda.Front OK.Tył zachwyca możliwością przesunięcia siedzisk kanapy i regulacji kąta oparcia.Jedna uwaga do wyprofilowania przednich foteli - na oko straszą i tu zmyłka może i słabiej trzymają ale nic nie boli w plecach i dobrze wsiadać i wysiadać.
3,0
Wyciszenie
Pomimo że diesel mogło byc lepiej.Sama prca silnika na biegu jałowym powinna mieć o decybel mniej.Od 3-ki na ekodriving i jest nieżle.Wysokie obroty niemile widzine(słyszane)ale to do zniesienia bo dla mnie to rodzinny minivanik jest, muza a tym bardziej dzieciaki i tak wszystko zagłuszą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po benzynowym poprzednim aucie to gratka.Taniej każdy literek.Ciężki mały klocek ta kijanka to na litrze nie pojedzie ale nie ma powodu do wstydu.Pod moją nogą duży przedział między min a max.Krótko to mam więc nauka jak naciskac gaz w toku.ISG wnerwia mnie na parkingu-trzeba się pilnować by wyłączyc stopero-startera wczesniej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tylko mnie zastanawia dlaczego w polsce podstawa kosztuje 39900złotych a tu 18600euro.Top model 20450eu co i tak dyskwalifikuje opla meriwę czy nissana note.Jakość marki powoli się formuje dla klienta pozostaje niesmak sygnałów o niesolidnych serwisantach w polsce i czasie wykonania usług.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dam wysokiej noty bo tydzień jazdy to za mało.Autko z rynku irlandzkiego wersja EX (topowa)ma wszystko łącznie z twardawymi plastikami na pokryciach drzwi he.. he..ale to zaleta jak sie ma małe dzieci.Gąbka,woda i łatwo wszystko czyste.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.Wiedziony opisami o czeskiej lipie sprawdziłem spasowanie elementów-jest ok.Pozosaje jednak samokasujący się zegar średniego spalania przy ostrym hamowaniu.A też czasem oko leci sprawdzic temp.silnika a wskaznika brak.To może większoscstarych kierowców stresować.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Venga Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Venga Mikrovan