Inne
: nie muszę kierować się stereotypami aby mieć praktyczne i dające dużo frajdy z jazdy auto (a może jednak powinieniem wybrać coś w TDI ?);
5,0
Całokształt
ocena tego samochodu zależy od priorytetów, którymi się kierujemy przed dokonaniem zakupu;
Venga nie zapewnia modnego znaczka na masce ani niczego nie przedłuża, a po latach nie odsprzeda się jej za duże pieniądze;
w zamian oferuje atrakcyjny projekt nadwozia i wnętrza z nastawieniem na przestrzeń i ergonomię, bogate wyposażenie i zachęcające ceny zarówno wersji bazowych, jak i opcji dodatkowych;
po przejechaniu blisko 1500 km mogę stwierdzić, że nie jest tylko pojazdem do transportu ale daje też to coś - radość z jazdy;
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo przyjemna charakterystyka; do 2,5 tysiąca spokojnie (nie mylić z ospale), powyżej wyraźny przyrost momentu i mocy; trzeba tylko pamiętać, że to wysokie i stosunkowo ciężkie auto - sprinterem nigdy nie będzie;
4,0
Skrzynia biegów
precyzyjna, skok odpowiedniej długości; sporadycznie problemy ze wstecznym;
4,0
Układ jezdny
wspomaganie dopasowane raczej do jazdy z prędkościami miejskimi, choć w trasie nie jest aż tak źle; zawieszenie stosunkowo twarde (sprężyste) - precyzja prowadzenie wysokiego auta kosztem komfortu; na szybko pokonywanych zakrętach nie daje powodów do niepokoju; hamulce są dobre, choć nie tak ostre, jak w Ceed\'ach;
Komfort
4,0
Widoczność
jedyny mankament to przednie słupki, choć dodatkowe okienka poprawiają sytuację; lusterka wsteczne bardzo duże i praktyczne; czujniki cofania nie są według mnie niezbędne;
5,0
Ergonomia
kokpit zaprojektowany tradycyjnie, bez fajerwerków - obsługa w pełni intuicyjna; plastiki adekwatne do klasy samochodu ( na szczęście brak wstawek udających markę premium); podłokietnik z przodu wydaje się bezsensowny ale tylko pozornie (bez problemu zmieniamy biegi, czy zaciągamy hamulec ręczny); bardzo wygodne fotele pozwalające na pokonywanie długich dystansów; praktyczny schowek przed pasażerem (głęboki i dwupoziomowy);
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja automatyczna spełnia swoją funkcję bardzo dobrze; byłem miło zaskoczony jej wydajnością podczas lipcowych upałów; bardzo przydatna i skuteczna funkcja odparowywania przedniej szyby;
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
oglądasz zdjęcia, czytasz i słuchasz opinii na ten temat, a potem idziesz do salonu i doznajesz szoku; ten samochód może zawstydzić niejeden \"kompakt\"; niezależnie od wzrostu i postury cztery osoby znajdą dla siebie wystarczającą ilość miejsca; dzięki wysokiemu nadwoziu bagażnik ma trzy poziomy (na samym dole znajduje się koło zapasowe) i dużą pojemność; tylna kanapa jest dzielona i dodatkowo przesuwana;
4,0
Wyciszenie
przy jeździe miejskiej dwa światy: silnik i zawieszenie; pierwszego prawie nie słychać, drugi informuje o najdrobniejszych niedoskonałościach drogi; w trasie, powyżej 120 km/h wyraźnie słychać silnik (brak szóstego przełożenia) i odgłosy toczenia;
(tak naprawdę wszystko zależy od tego, czym jeździłeś wcześniej - Venga przy Nissanie Micra jest wręcz niesłyszalna);
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trochę za wcześnie na ocenę;
spalanie wraz z upływem kilometrów wyraźnie spadło, teraz oscyluje w przedziale 7,4 - 7,7 l/100km, choć uczciwie muszę przyznać, że nie jeżdżę zbyt dużo w Warszawskich korkach;
(Nissan Micra 1,2 80KM - 7,0 l/100km, ale wymagał wysokich obrotów do w miarę dynamicznej jazdy, podobne odczucia miałem zresztą po jazdach Vengą 1,4 90KM);
koszty przeglądów i napraw są jeszcze niewiadomą;
5,0
Stosunek jakość/cena
koncern Hyundai/KIA pokazuje na ile współcześni producenci aut wyceniają swoje znaczki firmowe ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak danych
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak danych
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW
[l/100km]