Mieliśmy z żoną pozytywne odczucia wobec tego auta jeszcze przed zakupem. Po zakupie i pierwszym roku uwielbiamy go. Przede wszystkim bagażnik zamiata prawie całą konkurencję (praktycznie wszystkie kompakty). Wnętrze jest bardzo użyteczne. Wygląd to kwestia gustu - nam się bardzo podoba. Silnik to miłe zaskoczenie - dynamiczny i cichy. Venga to triumf rozsądku nad szpanem ale w mojej opini auto ma być przede wszystkim praktyczne.
Plusy:
+ Bagażnik jest ogromny, a po rozłożeniu siedzeń przestrzeń załadunkowa robi wrażenie
+ Auto jest nie duże z zewnątrz i można się wciskać wszędzie (kombi tego nie potrafi)
+ Nieco wyższa pozycja za kierownicą
+ Dobra widoczność
+ Dobrze trzyma się zakrętów
+ Kultura pracy silnika (przy prędkościach do 80km/h prawie go nie słychać)
+ Silnik jest dynamiczny, a spalanie zadowalające
+ Proste, bezpretensjonalne i eleganckie wnętrze.
Minusów jest kilka ale wszystkie rekompensuje rozsądna cena. Minusy:
- Głośność od wiatru przy większych prędkościach (naturalne przy tej bryle)
- Twarde zawieszenie (świetnie trzyma się zakrętów ale dziury bolą)
- Auto trochę myszkuje przy większych prędkościach (jest też wrażliwe na podmuchy boczne)
- Plastiki w środku mogłyby być ciut lepszej jakości
- Pojawiają się drobniutkie usterki (kostka pozycyjnych czasami nie łączy, jakiś plasticzek stuka od wiatru, czasami pojawia się błąd w radiu przy nośniku USB itp.)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny z zadowalającym spalaniem. Nie jest to demon prędkości ale jest bardzo elastyczny. Moc ma w sam raz (nie poleciłbym raczej 1.4).
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są bardzo dobre do jazdy po mieście. Wydaje mi się, że 6 bieg jest raczej krótki ale to nie jest autostradowy krążownik. Biegi zmienia się płynnie.
3,0
Układ jezdny
Przy dużych prędkościach Venga ma tendencje do lekkiego myszkowania na boki. Zawieszenie jest twardo zestrojone ale dzięki temu nie ma strachu przy zakrętach. Promień skrętu jest niezły. Zawieszenie nie "siada" przy dużym obciążeniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest bardzo dobra mimo sporych słupków. Przy tego typu słupkach trzeba uważać przy skrętach przed przejściem ale to jest oczywisty obowiązek kierowcy. Lusterka są duże i uzupełniają taką sobie widoczność do tyłu.
5,0
Ergonomia
Przestrzeń bagażowa jest bardzo przemyślana. Kanapa tylna jest przesuwna z regulacją oparć, podłoga dla pasażerów z tyłu jest płaska, kanapa składa się na płasko, bagażnik jest dwupoziomowy. Do pełni szczęścia brakuje schowka pod siedziskiem z tyłu (Honda) ale litraż przestrzeni bagażowej jest nie do pobicia. Z przodu siedzi się dobrze (zadowalająco nawet na trasie),a do auta wsiada się bardzo wygodnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zadowalająco szybko się nagrzewa. Klimatyzacja ma czynnik R-1234yf który nie ma najlepszej opinii. Dwustrefowa klimatyzacja byłaby atutem ale niestety chyba nie jest nawet dostępna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szczególnie z tylu przestrzeni jest bardzo dużo (przy odsuniętej do tyłu kanapie). Na szerokość jest bardzo dobrze. Nie ma poczucia klaustrofobii bo auto ma dosyć wysoki sufit. Szyba panoramiczna w wersji z protypu (jedna duża szyba przednia) byłaby wielkim plusem. Schowków nie ma dużo ale są wystarczające.
3,0
Wyciszenie
Przy jeździe po mieście wyciszenie jest wystarczające. Na trasie daje o sobie znać wiatr i silnik (przy większej prędkości). Przy gorszej jakości dróg niestety każdy dołek słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto ma mały przebieg i wymagało do tej pory jednej naprawy (znana wada fabryczna - naprawiona na gwarancji). Przy jeździe w stylu eco spalanie jest bardzo dobre. Na trasie nigdy nie będzie idealnie ze względu na bryłę auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem używane z bardzo małym przebiegiem. Cena nie była bardzo atrakcyjna ale to były bardzo dobrze wydane pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojawiają się drobne usterki ale w tej klasie aut jest to raczej normalne: jakiś plasticzek podstukuje od wiatru przy dużej prędkości, wyskakuje czasem błąd w radiu przy USB, jedna kostka pozycyjnych lubi nie łączyć, hamulce czasami trochę hałasują (tylko w zimie i wkrótce mija).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna poważna usterka jest dosyć znana w silniku 1.6 i została naprawiona na gwarancji. Uszczelniacz przy sprzęgle przepuszczał płyn powodując ślizganie się sprzęgła przy większym wysiłku (wysokie obroty lub duża górka).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW
[l/100km]